
Dragon Age: Origins (2009)
PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh
RPG
single player
Ontwikkeld door BioWare
Uitgegeven door Electronic Arts
Dragon Age: Origins speelt zich af in Ferelden, een duistere en gevaarlijke plaats waar dood en verderf in elke schaduw aanwezig is. In deze wereld kan zelfs het felste licht gedoofd worden door de steeds maar groeiende duisternis. Voor vele eeuwen vechten de steden tegen legers van de duisternis, maar ze beginnen de strijd te verliezen met de komst van een duistere macht uit de oudheid. In Origins bepaald de manier waarop je speelt en welk karakter je kiest hoe de wereld tegen jou aankijkt en hoe je benaderd wordt in het spel.
- nummer 117 in de top 250
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=JNy4C7FQR-w
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Ook voegt het eigenlijk weinig toe als je Skyrim al heb. Daar waar het dezelfde thema's hanteert maar dan beduidend minder vormgegeven.
Heb deze onlangs aangeschaft en beschouw het als een redelijke miskoop. Kan er persoonlijk niet veel mee.
En zeker als je inmiddels Skyrim gewend bent heeft dit naar mijn idee niet heel veel te bieden.
En zeker als je inmiddels Skyrim gewend bent heeft dit naar mijn idee niet heel veel te bieden.
Skyrim is een totaal ander spel dan DAO. De setting is wel hetzelfde, maar de gameplay is helemaal verschillend. Als je een open wereld wil dan ben je bij DAO en bij Bioware aan de verkeerde kant. Grafisch is er ook helemaal niks mis mee. Ik zie games van 2012 die er slechter uitzien.

Ik ben halverwege in slaap gevallen.
Dat het verhaal je niet zo erg boeide of dat de game play slecht was? Als 't alleen aan het verhaal lag, wil ik 'm wel een kans geven.
Vechtsysteem enzo.
Saai.
Groot gemis vond ik ook dat het geen open wereld was. Vind ik toch wel vrij essentieel bij een goeie rpg, voor die feel van er lekker helemaal in op gaan.
Dit was naar mijn idee maar matig allemaal.
Kon mij maar niet grijpen.
Maar misschien jou wel.
Wie zal 't zeggen.
Ik kan 'm krijgen voor 5 euro dus het risico dat 'ie zuigt zal ik hoogstwaarschijnlijk wel nemen.
Maar wat mij er dus vooral van weerhoudt veel lager te gaan met mijn beoordeling is dat ik het niet per definitie een slechte game vind.
Zoals ik al enigszins probeerde te verduidelijken zat 't 'm er vooral in dat de game mij wegens een aantal aspecten gewoon niet lag. Het zou dus goed kunnen dat het jou op een of andere manier wel aanspreekt.
Een idee is wellicht om even wat gameplay op youtube te checken. En anders is vijf euro sowieso wel een vrij veilige gok inderdaad.
Maar toch zegt iets me dat Dragon Age III: Inquisition heel misschien wel een leuke game kan worden. Enige voorwaarde lijkt me dan wel een sfeervolle open wereld, ervan uitgaande dat ze het (vergeleken met Origins) heerlijke combat systeem van deel twee verder uitbreiden.
Dit was mijn eerste echte RPG. Ik was altijd al geïnteresseerd in het medieval-fantasy genre en werd het dus nodig tijd voor een game met deze setting. En wat een episch avontuur was dit!
Het verhaal, de lore, de diepgang en de achtergrond van de wereld zijn van fantasy literatuur niveau. Alles en iedereen heeft een verhaal en overal zit wat achter. De lore en diepgang van de game geven alles zo'n extra dimensie en voegen echt enorm veel toe aan de beleving die deze game biedt. Het verhaal is groots, meeslepends en episch. Er zijn onwijs veel boeiende sidequests en minder belangrijke personages, en de mainquest zelf is perfect geregisseerd en enorm episch en meeslepend!
De graphics zijn misschien niet top notch, maar ondanks dat zag alles er destijds gewoon heel goed en mooi uit. De wereld oogde realistisch en stijlvol.
