TinTin: Destination Adventure (2001)

Alternatieve titel: Kuifje: Avontuur Onbekend

PC / PlayStation

Ontwikkeld door Destination
Uitgegeven door Infrogrames

In Destination Adventure speel je als stripheld Kuifje. Het spel bestaat uit twintig levels die gebaseerd zijn op vijf verschillende stripboeken: het Zwarte Goud, de schat van Scharlaken Rackham, Vlucht 714, Mannen op de maan en de Zwarte Rotsen. De game bestaat uit het verzamelen van munten en het halen naar het eind van ieder level.

Game_Kaza
Je verwacht iets saais, maar het was juist leuk. Een leuke 2D stijl met wat moeilijke stukjes erin. Maar het stelde ook niet iets speciaals voor.

avatar van Duke Nukem
Waarom staat deze in het Engels? De Nederlandse titel is: Kuifje Avontuur Onbekend.

avatar van Duke Nukem
Kuifje, het liefdeskind van Belgische striptekenaar Hergé wordt in deze game op een leuke manier naar de PS gebracht. Het spel ziet er eenvoudig maar mooi uit. Kuifje lijkt op de ouderwetse reporter die we allemaal zou goed kennen uit de strips. De muziek is vrolijk en opgewekt.

Het spel bestaat uit het verzamelen van munten met daarop de afbeelding van Bobbie, het hondje van Kuifje. De speler moet voldoende munten verzamelen om naar het volgende level over te gaan. Het spel heeft leuke verwijzingen naar verschillende stripalbums: de Zwarte Rotsen, de schat van Scharlaken Rackham, het Zwarte Goud, Mannen op de maan en tenslotte Vlucht 714.

De speler kan Kuifje zich laten bukken, iemand slaan, een fotoflits laten afgaan om dieren af te schrikken, chloroform-flessen laten gooien. Je kunt ook springen en aan bepaalde afgronden of takken hangen (en slingeren). Af en toe mis je een sprong, omdat het spel niet altijd goed reageert, en beland je in de afgrond. Ook de fotoflits werkt alleen maar als je heel dicht bij een dier bent (en dan ben je soms al dood). Een leuk detail is dat als je doodgaat (en je zult vaak doodgaan), dat je dan zo vaak kunt opnieuw beginnen bij het laatste checkpoint als je wil.

Het spel is in 2.5 D gemaakt, je beweegt dus altijd van links naar rechts. Aan het begin van elk level zit je samen met kapitein Haddock en enkele andere personages naar een televisie-scherm te kijken, waarop het volgende verhaal wordt bekeken. Haddock vertelt wat ervaringen en dan start de missie. Eigenlijk verdient dit spel 3.5*, maar omdat het Kuifje is doe ik er een half puntje bij.

Duke Nukem schreef:
Het spel is in 2.5 D gemaakt, je beweegt dus altijd van links naar rechts.

Behalve als je een voertuig bestuurt en het schermt als het ware inrijdt. Maar ook dan is de enige besturing die je kunt uitvoeren, naar links of naar rechts sturen.