Fuel (2009)

Alternatieve titel: FUEL

PlayStation 3 / PC / Xbox 360

Ontwikkeld door Asobo
Uitgegeven door Codemasters

In FUEL zijn de olieprijzen zo hoog, dat racers met elkaar de strijd aangaan op zelfgemaakte voertuigen in een nieuwe extreme sport om zo brandstof te winnen. FUEL is een off-road racegame waarin je je kunt uitleven in een speelveld van ongeveer 14.000 vierkante kilometer op voertuigen met twee en vier wielen. Op enorme speelvelden moet je het tegen vijftien andere racers opnemen op weg naar de finish. De omgevingen van FUEL zijn divers, van witte sneeuwvlaktes, uitgestrekte wildernis en groene bossen tot droge rivierbedden en bergtoppen. Tijdens de races moet je spectaculaire en gevaarlijke stunts uitvoeren. Ook het weer speelt echter een rol, door jarenlange milieuvervuiling is het klimaat namelijk zeer extreem geworden. Je komt dan ook terecht in sneeuwstormen, stortbuien, onweer, zandstormen en tornado's. Het weer is van invloed op het terrein en de prestaties van de voertuigen. Probeer hier rekening mee te houden, en win zoveel mogelijk races.

0,5
Ze kunnen tog wel de releasedate veranderen

avatar van Martijn
Ik snap alleen niet precies wat ze er volgens jou aan moeten veranderen want hij komt gewoon op 19 juni (DAS VANDAAG!) uit.

0,5
waar is hij dan te koop nou?

avatar van KKOPPI
dit is dan toch iets anders dan Burnout...

eindelijk staat deze op torrentsites welliswaar maar 3.66gb

Demo is nu beschikbaar.
Ik heb 'm maar even binnengehaald en gespeeld. Als ik eerlijk ben was ik er niet zo over te spreken. Ik had geen gevoel van snelheid, het landschap sprak me niet zo aan en ik had er helemaal geen 'feeling' bij.

Helaas voor Codemasters ondanks dat ze erg veel tijd en moeite in deze game hebben gestopt, maar ik denk niet dat al te veel mensen deze game gaan spelen.

Mijn eerste indrukken over FUEL zijn bijzonder positief. De wereld is enorm en de moeilijkheidsgraad kan je vrijwel zelf bepalen. Al moet je wel de hoogste moeilijkheidsgraad spelen om alle sterren te kunnen behalen. Best een tof principe, zo krijg je ook nieuwe wagens tijdens je expeditie om de ietwat moeilijkere races te klaren. Om die auto's te verdienen, moet je FUEL verzamelen, wat dient als geld in deze titel. Leuk, uitdagend en groots zijn de woorden die meteen in mij opkomen bij het spelen van deze game.

avatar van mk1992
Geweldig concept, maar bij de uitvoering kom je al gauw in een sleur terecht. Elk nieuw stuk land weer dezelfde soort races en ook dat gespeur naar ´vista points´ is niet erg vermakelijk. Misschien als ik ´m voor een tientje tegenkom weer oppak, zal er wel gaaf uitzien op ´n hdtv

toch dan maar 3,5*. 't was in het begin zo leuk