X-Men Origins: Wolverine (2009)

Nintendo Wii / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation Portable / PlayStation 2 / PC / Nintendo DS

Ontwikkeld door Raven
Uitgegeven door Activision

X-Men Origins: Wolverine is een hack en slash-game waarin je Wolverine bestuurd. Het spel speelt zich af in de tijd dat Wolverine nog niet bij de X-Men zat. Wolverine worstelt vooral met zijn verleden en probeert erachter te komen wie hij is. Gewapend met scherpen klauwen is het de bedoeling dat Wolverine zich een weg baant door de verschillende levels. Ook is het mogelijk om met Wolverine een speciale aanval te doen waarbij hij van een grote afstand op zijn tegenstander springt.

Veritas
Klopt idd de actie is eentonig aan het worden,steeds dezelfde monsters,maar tot nu toe wel vet spel.

avatar van Martijn
De besturing vaalt? Daar heb ik dan geen last van, in je andere punten kan ik me wel vinden.

Toen ik het nieuws te horen kreeg dat X-Men Origins: Wolverine ging verschijnen in de bioscoopzalen, was ik erg opgetogen. En met die gedachte in het achterhoofd had ik wel een vermoeden dat hier ook een spel zou van verschijnen. Eerst had ik er niet echt een goed oog in. Achteraf, na de eerste vrijgegeven beelden gezien te hebben, was ik dan weer wat meer te spreken over deze titel. Want de beelden zagen er best wel bloederig uit. De ware aard van Wolverine in een spel, is het mogelijk? Na het uitspelen van het spel, kan ik de fans al helemaal geruststellen, absoluut. Wolverine is nog nooit zo agressief in beeld gekomen als nu. Wat dacht je ervan als Wolverine een vijand uit zijn helikopter sleept en vervolgens optilt en zijn hoofd verbrijzeld door de proppellen? Meer van dit bloederig ongein vind je allemaal in X-Men Origins: Wolverine.

De gameplay van het spel doet sowieso zijn ding, Wolverine maakt vloeiende/ snelle bewegingen en hakt elke vijand die zijn pad kruist meedogenloos af. De liters bloed is dan ook in grote maten aanwezig. Euh... pardon, liters. De bewegingen zijn ook mooi in beeld gebracht, Raven Software levert hier dan ook puik werk. De presentatie mag er dus ook wezen. Oké, de gameplay mag dan wat van God of War af hebben, uiteindelijk is dit niet de eerste keer dat makers dezelfde succesformule willen proberen na te bootsen. Is dat dan ook persé erg te noemen? Absoluut niet. Beter een goede kopie dan een slecht zelf bedacht product af te leveren, toch? De variatie is anders ook niet slecht op zich in dit spel. Het spel weet ook af te wisselen met enkele kleine puzzels, niet dat deze moeilijk zijn. Maar het zorgt toch voor de nodige afwisseling.

De graphics in het spel zien er op het eerste gezicht verzorgd uit. Toch heeft X-Men Origins: Wolverine enkele kleine mankementjes die toch wel het vermelden waard zijn. Het spel heeft Godzijdank geen last van vastlopers en dergelijke. Maar heeft wel last van enkele kleine bugs en glitches. Gelukkig belemmeren deze de gameplay niet. De omgevingen zijn tenslotte ook niet van wereldschokkend niveau. Wat meer variatie in omgevingen had dit spel sowieso geen kwaad gedaan. Maar ik blijf bij mijn standpunt: het spel weet op geen enkel moment te vervelen. Gelukkig blijft de actie top en opzwepend, mede door de bijgeleverde ruige soundtrack van het spel.

X-Men Origins: Wolverine wist mij positief te verrassen. De laatste tijd doen filmgames het meestal wel goed bij mij. Maar X-Men Origins: Wolverine steekt er voor mij met kop en schouders bovenuit. Meer zelfs, dit is een spel dat geen enkele hack & slasher aan zich voorbij mag laten gaan. De fans van de franchise worden hier trouwens op hun wenken bediend. Het bonusmateriaal dat je vrijspeelt is namelijk absoluut de moeite. Op zoek naar een degelijke filmgame? Je hoeft volgens mij niet meer langer te zoeken, X-Men Origins: Wolverine is de geschikte titel voor jou!

mooie Review Wassup.

avatar van timmem
Een van de eerste spellen die ik ook echt uitgespeeld heb. Wel is waar maar op een niveau, maar toch. Dat ik hem uitspeel wil al wat zeggen over de kwaliteit. De gameplay is bijna perfect, het ziet er prachtig uit, en de missie zijn goed bedacht. De wisseling tussen past en future is ook goed bedacht.

avatar van Martijn
wel schandalig dat er nu al DLC voor uit is, dat hebben ze waarschijnlijk gewoon expres uit het spel geknipt.

hoge score voor een filmgame!

avatar van AmazingPP
Martijn schreef:

In combinatie met de camerastand is het niet altijd makkelijk om aan te vallen bijvoorbeeld. En soms wil het spel gewoon te veel...

