Dragon Age: Origins (2009)

Macintosh / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door BioWare
Uitgegeven door Electronic Arts

Dragon Age: Origins speelt zich af in Ferelden, een duistere en gevaarlijke plaats waar dood en verderf in elke schaduw aanwezig is. In deze wereld kan zelfs het felste licht gedoofd worden door de steeds maar groeiende duisternis. Voor vele eeuwen vechten de steden tegen legers van de duisternis, maar ze beginnen de strijd te verliezen met de komst van een duistere macht uit de oudheid. In Origins bepaald de manier waarop je speelt en welk karakter je kiest hoe de wereld tegen jou aankijkt en hoe je benaderd wordt in het spel.

Goed voor u dan dat er een vervolg komt op de reeks, Dragon Age Inquisition, wel op de next gen consoles. Het gaat elementen bevatten van zowel dit spel in de reeks alsook de opvolger. Hopelijk pakken ze de beste elementen van elk spel.

Grovonion schreef:
Dragon Age Inquisition, wel op de next gen consoles.

Ook op de huidige generatie overigens. Dus je hoeft (gelukkig) niet per se een next gen te hebben.

avatar van Spirit_Catcher
Grovonion schreef:

zeker goed voor mij!
en DO: Inquisition staat genoteerd. ikzelf heb er amper iets over gehoord. dus bij deze het i-net nog eens afschuimen naar nieuws...
ik hoop in ieder geval personages van Origins terug te zien...

avatar van Spirit_Catcher
Sinner schreef:

laat ik hopen...
ik verwacht nog minstens een jaartje met m'n ps3 door te gamen voor de aanschaf van een next gen.

Ik denk persoonlijk dat je nog wel een paar jaartjes meer uit die PS3 kan halen. Maar ik ben zelf ook blij dat ondermeer Dragon Age Inquisition nog op de previous gen te spelen is. Dat het er wellicht ietsjes minder spectaculair gaat uitzien boeit me niet bijzonder - dat ik mijn twee saves (wellicht?) kan importeren naar Inquisition des te meer. Besides, ik koop het zowel op de xbox360 als (later) op de PC. Dus dan kan ik in een later stadium alsnog genieten van top-graphics.

avatar van solidKevin
Op dit moment ben ik DAO aan het herspelen op de pc en ik moet zeggen dat het me beter bevalt dan op de Xbox. Het combat systeem werkt veel beter en het toevoegen van verschillende mods is ook heel tof.

avatar van solidKevin
Vandaag wederom uitgespeeld, maar dan op de pc en ik moet zeggen dat het op de pc een stuk fijner speelt. Het neemt echter niet weg dat ik het niet zo'n goede game vind als KOTOR of ME. Even een kleine pauze van Dragon Age en dan ga ik verder met de DLCs en de Awakening expansion.

Erh. Je had de DLC's echt erin moeten gooien tijdens het spelen. Niet erna. Dan voegt het niets meer toe aan de beleving.

avatar van solidKevin
Een paar items uit Leliana's song enzo zijn niet echt een reden om ze door Origins te spelen als je het mij vraagt. Daarnaast lijkt het me niet zo slim om Witch Hunt tijdens Origins te doen aangezien het erna is.

Leliana's Song niet, maar Warden's Keep, Stone Prisoner en Return to Ostagar zijn echt alleen leuk tijdens de main quest. Niet erna.

avatar van Ricxz92
Die 3 dlc kan je ook alleen tijdens de main quest spelen.

Wist ik niet eens meer. Hoewel het wel logisch is natuurlijk.

avatar van solidKevin
Ricxz92 heeft gelijk. De DLC die jij opnoemde heb ik natuurlijk al gedaan om dat ze geïntegreerd zijn in Origins.

Dat was ik dus ook gewoon helemaal vergeten. Maar goed het is ook alweer een jaartje of drie terug nu sinds mijn laatste playthrough. Al te meer reden om ergens de komende maanden nog eens overnieuw te beginnen.

avatar van Oortrommel
Ik heb dit spel op de Xbox 360 gespeeld. Wetende dat de graphics op de PC beter zijn en de gameplay iets uitgebreider (en sneller), beoordeel ik het spel op datgene wat ik heb ervaren. En dat is naast een aantrekkelijke wereld en redelijk verhaal niet bijster veel.

De personages komen niet erg tot leven, het verhaal (met name de sidequests) is bij vlagen ongeïnspireerd en het einde vond ik écht zwak. Om over de tergend slechte graphics nog maar te zwijgen (dit leek wel een Xbox game uit 2003...). Toch heb ik me hiermee wel uren vermaakt en dat is wat telt; speelplezier. Vandaar een krappe voldoende.

avatar van MrPunk
Tijdelijk gratis op Origin, gelijk maar even uitproberen.

avatar van SeptuSword
Oortrommel schreef:

Personages niet tot leven en sidequests ongeïnspireerd? Ik ben stiekem een beetje verbaasd. Misschien had je de saaie party members gekozen voor je avontuur?

avatar van The_CrY
Damn, wat heb ik me laten meeslepen door het geweldige verhaal van Dragon Age: Origins. De karakters, de quests, de keuzes... dit is de eerste keer voor mij dat ik zo'n diepe RPG heb gespeeld, maar het smaakt absoluut naar meer. Perfect is het spel niet, want de combat vond ik vooral in het begin verwarrend en saai, en vooral heel moeilijk. Op 'easy' is het spel redelijk prima te doen, maar nog steeds is het af en toe zweten geblazen. Echter, de algehele ervaring vond ik toch overweldigend goed. Snel naar de uitbreiding Awakening.