Anno 1404 (2009)

Alternatieve titel: Dawn of Discovery

Strategy / Simulation

Ontwikkeld door Ubisoft en Blue Byte
Uitgegeven door Ubisoft

Anno 1404 is het vierde spel van de Anno-reeks. Het speelt zich in tegenstelling tot de vorige delen niet af in de Nieuwe Wereld, maar in het Midden-Oosten. Verzamel grondstoffen, richt een welvarende stad op, houd je burgers tevreden, bouw een leger op en ontdek nieuwe landen. Grote veranderingen ten opzichte van Anno 1701 zijn de verbeterde graphics en de verschillende bouwfasen. Ook kan je nu technieken van de Oosterse volken overnemen.

avatar van Florsi Florsa
Naast Operation Flashpoint en Battlefield Heroes het spel waar ik nu al naar uitkijk. Het ziet er in ieder geval weer erg mooi uit;

Trailer ziet er zeker goed uit.
Heb wel enkele zaken gehoord van de vorige maar waren die goed of bete dan settelers?

avatar van Florsi Florsa
Ik vind beter. Settlers ziet er sowieso minder mooi uit, en het is allemaal wat lomper vind ik.

Ik vind dit spel niet echt vergelijkbaar met settlers. En de vorige delen waren wel goed. Hier wacht ik op!

Florsi Florsa schreef:

Heb nog geen enkele van deze reeks gespeeld maar blijf een settlers fan wel.
Mss deze is de demo eens afhalen als er een uitkomt,dan zien of het mij bevalt.

Kijk erg uit naar de nieuwe grafische pracht van de voor mij meest verslavende building game-serie!

Laatste tijd niet meer zo van de games, maar voor een anno wil ik altijd wel even tijd maken! Erg benieuwd naar het vervolg op de reeks anno-games!

Ik kijk al een beste tijd uit naar deze game, en de graphics zien er volgens de trailer ontzettend mooi uit! Ik ben allang toch aardig bang dat het anno 1701 met wat extra's word. De engine lijkt exact etzelfde, en ik zou het zeer vonde vinden als het eigenlijk Anno 1701 1.5 word.

Ik vind de anno serie een geweldige serie, maar ik vind helaas wel dat het na een paar keer spelen een routine begint te worden. Een standaard plan om te volgen die tergend traag verloopt.

Even afwachten dus, ik ga in ieder geval zeker wat tijd opofferen aan Anno 1404! Alle vorige delen liggen hier orgineel in mijn kast, dus ik zou het eigenlijk ook niet kunnen maken om dat niet te doen!!!

26 juni..... eindelijk is hij dan dichtbij !

De Demo is in elk geval al te downloaden! !

Ik heb hem hier op het hoogst gezet, en ik moet zeggen het ziet er prachtig uit! Ik raad zeker mensen aan hem effe uit te proberen!

De demo heeft maximaal 1 uur spelen in sandbox en maximaal 1 uur in campaign mode. Maar dan hebben we toch nog 2 uurtjes anno 1404 tot 26 juni!!

Ik had hem gewoon van de official site (http://anno.uk.ubi.com/pc/downloads.php#demos) gedownload.

avatar van Florsi Florsa
Jep, erg cool, alleen jammer dat je niet meer zo ver kunt inzoomen als bij 1701.

Demo gespeeld. De verslavingsfactor ligt weer op de loer..........! Wat gaat een uur dan snel.........................

lambf
Er zal vast wel een crack zijn / komen die het tijdslimiet opheft.

avatar van Florsi Florsa
Dan kan je alsnog niet heel ver, want je kunt bijvoorbeeld geen tavern bouwen, waardoor je niet naar de volgende sociale laag kan.
En daarnaast, over drie dagen komt de volledige versie uit.

3 lange, lange dagen!
De demo vind ik veel belovend en (gelukkig) is het weer meer van hetzelfde.

Gisteren eens de demo afgehaald en mijn vriendin heeft hem gespeeld en heb eens gekeken en ziet er wel goed uit, ben ook wat benieuwd naar de volledige versie.

Volledige versie nu ruim een uur gespeeld. Wat kan ik zeggen....... verslavend! Voor de Anno liefhebber een must. Mijn stem 4,5.
De sfeer, de mogelijkheden, hoge verslavingsfactor, prima graphics. Misschien weinig vernieuwend, maar vind dat persoonlijk niet erg. Ga weer verder bouwen..............

avatar van Florsi Florsa
Hoe kom je er aan? Hij komt morgen pas uit en voor zover ik weet is hij nog niet te downloaden...

