Red Dead Redemption (2010)

PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Redemption is het vervolg op Red Dead Revolver. De game speelt zich af in het Wilde Westen in het begin van de 20e eeuw. In deze tijden maken de meedogenloze en chaotische prairievlakten langzaam ruim baan voor de steeds groter wordende regering en de opkomst van de Industriële Revolutie. Red Dead Redemption plaatst de speler in de schoenen van de voortvluchtige John Marston en neemt ze mee op avontuur voorbij de Amerikaanse grens. De speler raakt verwikkelt in verschillende vuurgevechten, ontmoet verscheidene personages en moet zich verweren tegen één van ’s werelds laatst overgebleven wildernissen.

wow dit spel nr.7 in de top 250 :O niet verwacht.. niet dat ik erg vind haha

avatar van JohnWilliams
bettafish14 schreef:
wow dit spel nr.7 in de top 250 :O niet verwacht.. niet dat ik erg vind haha

Staat inderdaad verdiend hoog, nummer 7 vind ik alleen wel lichtelijk overdreven maar ach

Pastichio Rocker
Jammer, maar op de pc blijft er niets aan.

avatar van Ageingrebel
Pastichio Rocker schreef:
Jammer, maar op de pc blijft er niets aan.

Trololololololol

JohnWilliams schreef:

Je moet het verhaal van de game volgen, de achterliggende gedachtes ervan begrijpen, en van de 1e missie tot de laatste missie met John Marston en zijn reis meeleven. Wanneer je dat doet, en je enig gevoel voor westerns hebt, zal je begrijpen waarom de game zo hoog staat.

avatar van Mr. Olaf
Evil Eye schreef:

Inderdaad, deze game geeft mij net zo'n western gevoel als het schitterend drieluik van Sergio Leone.

avatar van bettafish14
Vraag me niet waarom, maar ik heb altijd de neiging dit spel te spelen rond de kerstvakantie. XD

de Good, Bad and Ugly van de game wereld, geweldige personages , geweldige sfeer, goed sterk Western verhaal.
Vooral in Multiplayer kun je velen personages zijn en die hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid die je leert kennen door steeds hun taunts en complimentjes te horen, mijn favoriet is Annie Stoakes.

is dit spel ook te doen als je niet kunt pokeren of moet je dat ook doen om dingen te halen ?

AFCA-030
Je zult een keer of twee/drie moeten pokeren om het spel op honderd procent uit te kunnen spelen. Ik kan ook niet pokeren, maar heb het spel wel op honderd procent uit weten te spelen. Je moet gewoon elke keer all-in gaan en dan heb je vanzelf een keer geluk. Probeer er ook voor te zorgen dat je met één ander persoon aan tafel zit. Dan is het makkelijker om de tafel leeg te spelen, uiteraard.

Je bedoeld vast de Trophy/Achievement : Win over 2000 chips in a game of poker..

Idd gewoon altijd All-In doen en hopelijk win je eens een keer, al wee tik niet of je het in Single Player moet doen of Multiplayer

AFCA-030
Je moet één keer de tafel leeg spelen in Armadillo en één keer in Blackwater wil je de game op honderd procent kunnen uitspelen. Dat moet je dus doen als je de Trophy/Achievement: Redeemed (Attain 100% in the Single Player Game Completion stat.) wilt vrijspelen.

Tijdens het honderd procent uitspelen van de game kun je inderdaad ook gelijk de Trophy/Achievement: High Roller (Win over 2000 chips in a hand of Poker.) proberen mee te pakken. Dat zou ik echter niet doen in Blackwater of Armadillo, maar tijdens de missie "Lucky In Love" met Landon Ricketts. Begin met een opening van 350 chips, zodat in ieder geval een andere speler met je mee zal gaan. Ga daarna all-in en doe deze tactiek in beide rondes. De kans is nu groot dat je de Trophy/Achievement: High Roller (Win over 2000 chips in a hand of Poker.) vrijspeelt. Lukt het niet gelijk? Ga niet bij de pakken neerzitten en start de missie gewoon opnieuw todat je hem hebt.

avatar van Spawn
Je zou voor de 'High Roller' ook lid kunnen worden van de Rockstar Social Club. (Start menu - social club - dan instructies volgen) je kunt dan in de hogere pockertafels komen in Blackwater. Ook krijg je de 'Gentlemens Attire' outfit zodat je ermee mee kunt doen. Je inleg is dan 250 dollar maar de pot is dan ook hoger. dit zou je ook kunnen helpen.

Over Poker gesproken, ik startte gisteren RDR op me ps3 en realisseerde dat ik hem aanzette alleen maar om te pokeren online xD , RDR is echt geniaal qua Multiplayer opties gewoon!

