Bayonetta (2009)

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One

Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Sega

Kruip in de huid van Bayonetta, een eeuwenoude goede heks met grote krachten, herboren in deze tijd om een hemelse oorlog te voorkomen. Met haar magische gaven en een wapen aan beiden handen en voeten, moet ze de hordes monsters, die zich voordoen als engelen, zien te verslaan. Buiten haar magie, vecht-moves en standaard pistolen, zijn er ook nog meerdere wapens te verzamelen. Probeer zo lang mogelijke combo's te maken om nog meer schade toe te brengen en dodelijke 'finishing moves' uit te voeren.

avatar van Tsjo-Wi
Hier kijk ik zeker naar uit. Is eigenlijk gewoon een soort nieuwe Devil May Cry van wat ik begrepen heb.

riczz
ben wel erg benieuwd geworden..

Tsjo-Wi schreef:

Als je de beelden bekijkt dan lijkt het inderdaad op DMC.

MikeMannuh
Hoor nu pas voor het eerst van deze game. Wat beelden van de E3 gezien, ziet er erg vet uit!

Dit wordt toch een Game met een soort van God of War style??

Tsjo-Wi schreef:

Dit is blijkbaar dus van de maker van DMC dus dit zal inderdaad wel erg daarop lijken.

avatar van ReMyTje86
jellecomicgek72 schreef:
Dit wordt toch een Game met een soort van God of War style??

God of War en Devil May Cry concept wat ik zelf van wat ik heb gehoord dat dit toch een grote verrassing gaat bezorgen.

Nou Volgens mij ook van wat ik toen eerst in de PU had gelezen.

MikeMannuh
Na het zien van wat beelden van de Japanse PS3 demo ben ik toch wel erg enthousiast over deze game. Kan niet wachten tot ie uit is! Erg veel DMC invloeden

Bayonetta Demo

avatar van kaholiic
Ziet er grafisch erg goed uit, een leuke hoofdrol karakter,, En ook nog eens vette combo's! Kan niet meer kapot.

Ravnoss
Ziet er zeker uit als een game om in de gaten te houden. Overigens voor de bezitters van een Xbox360 en PS3, mocht je hem willen kopen ga dan voor de xbox 360 versie.

hier de vergelijking bij erogamer: Face-Off: Bayonetta | DigitalFoundry - eurogamer.net

Is op zich een bekend probleem er zijn wel meer vergelijkingen te vinden waarbij de games op de ps3 minder presteren. Het schijnt nogal een probleem te geven omdat de games op de ps3 moeilijk te programmeren zijn door o.a. de geheugen beperkingen.

MikeMannuh
Dat is inderdaad bij veel games, maar dat maakt de PS3 fanboys toch allemaal niet uit. De game kan lopen op 2fps en dan schreeuwen ze nog 'MAAR DE PS3 HEEFT BETERE GRAPHICS!!!' haha.

De demo komt overigens begin december uit. Kan niet wachten!

MikeMannuh schreef:

Oké.

Any way, de demo maar eens gespeeld en het was best wel vermakelijk. Zitten echt over-the-top moves bij. En dat typische Japanse sfeertje, vooral de muziek.

Demo ook gespeeld en zag dit is inderdaad een game om in de gaten te houden!

MikeMannuh

Niet dan? Ik zie het vaak zat, inclusief op deze site. Als jij een PS3 hebt en je doet dat niet dat reken ik je niet tot die categorie.

Anyway, de demo was supervet. De game's release date is trouwens verschoven naar 23 december!

avatar van rpger
Demo gespeeld, maar het is niet voor mij. Veelste chaotisch allemaal en die maffe Sopphie Ellis Bextor muziek erbij. Nope.

Tot nu toe weet ik niet wat ik van Bayonetta moet denken. Ik wacht geduldig af op de reviews.

MikeMannuh schreef:

De demo komt overigens begin december uit. Kan niet wachten!

Overdrijven is ook een kunst. Dit is overigens volledig te wijten aan de developer, die heeft gewoon een wanprestatie neergezet. Echt bagger. Anyhoe, ik vond de demo wel geinig, maar day 1ga ik 'm absoluut niet kopen. Daarvoor ben ik nog net iets te huiverig. De muziek vond ik echt dramatisch. Het draagt wel bij aan het vreemde en absurde sfeertje dat Bayonetta wilt creëren, maar ik ben er geen fan van.

MikeMannuh
Krijgt een 9.5 van de IGN reviewer. Hij vind het de beste action game die hij ooit heeft gespeeld.

Bayonetta IGN Review

Eurogamer, die normaal erg streng zijn, geeft de game ook een 9.

Bayonetta Eurogamer Review

Ford KAduuk

De PS3-versie scoort een stuk lager, een 8,2. De reden hiervoor zijn de laadtijden en de framerateproblemen. Best zonde, want verder blijkt dit een goed spel te zijn.

MikeMannuh
Oh ja, even vergeten te vermelden. Dat had inderdaad betrekking op de 360 versie. Blijkbaar is dit een van de weinige games waarbij ze verschillende reviews hebben gemaakt voor de 360 en de PS3.

ik heb de demo gespeeld, heel vreemd spel. (veranderen een rare vlinder) nee niet mijn cup of tea...

Spijtig dat de PS3 versie te lijden heeft onder extreem lange laadtijden. Behoorlijk pijnlijk voor dit soort spellen. Hopelijk wordt dit in de toekomst opgelost met een patch?

avatar van Zeertjuh
Zag hem vandaag al in de winkel liggen, ondanks alle lovende kritieken is het niet mijn soort game

MikeMannuh
Heb hem sinds gister in huis. Heb al een leveltje of 5 gespeeld en tot zo ver is het erg vet. Lekkere combat feel, mega veel combos gemixt met veel wapens, leuk upgrade systeem, grappige over the top sfeer. Te gekke game!

avatar van kaholiic
Wil hem ook hebben, maar ik ga eerst,, Darksiders: wrath of war kopen!

avatar van ReMyTje86
Ik had gehoord dat het weer word uitgesteld naar februari.

avatar van Naomi Watts
Ik heb hem volgens mij al in de winkels zien liggen.

avatar van Brains
Jah, idem, en MikeMannuh zegt een paar berichten terug dat hij hem in huis heeft. Dus dan zijn ze iets te laat met uitstellen