Castlevania: Order of Ecclesia (2008)

Alternatieve titels: Akumajō Dracula Ubawareta Kokuin | Devil's Castle Dracula: The Stolen Seal

Nintendo DS
Action / Platform

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

In Castlevania: Order of Ecclesia, gaan spelers op pad met Shanoa, een lid van Ecclesia, een organisatie die vecht tegen dracula en zijn kwade leger van demonen. Het is aan de speler om gebruik te maken van het nieuwe Glyph systeem om zo dracula en zijn leger van demonen te verslaan. Door vijanden te verslaan ontvangt Shanoa een Glyph waarmee ze één van de meer dan 100 speciale aanvallen kan uitvoeren. De game speelt zich af in 20 verschillende gebieden die variëren van bos tot zee.

avatar van Onderhond
Fijn vervolg.

Lijkt erg sterk op het vorige deel, de gameplay is nagenoeg hetzelfde. Maar toch zijn er wat interessante aanpassingen in de kleinere details.

Fijne verbeteringen aan het wapensysteem, beter questbeheer en wat makkelijker navigeerbaar. Wel nog steeds wat probleempjes met de oneven moeilijkheidsgraad en de wat moeilijke besturing.

Voor fans van de eerdere delen die genoegen nemen met kleine aanpassingen, of voor nieuwkomers die meteen met het beste deel willen beginnen.

4.0* en een uitgebreide review