Spawn schreef:
Die jongen geeft aan dat hij niet kan pokeren. Je noemt het hogere pokertafels. Kan ik ook niet btw. Dan lijkt het mij niet handig dat hij zich eerst laat inschrijven op een website om vervolgens aan moeilijkere tafels aan te schuiven.

avatar van Spawn
AFCA-030 schreef:

Echt moeilijker is het niet dan de normale poker bij RDR. Je hebt alleen een hogere inzet dan bij de andere pokertafels en daarbij ook hogere 'pots' en dus meer kans om boven de 2000 chips te winnen.

Erg toffe game die het wilde westen goed tot leven brengt. Geweldige Rockstar game!

avatar van wo2-freak

avatar van Jelle-1992
wo2-freak schreef:
Er komt toch een vervolg? Red Dead Rebellion?

Zou heel dik zijn als er een vervolg gaat komen.

avatar van Realistic Gamer
wo2-freak schreef:
Er komt toch een vervolg? Red Dead Rebellion?

Ja! Dat klopt helemaal! Dit is officieel via een telefoongesprek met Rockstar Games bekend gemaakt! Pas als GTA: V en Agent klaar zijn en de game studio overgaat naar de PS4, dan pas krijgen we informatie te horen over Red Dead Rebellion. Ik ben zeer benieuwd aangezien je dankt dat de kwaliteit van deze game niet beter kan terwijl dit 1000 maal wel zo is!

avatar van Mr. Olaf
Realistic Gamer schreef:

Bron?

avatar van Realistic Gamer
Het spijt me zeer dat ik geen bron of link meer terug kan vinden over de nieuwe game, maar ik lieg er niet om! Echt niet! Ik hou Rockstar Games dan ook altijd goed in de gaten aangezien dat mijn lievelings game studio is. Het zal best wel een tijdje gaan kunnen duren, maar zodra ik officieel nieuws van hun te horen krijg, zal ik de bron aangeven!

avatar van Evil Eye
Een derde Red Dead game zou natuurlijk geweldig zijn, en Red Dead Rebellion is een gave titel als de geruchten waar blijken. Ik zou zelf wel een verhaallijn willen zien die zich veel vroeger dan deze afspeelt, in de tijd waarin de frontier aan het verschuiven was en het leger het indianen probleem probeerde aan te pakken. Ik zag zelf laatst een oude tv serie genaamd How the west was Won, en het personage Zeb Macahan zou een goede inspiratie kunnen zijn voor een main character. Hij is een mountainman beest die voor het leger werkt, maar ook de indianen helpt, hij helpt wie hij vind dat geholpen moet worden en werkt ook vaak samen met de indianen.. als bemiddelaar probeert hij vaak spanningen tussen het leger en de indianen te sussen. Hij krijgt ook vaak te maken met bandieten etc. Iets dergelijks lijkt mij gaaf, gewoon een main character die wat meer betrokken is bij wat er gebeurd dan John Marston, en bij de mountainman code leeft: "never quit, never lie, never apologize."
Maar het is nog vroeg, mocht dit er echt komen gaat het nog ZEKER jaren duren, het najaar van 2015 op zijn vroegst gok ik.

avatar van jellecomicgek72
Nr.6 (!!!) in de top250

Verdiende plek!

avatar van 3bdelilah
Kut fucking tering shitzooi, lijkt me zo'n gruwelijke game en hij is een tijdje terug helemaal voor mij gespoilerd. Nja, helemaal... In elk geval een belangrijk element en dat is voor mij altijd de doodsteek om hem niet te spelen, helaas helaas. Dus een vervolg is voor mij meer dan welkom.

avatar van kiekena
3bdelilah schreef:

ik had hetzelfde probleem. ik was ongeveer op de helft van het spel. toen zag ik een top 10 filmpje van michinima waar ze het einde van rdr in lieten zien. ik heb gewoon doorgespeeld zuchtend van wat er ging gebeuren. Maar toch is en blijft het een geweldig spel. als ik jou was zou ik hem gewoon nog spelen. dat je het einde nu weet(neem ik aan dat het het einde is) betekent niet dat de rest van het spel niet leuk meer is om te spelen.

avatar van bettafish14
wat een heerlijk spel blijft het toch. Kan echt niet wachten op deel 2.

avatar van Rien
Deel 3 dus

avatar van PlayThaYard
Grappig dat Red Dead Revolver compleet anders in de markt is gezet dan RDR. Heb tijdens het PS2 tijdperk ook dit eerste deel compleet over 't hoofd gezien. Gelukkig Redemption niet