The King of Dragons (1991)

Arcade / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Super NES / Xbox / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Fighting / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Kies uit vijf verschillende helden, een Elf, Wizard, Fighter, Cleric of Dwarf, ieder met zijn eigen specialiteiten en betreed de wereld van Malus. Ga het gevecht aan met de duizenden monsters die het land hebben overgenomen, om uiteindelijk Gildiss, de Koning der draken, te verslaan.

Verschijnt op 18 september als onderdeel van de Capcom Beat 'Em Up Bundle voor PS4, XB1, PC & Switch..

Jup, met deze begonnen. Dankzij save-feature en (hopelijk genoeg) continues zal ik deze hopelijk aankunnen. 6 chapters ver in de eerste 20 minuten.

Na een uur is deze gehaald, mits gebruik maken van een continue of 30. Dat had me een aardige cent gekost in de arcades.

The King of Dragons is alvast een verfrissende beat'm'up. Niet alleen kun je kiezen uit verschillende karakter-klassen, maar je kunt ze ook allemaal levelen en in elke stage een ander karakter kiezen.
De gevechten lijken me ook fair, ik denk dat je dit spel, mits heel veel oefening ook wel zonder continues kunt verslaan, en dat is een enorm pluspunt in mijn ogen.

Nu verder met Captain Commando, heb de beat'm'up smaak even te pakken.

Grovonion schreef:
Nu verder met Captain Commando, heb de beat'm'up smaak even te pakken.

...ze blijven wel het leukste met twee though. Hoewel ik deze ongetwijfeld ook in huis zou halen. Ik weet niet hoeveel keer ik Final Fight al niet heb uitgespeeld op hoeveel verschillende consoles. Al bijna 30 jaar een van mijn favoriete timesinks. Ik hoop stiekem dat Capcom nog een vervolg op hun eerste bundel uitbrengt, er ontbreken namelijk nog enkele absolute knallers - maar ik vermoed dat we die niet gaan zien vanwege de rechten en licenties van die games (ik het o.a over Aliens vs Predators, The Punisher, Avengers en Cadillacs en Dinosaurs).

Ik ben persoonlijk best blij dat het genre momenteel een kleine opleving ondergaat met oa. Raging Justice, Mother Russia Bleeds, Double Dragon IV (beter dan veel recencies doen vermoeden, zeker voor die 5 euro) en bvb de aankondiging van Streets of Rage. Het hoeven geen full-price games te zijn, en ze hoeven geen speciale dingen te doen. Maar net zoals zoveel Graphic Adventures is er wel degelijk een markt voor, al is het mss eerder als Indie / Budget titel dan als full-price release. Ideaal voor een uurtje met een vriend op een regenachtige zondagmiddag wat mij betreft.

Na een dik uur is het feest al weer voorbij inderdaad..
Maar bijna al die beat em up's van Capcom (op een aantal na) zijn binnen een kleine 2 uur te verslaan
door dat oneindige continu systeem. Maar het was een leuk avontuurtje met een heel aardig level up systeem wat er toen al was. Erg kort maar krachtig laten we maar zeggen..