Er zaten een aantal briljante personages in de game, waarvan de introductie van het personage Morrigan legendarisch en perfect geregisseerd was. Alle personages hadden een boeiende achtergrond. Alle personages waren uniek, hadden een boeiende persoonlijkheid en waren interessant genoeg om keer op keer gesprekken met ze aan te gaan en quests voor/met ze te doen.
De combat in deze game is perfect. Nog nooit heb ik zulke verslavende, diepgaande, gebalanceerde, real-time en tactische combat ervaren. Het speelt ongelofelijk lekker. Het pauzeren op elk moment werkt subliem, de combat is uitdagend en vereist echt tactiek. Een heerlijke mix tussen real-time actie en strategie. Het bied een enorme uitdaging voor de hardcore RPG'er met veel statistieken en diepgaande combat, maar kan op de laagste moeilijkheidsgraad ook goed als meer een actie en hack 'n slash georiënteerde game gespeeld worden.
Voor mij is dit nou dé perfecte RPG. Een episch, groots meeslepend verhaal met boeiende sidequests, een sublieme mainquest. En dit alles binnen een enorm diepgaande, boeiende wereld met enorm veel lore en in combinatie met ongelofelijk verslavende en diepgaande combat!
Deze staat al tijden op de troon als nummer 1 in mijn top 10!
Ik twijfel of ik de game nog eens zal halen voor xbox 360. Ik heb de game destijds op de PC gespeeld toen hij uitkwam. Ik wil de game eigenlijk wel herbeleven maar vraag mij af of de combat op de console niet een stuk minder uitdagend en tactisch is. Misschien heeft iemand hier nog een reactie op.
Ik wil de game eigenlijk wel herbeleven maar vraag mij af of de combat op de console niet een stuk minder uitdagend en tactisch is. Misschien heeft iemand hier nog een reactie op.
Grotendeels ja dus. Op de consoles speelt het meer richting een action RPG. Je kan niet uitzoomen en je team selecteren maar werkt meer met instellingen en orders geven. Ben je gewend aan hoe het op PC speelt is de omschakeling best een hele kluif en is de combat inferieur. Het blijft bijwijlen wel redelijk uitdagend, maar is gewoon veel minder tactisch.
Grotendeels ja dus. Op de consoles speelt het meer richting een action RPG. Je kan niet uitzoomen en je team selecteren maar werkt meer met instellingen en orders geven. Ben je gewend aan hoe het op PC speelt is de omschakeling best een hele kluif en is de combat inferieur. Het blijft bijwijlen wel redelijk uitdagend, maar is gewoon veel minder tactisch.
Maar je kunt dus wel gewoon pauzeren en wisselen tussen je geselecteerde personage? Of kun je ook niet wisselen van geselecteerd personage? Als dat beide wel kan blijft de game dus in wezen wel tactisch uitdagende combat alleen mis je dan dus het overzicht.
Maar je kunt dus wel gewoon pauzeren en wisselen tussen je geselecteerde personage? Of kun je ook niet wisselen van geselecteerd personage? Als dat beide wel kan blijft de game dus in wezen wel tactisch uitdagende combat alleen mis je dan dus het overzicht.
Dat kan inderdaad gewoon. Je kan pauzeren en spreuken en skills selecteren en ook wisselen tussen de verschillende personages. Dus enigszins blijf het wel tactisch uitdagend bijwijlen - al verschilt het dus van de PC versie.
Dat kan inderdaad gewoon. Je kan pauzeren en spreuken en skills selecteren en ook wisselen tussen de verschillende personages. Dus enigszins blijf het wel tactisch uitdagend bijwijlen - al verschilt het dus van de PC versie.
Dus op een minder overzicht na blijft de combat grotendeels hetzelfde. Duidelijk! Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben momenteel nog wel even zoet met de Mass Effect trilogie, maar deze game ga ik dan zeker nog eens herbeleven op de console.
ow, en Morrigan!
