The Sims 2 (2004)

Macintosh / Nintendo DS / Nintendo GameCube / PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable / Xbox
Simulation

Ontwikkeld door Maxis en Aspyr

In De Sims 2 volg je je Sims hun hele leven lang en meng je hun genen voor de volgende generatie. Je bepaalt de levensdoelen van je Sims: populariteit, rijkdom, familie, romantiek of kennis. Laat je Sims lang en gelukkig leven of verpest hun leven vanaf de geboorte. Je kunt ze tot het uiterste drijven als ze door jouw toedoen worden opgepakt door de politie, een spook zien, met een alien trouwen, of een geweldige roman schrijven. Laat je creativiteit de vrije loop met de compleet vernieuwde optie Sim creëren, nieuwe bouwmogelijkheden en de nieuwe filmcamera. Mix hun genen, vervul hun dromen of drijf ze tot het uiterste. Wat ben jij van plan met het leven van je Sims?

rpger schreef:

Kuch..

"'The Sims' franchise also holds the record for best-selling games franchise of all time, with more than 100 million copies of Sims 1, Sims 2, all expansion and stuff packs being sold worldwide to date."

The Sims - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Kleine groep mensen SolidKevin?

Met een kleine groep bedoel ik: doelgroep rpger . Dus de doelgroep: Meisjes en nog een paar uitzonderingen. Ik had het mischien beter moeten formuleren (zo dat was een mond vol).

avatar van rpger
solidKevin schreef:

Of het spreekt de kleine doelgroep aan hardcore gamers gewoon niet aan.
Maakt de opmerkingen van XPS420 niet minder kansloos natuurlijk

rpger schreef:

Of het spreekt de kleine doelgroep aan hardcore gamers gewoon niet aan.
Maakt de opmerkingen van XPS420 niet minder kansloos natuurlijk

avatar van .C.J.
hpdw schreef:
ik zou het nu niet meer spelen
maar ik heb er toendertijd veel plezier van gehad
daar heb je helemaal gelijk in

avatar van polopolo150
The Sims 1 heb ik mezelf echt dood gespeelt.

Deze weer niet... omdat ik The SIms 1 verschrikkelijk veel heb gespeelt, vond ik het na een paar maanden/jaren weer heel erg saai worden, en die gevoel was niet over bij deze spel...

Ik moet eerlijk zijn, deze spel heb ik pas in 2007/2008 gespeelt, en ik was niet eerder achtergekomen dat er een 2de versie van The SIms bestond. Ik was op dat moment al helemaal klaar met The Sims, en speelde meer GTA en dat soort spellen, ik begon meer kritischer en serieuzer spellen te spelen. En deze spel gaf me niet genoeg om weer Sims verslaafd te raken.

Het is geen slecht product, en het is goed zoals het nu ook is. Het is gewoon niet meer de spel zoals het vroeger voor mij altijd overbracht. The Sims is tegenwoordig gewoon niet meer voor mij. En dat is jammer, maar dat is iets wat EA niks aan kan doen.

avatar van lisa=10jaar
leuke game.
het spel zelf speelden ook egt goed wat ik wel jammer vond is dat je niet bijvoorbeeld naar stad kon.

avatar van wii
wii
dit is net als rollercoaster tycoon, je laat het maanden lang stoffen je hebt een keer niets te doen en denkt ach laat ik het maar weer is spelen weer leuk huizen bouwen mannetjes maken je bent even een paar dagen verslaafd verveling slaat dan toe en dan hapt het spel weer een tijdje stof

avatar van JustinW
In het begin niet zo enthousiast over dit spel. Maar met de uitbreidingen gaan het maken heb ik het weer weken gespeeld. Ik hou van dit soort games. terwijl ik normaal alleen maar Hardcore shooters speel.

