Virtua Tennis 2009 (2009)

Xbox 360 / PlayStation 3 / PC / Nintendo Wii
Sports

Ontwikkeld door Sega
Uitgegeven door Sega

het vierde deel uit de Virtua Tennis serie. Speel als Rafael Nadal, Roger Federer, Ana Ivanovic of één van de vele andere tennis grootheden en neem het op tegen de wereldtop in verschillende toernooien. Neem deel aan de world tour en speel je weg omhoog in de nieuwe online rankings.

avatar van mnrk
Kijk eens aan...ik heb heel wat uurtjes met de vorige versie gespeeld !!

Ben benieuwd naar deze versie

Geen spel om te kopen maar natuurlijk wel ff om et te downen

hahaha...

joeri592
heb hem in de winkel gezien vandaag dus release data kan weg

ook voor de pc?

Vind er niet veel aan, veel te arcade en te veel van die domme spelletjes tijdens carrière. Je kan ook niet uit of in het net slaan. Tegen elkaar kan het wel lachen zijn, maar gaat gauw vervelen. Budgetbakgame!

Nou je kan uit slaan als je een smash van de tegenstander retourneert. En je kan in het net serveren overigens.

Verder is de game wel vermakelijk, maar niets beter, eigenlijk minder, dan virtua tennis 3.

Hij is nog niet uit voor de PC

Zijn er al mensen die deze op de Wii hebben gespeeld? Op de Wii kun je 'm namelijk spelen met de Wii motion plus. Ben benieuwd hoe dat speelt.

Game_Kaza
Om dit samen met mijn vrienden te spelen is hardstikke leuk. Het speelt lekker en we kunnen er hard om lachen.

Single Player speelt ik dit nooit en boeit het niet zoveel. Dus kritish gezien niet hoger als 3*.

avatar van Tha Luz
Ik had een vraagje, dit spel heeft eindelijk een multiplayer modus.. Maar ik vroeg me ook af of die wel actief gespeeld word(voor de ps3).

Dit spel is zeer gemakkelijk laat at voorop staan, waar Top spin realismer nastreeft is dit meer een arcade aanpak, hij is echter wel vermakelijk, en leuk met vrienden op de bank. Deze game word nooit echt moeilijk dat is wel jammer maar zeer vermakelijk, en het spelen waard.

avatar van Duke Nukem
Virtua Tennis 2009 is meer een arcade spel, in vergelijking met bijvoorbeeld Top Spin 3. Dat wordt al meteen duidelijk als je het muziekje hoort tijdens de wedstrijden, maar gelukkig kun je de muziek afzetten in het menu. De besturing is eenvoudig; met X doe je een slag met topspin, met O en vierkantje geef je slice aan de bal en met driehoekje doe je een lob bal. De bal uitslaan of in de net slaan is bijzonder moeilijk, behalve tijdens het serveren dan. De doubles games hebben een hoge moeilijkheidsgraad, de tegenspelers spelen op hoog niveau, zelfs als je op easy mode speelt. Het spel afmaken met een volley bal aan de net is ook niet simpel, zelfs als je als Federer speelt. Grafisch ziet het spel er wel oké uit. Alleen lijken alle ballenjongens en lijnscheidsrechters wel klonen van elkaar te zijn. Je hebt de beschikking over 3 camera posities, waarvan enkel de verre camera speelbaar is. De andere twee zijn veel te dichtbij. Al met al is dit weer een goed spel van de Virtua Tennis stal. Als je van arcade tennisgames houdt is dit een aanrader, als je meer voor simulatie gaat dan kies je misschien beter Top Spin 3.