The King of Dragons (1991)

Arcade / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Super NES / Xbox / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One
Fighting / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Kies uit vijf verschillende helden, een Elf, Wizard, Fighter, Cleric of Dwarf, ieder met zijn eigen specialiteiten en betreed de wereld van Malus. Ga het gevecht aan met de duizenden monsters die het land hebben overgenomen, om uiteindelijk Gildiss, de Koning der draken, te verslaan.

centurion81 (crew)
Verschijnt op 18 september als onderdeel van de Capcom Beat 'Em Up Bundle voor PS4, XB1, PC & Switch..

Jup, met deze begonnen. Dankzij save-feature en (hopelijk genoeg) continues zal ik deze hopelijk aankunnen. 6 chapters ver in de eerste 20 minuten.

Na een uur is deze gehaald, mits gebruik maken van een continue of 30. Dat had me een aardige cent gekost in de arcades.

The King of Dragons is alvast een verfrissende beat'm'up. Niet alleen kun je kiezen uit verschillende karakter-klassen, maar je kunt ze ook allemaal levelen en in elke stage een ander karakter kiezen.
De gevechten lijken me ook fair, ik denk dat je dit spel, mits heel veel oefening ook wel zonder continues kunt verslaan, en dat is een enorm pluspunt in mijn ogen.

Nu verder met Captain Commando, heb de beat'm'up smaak even te pakken.