Colin McRae Rally 2.0 (2000)

PC / PlayStation
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Codemasters
Uitgegeven door Codemasters

Na het grote succes van CMR deel 1 hebben de makers hard gewerkt aan nog meer rally-tracks, dertien authentieke rally-wagens en acht verschillende landen die hun eigen weerstoestanden hebben. Ook kun je nu een arcade rally rijden met zes wagens tegelijk.

avatar van Ploppesteksel
Geen slechte game, ze creëerden een echte Rally-sfeer maar de game kon me in het totale geheel niet zo echt heel erg boeien.

avatar van jaspertje3
Voor de PC voor 1 euro kunnen kopen bij Mediamarkt Nog nooit de moeite genomen om het spel te spelen. Geen idee waarom. Ga 't binnenkort toch maar eens proberen!

Netwerk functie was erg gaaf bij deze game. Bovendien zag het er voor zijn tijd vrij aardig uit en bestond er een goede balans tussen arcade en simulatie. Zeer veel gespeeld vroeger.

avatar van royals
Deze heb ik ooit wel gespeeld maar je vloog zo snel uit de bocht. Toen vond ik 'em eigenlijk niet zo leuk meer. Maar de car physics en schade zijn second to none in racing games (voor die tijd).

Ja dat bochtenwerk was even oefenen. Overigens vond ik de PSX versie veel slechter omdat daar geen arcade mode aanwezig was (racen tegen andere auto's op een circuit).

ps2gamer
De arcade mode is ook aanwezig in de playstation versie hoor.

Oh dan ben ik in de war met deel 1 ofzo. iig was de framerate wel beter op de pc

Lexcoaster
Ploppesteksel schreef:

Same here. Leuk als je het aan het spelen bent, maar verder niks bijzonders, je mist niks als je het niet speelt.

avatar van Duke Nukem
hinse schreef:

Veel leuke banen en de echte auto's en bestuurdersnamen. Als ik het mij goed kan herinneren, was Engeland mijn favoriet land om in te racen. Colin McRae Rally heeft inderdaad de juiste balans gevonden tussen arcade en simulatie. Het spel is niet eenvoudig en je moet wel even oefenen, maar het loont de moeite. Ook leuk dat je met z'n tweeën in split-screen kunt spelen.