P.s. Dit is veruit het lelijkste Anno-logo tot dusver...

avatar van knarkworst
Anno 1404 is Grafish Prima!!, En voegt vanalles toe als je vergelijkt met 1701, Maar... Ik moet toch een beetje kritish zijn, Er zijn zoveel verschillende soorten stoffen enzv het spel wordt een beetje chaotish daardoor. Speel het spel op soort van makkelijkste moeilijkheids graad en toch nog veel moeite met mijn civilisatie omhoog te krijgen.

Voor de rest Prima game!

(Bij ons stonden ze maandag al in de schappen).. Ik nam hem direct mee

Florsi Florsa schreef:

P.s. Dit is veruit het lelijkste Anno-logo tot dusver...

Al de gehele week te koop bij Bart Smit en E-Plaza. Vond dit zelf ook verrassend.

ik heb even gekeken bij de bart smit, en inderdaad ze hebben hem al liggen. heel vreemd.
die van mij zal morgen wel binnenkomen, ik heb de collectors edition besteld via www.consoleshop.nl. kijk er nu al naar uit

Hij komt toch ook uit voor de DS en Wii?

swen91 schreef:

Heb je het spel al gespeeld?

ja ik heb het al gespeeld, ik plaatste mijn stem nadat ik dat bericht heb neergezet.

avatar van Florsi Florsa
Awesomeness! Gaver dan ik had gedacht. Het ziet er gruwelijk mooi uit, de systemen zijn uitgebreider en naar mijn idee logischer, de oriënt is über, en het kickt ass.

Zeker, zeker.

Trouwens, je kan ver inzoomen. Druk maar eens op F1 in het spel!

Ik had em op releasedag bij bart smit opgehaald en het ziet er prachtig uit! Een waar lust van het oog!

Voor Anno liefhebbers zal dit deel niet tegen vallen. Wel vind ik het jammer dat ze weinig hebben vernieuwd. Het oriënt is prachtig, maar wel wat dubbelop en soms best irritant omdat je telkens diplomatic rankjes omhoog moet gaan. En het is overduidelijk de engine van Anno 1701.

Het is cool dat er meer industrieën zijn, maar het is wel weer jammer dat je ze ook eigenljik allemaal moet gebruiken. Af en toe een keuze in verschillende dingen was bijvoorbeeld wel cool geweest.

Verder moet ik helaas wel weer zeggen dat et weer een beetje een basisformule blijft. Uiteindelijk zal je elk spel hetzelfde beginnen en etzelfde eigenlijk eindigen. Dat blijft voor mij persoonlijk een beetje et jammere van Anno dat je zo'n schematische gameplay hebt die soms echt veeeeeeeel te traag verloopt .

Voor de rest, prachtig spel! Graphics geniaal, het Anno principe gewoon op en top, met zeer prachtige industrieën. Anno-fans; niet laten liggen. Maar vanwege de weinige vernieuwing en toch weer kleine irritaties die soms komen in het spel, toch maar 4,5*

knarkworst schreef:

Voor de rest Prima game!

(Bij ons stonden ze maandag al in de schappen).. Ik nam hem direct mee

dat er zoveel mogelijkheden zijn vind ik juist leuk

dit spel vind ik nou heel tof en heb er al heel wat uren in verslonden, zeker een aanrader!

avatar van Futures
Meestal ben ik niet zo dol op simulatie spellen, omdat ze op een gegeven moment saai worden. Anno 1701 vond ik slecht, stelletje onbenullen die alleen maar willen staken.

Misschien dat ik deze ga proberen, al heb ik er weinig vetrouwen in.

Een heerlijk game.

Ziet er leuk uit.
Soms is het ff een puzzel om iets te laten werken.
Beeld ziet er goed uit.
Ik heb zulke games voor het eerst.
Dit is nieuw voor mij maar wel leuk om te doen.

Ook een aanrader om is goed deze game is te gaan bekijken.
Alleen wat ik wel miss,
Aantal gebouwen zie je bouwen meeste niet.
Maar ja aan andere kant kan dat ook niet.
Anders heb je wel mischien 3 dvd nodig.

Maar vind hem leuk om te spele.

avatar van rpger
yours schreef:
Een heerlijk game.

Ziet er leuk uit.
Soms is het ff een puzzel om iets te laten werken.
Beeld ziet er goed uit.
Ik heb zulke games voor het eerst.
Dit is nieuw voor mij maar wel leuk om te doen.

Ook een aanrader om is goed deze game is te gaan bekijken.
Alleen wat ik wel miss,
Aantal gebouwen zie je bouwen meeste niet.
Maar ja aan andere kant kan dat ook niet.
Anders heb je wel mischien 3 dvd nodig.

Maar vind hem leuk om te spele.

Ik ga deze game ook halen
na het horen van goede verhalen
Of ik ook mijn review kan laten rijmen kan ik niet beloven
yours kan het beter, zie zijn post hierboven