Totaal eens met je wii. Zie ik vooral bij mijn zus. Pakt het een keer op en paf ze speelt het 1 week fulltime

avatar van superdude
dit is zon game die iedereen heeft, ikzelf vind het erg leuk, mannetjes maken huizen bouwen en dan lekker een leuk leventje leiden, ben een paar dagen erg verslaafd maar daarna slaat verveling toe en blijft het weer een half jaar in de kast staan...
hetzelfde geld voor rollercoaster tycoon trouwens,

avatar van Brains
superdude schreef:
hetzelfde geld voor rollercoaster tycoon trouwens,

Daar ben ik het mee eens. Vind 't zelf wel leuk om dit spel te doen met m'n vriendin. Maar dat alleen vind ik geen voldoende waard. Overigens is het wel erg duidelijk waar je je inspiratie voor je minireview vandaan hebt:

wii schreef:

avatar van Chocolade Stoel
0,5
Allergrootste miskoop allertijden. Wat een draak van een game! De eenvoud van de eerste Sims is eruit gehaalt!

avatar van Ilikegames
Met de sims 2 ging ik altijd met zo'n standaard huis verder.
Het was het huis dat de mensen groen zijn, ze hebben veel minder behoeften dus veel makkelijker. Nou ben ik erachter gekomen dat er egt iemand bestaat die half mens en half boom is !!!

Jammer van het bizarre en tegelijkertijd ook niksige plotje, maar ook op de PSP blijft dit leuk en verslavend. Wel jammer dat het laden gruwelijk lang duurt iedere keer...

Dik 3,5*

Erg fijne game weer, heb gelijk de 2 expansions erbij toegevoegd waardoor de gameplay stukken interessanter wordt. Bij de eerste sims, heb ik de expansions steeds erbij moeten sprokkelen. Waardoor je toch in het begin toch veel miste. Bij deze dan ook 2 uitbreidingen aangeschafd..alle drie tegenover de games:

Lost planet 1(pc)
Gears of War (pc)
Bioshock & Half Life episode 1 (pc)

Had deze games dubbel..en aangezien mijn broer (niet die ik hier altijd noem) erop uit gekeken was..vond ik 't een te gekke deal.

De game zelf is 10 keer makkelijker dan deel 1, ben nu al (alles bij elkaar) zo'n 9 uur ermee bezig. Het huis is na wens...de wijk veranderd in een pretpark met al die lichten en opties (zoals modieuze Rotsen, eenden enz).
Mijn sim begon als single, de verloving en trouwerij heeft maar 2 uur in belag genomen...en nu wachten op het 1ste virtuele beeby!! (klinkt geinig).

Maar voor de rest, precies deel 1 , alleen hier heb je een hele wijk waar je wat mee kunt klooien. Mijn sim heerst in de wijk, laat de andere bewoners met elkaar op de vuist gaan!! (want dat is echt super, eerst de ene bewoner het leven zuur maken, naar de kaart van de wijk overschakelen en dan bij een andere familie onrust zaaien!
Maar merk wel aan deze sims titel, dat elke uitbreiding een must is.
Kan niet gaan uit eten, er is nergens een restaurant. Feesten geven was in deel 1 vetter..(kwam ook door de uitbreidingen daar).

Maar was ook nog voor andere uitbreidingen gaan kijken...maar wat zijn die nog prijzig heden ten dagen.
Donderdag dus een moeilijke keus..The sims uitbreiden of Darksiders halen.

Maar al met al weer een relaxerende game...4,0*!!

