Red Dead Redemption (2010)

PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch / PlayStation 4
Action / Shooter
single player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Wanneer de federale politie zijn gezin bedreigt, wordt de voormalige outlaw John Marston gedwongen om de bendeleden op te sporen die ooit zijn vrienden waren. Beleef Marstons reis door het uitgestrekte wilde westen van Amerika en Mexico en help hem zijn bloederige verleden te begraven in dit vervolg op Red Dead Revolver.

avatar van rpger
Een ongelukkige titel, maar wel eventjes het volgende project van Rockstar, een GTA in the Wild West!!!

avatar van Donkerwoud
Als fan van alles wat op western lijkt, hoop ik toch echt dat ze nu eindelijk eens de vibe van het genre weten te vangen. Gun en het originele Red Dead waren allebei niet helemaal wat ze zijn moesten. Als ze nu de uitgebreide wereld van Gun combineren met de spaghettiwestern vibe van Red Dead, dan ben ik heeeeeeel erg blij!

avatar van Jossie.!
rpger schreef:

Haha Dat zie ik al helemaal voor me. Geen auto maar een paard! Geen bazooka maar revolvers. Lijkt me misschien wel vermakend.

Lijkt me echt een hele toffe game kan niet wachten tot dat het uit komt. En het is wel gewaagd want ik weet niet of dit zo lang vermakelijk blijft.

Omdat Rockstar de game maakt zal het thema voor velen opeens toegangkelijk worden. Eerst nog maar eens zien..

avatar van rpger
Leuk dat hier nog erg weinig berichten staan, heeft hoodzakelijk met de titel te maken, lokt niet uit tot aanklikken, totdat iedereen doorheeft dat dit een rockstar game is.

Sims
Jossie.! schreef:

Vermakend, ja. Maar voor de rest gewoon geldverspilling.

avatar van Bart Tönjann
Vermakend, maar geldverspilling? Is het niet de bedoeling van games om je te vermaken? Ik zie niet in waarom een game geldverspilling zou zijn, als het je vermaakt.

De trailer is trouwens behoorlijk indrukwekkend! Grafisch heeft het wel wat weg van grand theft auto 4, naar mijns inziens. Het wild west sfeertje lijkt erg sterk aanwezig te zijn. Red Dead Revolver vond ik zelf een behoorlijke tegenvaller. Maja die kwam uiteindelijk ook niet echt van de hand van Rockstar. Red Dead Revolver was een gedumpt product van Sega als ik het goed heb, dat Rockstar wat opgeknapt heeft en alsnog uitgebracht. Deze game is wel helemaal door Rockstar gefrabiceerd dus wie weet... Rockstar heeft al bewezen goeie games te kunnen maken. En bepaalde sferen kunnen ze ook altijd goed overbrengen... Dus een goeie, stevige wild west sfeer, gecombineerd met de free roaming aspecten van grand theft auto, en ook een mooi stevige verhaallijn met interessante personages plus goede dialogen, zoals ik van gta toch wel gewend bent.... als dat allemaal in dit product zit, dan wil ik hier zeker wel mijn geld aan uitgeven!

Wie weet word het zelfs wel meer dan alleen vermakend, zodat ook mensen zoals Sims hier dan hun geld aan uit willen geven uiteraard moet je wel van de wild west sfeer houden, maar daar houdt ik zeker wel van!

Dus... de geschiedenis heeft me geleerd niet meer naar games uit te kijken, daarvoor heb ik teveel teleurstellingen meegemaakt (waaronder dus ook red dead revolver). maar ik houdt deze game zeker weten in de gaten.... en ben er vrijwel zeker van dat deze ooit tot mijn collectie behoord (ook mocht hij wel slecht worden )

Yeehaa!!!

joeri592
wanneer komt ie uit??

avatar van Bart Tönjann
Ergens in de donkere maanden van 2009. Een exacte datum is nog niet gegeven.

avatar van wiiplayer
Grand Theft Horse.

Het plaatje hier ziet er wel heel echt uit. Bestaat het wel eens uit pixels?

avatar van Donkerwoud
Die nieuwe trailer doet mijn westernhartje toch sneller kloppen. Het grootste minpunt aan de vorige was dat hij teveel een spoof was om echt serieus te kunnen nemen, en dat lijken ze nu veranderd te hebben in een serieuze sfeer. Het zou wel eens tijd worden dat er een game komt die het wilde westen goed tot leven brengt.

Tja het enige wat ik heb met Western is Claudia Cardinale voor de rest weinig eigenlijk.

Is er al ingame footage te zien?

avatar van Big Sparrow
Heb faith in de RockStar dan zij hij je belonen

btw zie ik het nou goed staan bij Free recordshop ?
release 31-12-2009 !! ? vreemde datum zal wel diep into 2010 worden

SvV_Ying
Heb alle vertrouwen in Rockstar, zal vast wel een topper worden.

Nijmegen
Lekkere mix tussen GUN en Call of Juarez in GTA stijl?

avatar van JanVR
Tweede trailer is uit, echt zotte visuals!

avatar van rpger
Helemaal te gek word dit, als ik af moet gaan op de trailers gaat dit Bully van de troon stoten als beste rockstar game. Het hele wild west sfeertje is echt NAILED.

Preview: Red Dead Redemption | nu.nl/games | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

tje wie had dat gedacht dat rockstar na GTA nog mijn intresse kon wekken. Klintk echt geweldig.

Harco
Nijmegen schreef:
Lekkere mix tussen GUN en Call of Juarez in GTA stijl?

Zoiets. Wat wil een westernliefhebber nog meer? Dit soort games moeten vaker gemaakt worden.

Één van de games waar ik naar uitkijk in 2010 .

Nijmegen
Ik ook! Samen met Mafia 2!

In eerste instantie leek deze game me echt tien keer niks. Maar door wat previews gelezen te hebben en een (lange) trailer ervan gezien te hebben, heb ik mijn mening bijgesteld.
Wat een game zeg, dit wordt zeker een topper. Gewoon een soort van Grand Theft Auto, alleen dan in Western stijl.

avatar van FrK.
Red Dead Revolver was toch een toonaangevende western game ? Tenminste zo las ik op internet als reactie op dit vervolg... Maar goed ik zit niet zo in-to de western games

FrK. schreef:

Nou, Red Dead Revolver vond ik vele malen minder dan GUN!
Dus naar mijn mening niet!

avatar van rpger
Problemen worden steeds hartnekkiger mbt deze game, Rockstar heeft nogal een fallout met haar medewerkers, en dit project blijkt volgens bronnen op de helling te staan, totaal onverwacht nieuws zo vlak voor de release, maar ik hou mijn hart vast.

Van wat ik er van gehoord heb, hebben de medewerkers keihard aan de game gewerkt (om de al dan niet absurde deadline te kunnen halen) en nu breekt ze dat toch op?? Lijkt mij meer een oproep tot een hoger salaris.

Rujar schreef:

Ze zijn er blijkbaar al 5 jaar mee bezig en Rock* begint ongeduldig te worden, er zijn berichten dat de game nu veelste buggy en onafgewerkt zou zijn om de release date te halen. We zullen zien.