Kan iemand mij helpen zal ik dezen game kopen of niet ik hou van lekkere actie en brute dingen maar is het eentonig?

Wassup ! schreef:

Jij lijkt me een iemand die me kan helpen ik houd van actie, maar die dit spel nou eentonig of valt dat mee en hoe lang doe je er over om het uit te spelen?

avatar van Martijn
Ik zou echt niet weten hoe lang ik er over gedaan heb om hem uit te spelen, maar ik was er wel een aantal avondjes zoet mee. Als je van actie houd is dit zeker je spel, het is inderdaad redelijk wat van hetzelfde maar de actie is zo vet dat het mij eigenlijk niet ging vervelen. Ook zitten er zulke prachtige actie momenten tussen dat het zeker de moeite waard is om te halen, misschien kun je wachten tot het spel afgeprijsd wordt of kijken of iemand hem wil ruilen.

ik vond het een kei goed spel had hem voor psp maar als je hem uit hebt gespeeld word hij eentonig

Leuk spel, grafisch prima in order. Wel worden je tegenstanders wat eentonig en saai. Was goed genoeg om het helemaal uit te spelen. Die scenes in de jungle deden me een beetje denken aan prince of persia of tombraider....4,5*

Een erg vermakelijke game om te spelen, jammer dat de film niet zo is. Waar hier volop geweld en bloed is blijft de film gewoon achter met dit. Dit heeft er natuurlijk mee te maken dat de film maar voor 12+ is en de game (Uncaged Edition) voor 18+.

Er zit echt volop actie in deze game en op sommige momenten blijven de vijanden maar komen, die jij natuurlijk als Wolverine graag met je klauwen doorklieft.
Er zitten wel wat leuke moves in, maar uiteindelijk is het soms alleen maar button bashen. Je hebt wel dingen als een quick kill, berserker mode, vijanden weggooien (tegen een object), vier verschillende rage attacks en nog wat andere dingen.
Tegen het einde aan merkte ik alleen wel dat ik vaak hetzelfde deed ook al probeerde ik mijn aanvallen te variëren.

Het verhaal is wel oké. Het volgt in grote delen de film, alleen dan (gelukkig voor mij) in een iets gewelddadigere setting.

Graphics zijn echt goed. Bij sommige cut scènes keek ik echt zo: .

De speelduur was wel oké, ik heb er denk ik een weekje over gedaan om het uit te spelen. Gewoon elke avond een paar uurtjes. Wat rond de acht à tien uur komt.

Eindstand geef ik deze vermakelijke hack- and slash game 4, 0 sterren. Ik verzeker je, je zult je geen moment vervelen met deze game.

joeri592
heb deze nu ook in bezit en ga eraan beginnen als ik batman uitgespeeld heb

Leuk spel, word later wel beetje eentonig.
krijgt van mij 3,0 sterren.

War-Ultima
Het is typisch Raven Software, old school raggen, just the way i like it.

avatar van Feyenoord100jaar
Heerlijke game, brute moves! Alleen na een tijdje heb je er weer even genoeg van.

avatar van metaledje
Is me zeer aardig meegevallen, voldoende moves en manieren om vijanden bruut af te slachten. ook de boss battles zijn gevarrieerd en leuk om meerdere malen te herspelen. gameplay en camera kunnen beter,maar word hier wel vergeven!!

Lekkere game hoor. Niet te moeilijk allemaal, gewoon in de wilde weg iedereen in stukken hakkeen a la god of war. De upgrades zijn wat karig: leuk om je directe power en health te kunnen upgraden, maar die special moves eigenlijk allemaal redelijk hetzelfde. De game heeft in ieder geval voldoende actie om te blijven vermaken ondanks de flauwe puzzel elementen en wat eentonige omgevingen.

Februari 2010 mee begonnen, in 2017,2018,2019 wat verder gekomen in de game en dan nu eind 2021 uitgespeeld. Feit dat ik er 11 jaar over heb gedaan zegt wellicht wat over de game. Niet echt mijn genre zeg maar. Toch best vermakelijk af en toe maar ook vermoeiend; ellenlange levels/battles en af en toe irritante puzzels die niks toevoegen. cut scènes zijn nog steeds erg cool/mooi moet ik zeggen.