Qix (1981)

Apple II / Arcade / Atari 400/800/XL/XE / Atari 5200 / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Game Boy / Nintendo Entertainment System / PC / Mobile
Action / Puzzle

Ontwikkeld door Taito
Uitgegeven door Taito

Een virus waard rond in je computer en het is aan jouw de taak om het te neutraliseren. Dit doe je door het virus vast te zetten in een ruimte die jij steeds kleiner maakt, zodat het virus niet meer kan ontsnappen.

Geweldig verslavend.

avatar van Spirit_Catcher
ik herinner mij een arcadekast in een kroeg hier in de buurt met naakte vrouwen die je op deze manier moest vrijspelen binnen bepaalde tijd. zoniet veranderde het in Pinhead of Freddy Krueger... Fantasia 2 en Miss World Nude '96. verslavende gameplay inderdaad

avatar van PC.ENGINE.FAN
oh ja, dat doet me er aan denken: Naast Gals Panic was er medio jaren negentig Uncover Tatjana voor pc en cd-i waar de afbeeldingen nog net iets verder gingen dan op de kalender die je destijds gratis kreeg bij een krat pils. Die qix-variant zal omwille van zijn, kuch, "functioneel bloot" vast niet op de site toegelaten worden Ik heb deze cd-i game overigens nog ergens liggen