Grand Ages: Rome (2009)

Strategy

Ontwikkeld door Haemimont
Uitgegeven door Kalypso

Grand Ages: Rome is het vervolg op Imperium Romanum en Glory of the Roman Empire. In de game kruip je in de huid van een Romeinse gouverneur die zijn stad moet opbouwen. Het is jouw taak om een indrukwekkende stad op te bouwen, die stevig op zijn grondvesten staat, en wel tegen een stootje kan. Bouw je stad strategisch endeel hem gunstig in. Zorg voor een goede verdediging en bouw daarnaast een sterk leger op voor verdediging en verovering.

avatar van ps3me
Lijkt mij een erg goed spel

avatar van Blueyed
Lijkt mij het ook. Ook op youtube. Ik houd wel van een beetje relaxed een stadje opbouwen en verdedigen. En vooral de Romeinse.

En toch heeft de game hier 1,5*

avatar van Blueyed
Ik heb de game even uitgeprobeert. De grafische toestand is in orde. Behalve het instorten van gebouwen ziet er erg cheap uit. De gameplay is goed te begrijpen voor de lage klasse. Maar er zit een groot nadeel in het spel. Je moet namelijk zo snel mogelijk je stad uitbreiden en zorgen voor de middel klasse. Om vervolgens een romeins brandweerkazerne neer te zetten. Want brandstichting komt erg snel voor. Ook heb je kans om failliet te gaan. Denk dus goed om je geld! Om een goeie stad op te bouwen heb je echt een makkelijk speelbare map nodig. Anders is het een moeilijk spel. En ben je snel gefrustreerd.

avatar van dikkop
ps3me schreef:
Lijkt mij een erg goed spel

Is ook een erg goed spel...