Bayonetta (2010)

Nintendo Wii U / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Platinum
Uitgegeven door Sega

Kruip in de huid van Bayonetta, een eeuwenoude goede heks met grote krachten, herboren in deze tijd om een hemelse oorlog te voorkomen. Met haar magische gaven en een wapen aan beiden handen en voeten, moet ze de hordes monsters, die zich voordoen als engelen, zien te verslaan. Buiten haar magie, vecht-moves en standaard pistolen, zijn er ook nog meerdere wapens te verzamelen. Probeer zo lang mogelijke combo's te maken om nog meer schade toe te brengen en dodelijke 'finishing moves' uit te voeren.

solidKevin schreef:
Een tijd geleden uitgespeeld en ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Eigenlijk wil ik Bayonetta nog een keer doorspelen, want met dit soort games is het de tweede keer vaak nog leuker. Ik heb echter nog zoveel spellen liggen dat het helaas even moet wachten dus voor nu krijgt hij een mooie 4*.

Kunnen we een review verwachten haha

avatar van solidKevin
JustMike schreef:

Kunnen we een review verwachten haha

Zodra ik de game een tweede keer heb doorgespeeld wel denk ik. Bayonetta wordt leuker als je hem de tweede keer doet denk ik.

avatar van MikeMannuh
Bayonetta word pas echt supervet in Infinite Climax mode met de Moon of Mahaa-Kalaa equipped. Geen Witch Time behalve als je enemy attacks precies op t goede moment parried.

Wat is die gefreakt Japanse versie van Fly Me to the Moon heerlijk.

avatar van Onderhond
Mooi mooi.

Op zich een redelijk simpel spel. Soort van button basher met iets meer diepgang, maar uiteindelijk is dit toch gewoon een geëvolueerde Double Dragon. Het meeste van die diepgang komt van het dodge systeem, waarbij vooral de Witch Time nuttig is. Helemaal begrepen heb ik het nooit (want soms activeert de Witch Time maar is het ook meteen weer weg), maar ook dat maakt niet zoveel uit.

Spel is best taai, maar omdat er echt gestrooid wordt met save point én omdat je nooit echt dood kan blijft het tandenknarsen beperkt. Heb me wel wat laten vangen aan het wapensysteem. Het heeft lang geduurd vooraleer ik door had dat je andere wapens moest equippen ... geen idee hoe ik dat over het hoofd heb gezien, maar heb dus zowat 80% van het spel doorkruist met de basic wapens die je in het begin krijgt.

Leuke toevoegingen in de vorm van een shop en de Alfheim arenas. Verder een hard mode en veel unlockables, maar omdat ik nog aardig wat te gamen heb én omdat het spel toch iets teveel steunt op de overdondering van de levels ga ik er me niet aan wagen. Want ondanks dat het leuk wegspeelt is de grote aantrekkingskracht van dit spel toch wel de belachelijke over-the-top benadering. Compleet maf level design naarmate je verder komt in het spel en gestoorde vijanden zorgen voor een hoop lol.

15 leuke uurtjes en wellicht heel wat meer voor diegene die er echt alles willen uithalen. Ik was wel voldaan na de story mode te hebben doorlopen, al komt dat ook wel omdat deel 2 lag te lonken. Erg blij dat Nintendo zich achter dit project heeft geschaard zodat het op de WiiU beschikbaar is.

4.0*

avatar van kiriyama
Voor de fans:

Bayonetta 8-Bit

avatar van Animosh
Verrassend, ik had niet verwacht dat Bayonetta ooit voor de PC zou uitkomen! Ik hou wel van over the top hack and slash games, dus misschien moet ik deze binnenkort maar eens gaan proberen.

"This is getting ridiculous!"

Platinum heeft er goed aangedaan om deze game alsnog voor de pc uit te brengen.

Negen jaar geleden had ik eens de demo voor de PS3 gespeeld, maar tot nu toe is het er nooit van gekomen om 'm te spelen. Er wordt een vrij banaal verhaaltje opgezet over een eeuwenoude strijd tussen heksen en een soort van magiërs die het licht aanbidden. Ik vind het nog steeds vaag en de game doet ook niet zijn best om het uit te leggen, ondanks wat boeken hier en daar.

'Bayonetta' draait immers om de over-the-top actie waarin het haar van het hoofdpersonage een bijzondere rol speelt; deze pittige heks draagt in plaats van kleding letterlijk haar haar, die ze gewillig inzet om vijanden een kopje kleiner te maken. De verscheidene climax moves die ze hiermee kan uitvoeren zorgen geregeld voor een erotisch tintje en gestoorde situaties, omdat deze vrijwel naakt uitgevoerd worden. Het past wel bij deze Japanse game, net zoals de typische muziek tijdens de gevechten.

Waar ik nog lovend was in het begin, begon dit in de tweede helft weg te ebben. Op een gegeven moment had ik het gehad met de vele eindbazen die van groot, grootser naar grootst gaan. De moeite die hierin is gestopt is zeker te prijzen, maar als je dan bedenkt dat er eigenlijk maar drie combo's echt schade aanrichten is de pret enigszins over. Het is dat stemactrice Hellena Taylor tussendoor nog wat leuke zinnen heeft.

Al met al een aardige game, maar het repetitieve hakt er simpelweg in. Met een kortere speelduur (zelf heb ik er circa 17 uur over gedaan) en een interessanter narratief had ik hier veel meer plezier uitgehaald.

Dikke 3,0 sterren.

Een dikke 10 voor de Switch (port) van Gamespot..

Bayonetta 2 Review - GameSpot

Misschien ga ik dit spel wel voor de derde keer aanschaffen als dit dan toch de beste uitvoering is...
En deel 3 komt ook nog eens uit dit komend jaar..

avatar van Maxigames
Nooit een WiiU gehad dus deze is nog als nieuw voor mij, ben benieuwd!

Bayonetta serie destijds langs me heen laten gaan, maar nu alsnog op de Switch aangeschaft.

Ben begonnen met dit eerste deel. Moet zeggen dat het er nog allemaal redelijk uitziet en dat voor een game van 8 jaar oud.

Vind het nog best vermakelijk. Ga snel weer verder button bashen

Meh. Op de “lange” termijn toch wat teleurstellend, repetitief en ronduit saai. Helaas, had er van weg moeten blijven, maar wilde wellicht door de lovende recensies, te graag dat ik dit goed kon vinden. Mocht echter niet zo zijn.

avatar van Waackx
1 van mijn favoriete games op de PS3, jammer dat deel 2 nooit voor de Playstation is verschenen.