Pokémon Emerald (2004)

Alternatieve titel: Pocket Monsters Emerald

Game Boy Advance

Ontwikkeld door Game Freak

Je verhuist naar Littleroot Town van de Hoenn regio van Johto. Wanneer Professor Birch word aangevallen door een wilde Zigzagoon, en je hem red, krijg je je eerste Pokémon. Het is je doel om alle 8 Gym Leader badges te verzamelen en de Elite Four te verslaan om de Pokémon Champion te worden.

avatar van Ansem
Net als de andere Pokémon spelen een geweldig spel.
De spellen worden heletijd beter, de Pokémons daarintegen...

4.5*, geen enkel spel is perfect.

Idd net als de andere Pokemon spellen, want veel verschil is er niet.
Maar dat maakt niet uit, zolang de kwaliteit ook maar op het zelfde niveau blijft.

spelfreak
Vet cool spel jong ik zelf heb hem niet maar al mijn vrienden wel en ik ga hemzelf ook kopen 5,0

Dan moet je snel zijn, want binnenkort zijn ze niet meer beschikbaar.

avatar van Bahamut Zero
De laatste Pokemon game die ik gekocht heb en ooit zal kopen. Wordt er zo langzamerhand echt te oud voor Goede verhaallijn en lekker veel Pokemon die je vangen kunt. Goed uitgewerkte locatie's (vooral de onderwater grotten waren leuk) die je echt wel een paar maand zoet houden. Enigste nadeel aan dit soort spellen is dat je altijd bepaalde items wilt hebben om op een bepaald eiland te kunnen komen en dat die items alleen maar verkrijgbaar waren via bepaalde Nintendo conventions. Tegenwoordig bestaan die namelijk bijna niet meer waardoor je het spel nooit helemaal uit zal kunnen pluizen mits je een action replay hebt...

avatar van Ga_me_bre_aker
is wel goed alleen mijn broertje heeft emerald
even een vraagje
weet iemand hoe je ook alweer verder komt om naar de 7e gym te gaan

Valt tegen ik vind Fire Red de beste.

S.Hieltjes
Goed spel, Dit spel is Véél beter dan ruby aangezien je hier ook nog een uitgebrijde safari zone hebt, battle frontier, meer pokemon te vangen dan in ruby
Het is wel altijd het zelfde verhaal zoals team rocket - team aqua/magma - team galaxy
Ook is er meestal bij de legendarische pokemon 1 unieke bepalend voor het spel dat je neemt (niet bij de 1e serie) een setje legendarische(mewto, mew ho-oh, lugia ,latios, latias) en
een 'triotje'
Ook heb je 8 badges per regio
Echt problemen heb ik hier niet mee, de resolutie is top, de gameplay ook goed
een 4,5 omdat het vaak het zelfde verhaal is

leuke game maar tog niet heel erg veel veranderd vergeleken met R/S .

Ik blijf pokémon toch heel leuk vinden. ongeacht mijn leeftijd blijft het heel leuk.

Beeld: 3,5*
Geluid: 4*
Gameplay: 4*
Langetermijn: 5*

Eindbeoordeling: 4,13* (afgerond 4*)

Ik moet toch zeggen dat ik dit deel iets beter vind dan saphire. Betere graphics, de pokéballen bewegen als je er een pokémon in probeert te vangen, de pokémon bewegen als ze uit de pokébal komen en de anvallen zien er ook weer wat mooier uit. Het verhaal is eigenlijk bijna identiek aan Saphire, maar toch vind ik Emerald iets beter 4*.

turbothijd
Pokemon spellen blijven leuk, wanneer je een game maakt volgens het principe van Red t/m dit en verder komt het gegarandeerd in de top 250. Pokemon kan ook verprutst worden (zie pkm Channel)

avatar van hpdw
ik zag geen leaf green of fire red dus heb ik deze maar gedaan, die spellen zitten zo goed in elkaar, je hebt een schermpje van niks en toch is het spel zo overzichtelijk en vermakelijk vol met mogelijkheden je raakt het nooit zat brilliant

avatar van wiiplayer
Samen met Fire Red en Leaf Green is dit gewoon weer een heerlijke ervaring. Het blijft gewoon heel leuk.

Weer een dikke 4,5*

avatar van Freckles
Zeker het leukste spelletje van allemaal!