misterwhite
Zo jammer dat deze niet in de top 250 staat
Ik ben namelijk echt een grote fan van deze game, heb alle uitbreidingen en heb er echt uren mee doorgebracht. Ik ken dit spel nu al 5 jaar en speel het nog steeds even graag, gewoon omdat het altijd wel anders is. Tegenover deel 1 is dit echt een meesterwerk, deel 1 deed vaak moeilijk, weinig keuze aan spullen, kleine dorpjes en niet zo intressante uitbreidingen. Deze game heeft alles wat ik wil hebben: leuke graphics, veel keuze aan voorwerpen, leuke uitbreidingen en veel leuke nieuwigheden.
Ik heb echt genoten van het feit dat je zoveel kon, ik creeërde een eigen wereld, iets volledig van mij dat blijf ik nog steeds zo leuk vinden. Ik leefde hier en daar echt mee met mijn sims, heb leuke families opgebouwd die veel hebben meegemaakt, die kinderen heb ik helpen grootbrengen, geeft een leuk gevoel als ze volwassen worden en je dat personage ook weer een familie kan laten opbouwen. Ook zijn er veel leuke en grappige situaties, je kan bijvoorbeeld vals spelen met je werk, gewoon lekker ziek bellen en de rest van de dag je uitleven. Feestjes organiseren blijft iets moeilijks maar is wel fun, je moet alleen weten hoe je het gezellig kan krijgen. Wat ik wel mis van deel 1 is de kerstman, was altijd wel grappig dat je opeens een cadeautje vond. Hier heb je ook weer dieven die rap betrapt worden door een goed alarm. Nog een leuke functie vind ik de metertjes. De wensmeter, humeurmeter en dan ook nog die vaardigheden, intresses,.. Allemaal niet zo simpel om te onderhouden. En in bepaalde uitbreidingen komen er nog extra dingen bij om te onderhouden. Die vaardigheden blijf ik best wel leuk vinden. Om een voorbeeld te geven -> koken, op het begin bak je er niks van en opeens kan je echt veel maken. Het is gewoon door te oefenen, te lezen of door zelfs televisie te kijken.
Dan de huizen, welja heb er veel gebouwd. Heb me vaak uitgeleefd met bijzondere ontwerpen, sommige leefbaar maar sommige echt niet te doen. Met de uitbreidingen vind ik bouwen nog leuker, lekker veel spullen. Kan je ook veel experimenteren enzo.
Nog een leuk weetje: met de sims: gaan het maken kan je mooie winkelontwerpen maken, vond ik één van de meest leuke dingen van alle sims. Een eigen bedrijf opstarten, mooi inrichten en dan klanten zoeken, bleef ook steeds een leuke uitdaging.
Ook zijn er veel leuke stijlen voor te bouwen, zo kan je van een sjieke moderne villa tot een klassiek herenhuis gaan of zelfs een Oostershuis.

Ik denk dat ik genoeg gepraat heb over men sims 2 ervaring, ik kan het alleen maar dubbel en dik aanraden voor te spelen. Alleen is het niet voor iedereen geschikt. Je moet voor dit spel leuk te vinden toch wel wat houden van creatief zijn & ook wel wat geduld hebben.
En één nadeel: lange laadschermen!! Maar je hoort op de achtergrond best wel leuke muziekjes.

avatar van bettafish14
wel leuk spel, ik speelde het 2 jaartjes geleden best veel, maar als ik het nu speel gaat het na 10 min al vervelen omdat het gewoon niet leuk meer is zoals je het vroeger vond.
ik speel nu meer fifa 10 en cod enz dus ja jammer voor dit spel, maar het blijft een goed spel ook al speel ik het nu liever niet vaak meer.

avatar van Mynami
Een heerlijke spel. Als je alle uitbreidingen hebt kan je echt alles doen. Je kan niet stoppen en je wilt niet slapen. Alleen mist hij een paar functies en de kwaliteit is niet al te mooi.

avatar van Starmaster501
Het leuke aan de ps2 versie is dat het anders is dan op de pc. Je kan met tot 2 personen rondlopen. Gewoon zelf dat poppetje besturen in al gebouwde huizen. Deze kan je natuurlijk aanpassen. Maar het doel hier is volgens mij een bepaald aantal verlangens te vervullen van je sims waarmee je weer een volgend huis kan. Dit varieert van een huis aan de kust tot een grote villa tot een filmset waar je naakt kan rondlopen.
Zeker met z'n 2en kan het een erg leuk spel zijn. Het is even anders maar wel behoorlijk leuk!

misterwhite
Momenteel weer bezig op pc wat aan het prullen op deze game met al zijn uitbreidingen. Blijft voor mij een heerlijk spel, alleen de lange laadtijden bezorgen met soms grijs haar. Maar wat blijft het leuk om maffe gebeurtenissen te laten gebeuren bij je sims. Ik ben weer verslaafd!

avatar van creepy_one
ik probeerde met dit spel crystal van Resident Evil 4 afterlife na te maken

avatar van bryandejong
EA geeft de ultimate collection edition gratis weg op Origin.