Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy (2003)

PC / Macintosh / Xbox / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Raven en Aspyr
Uitgegeven door LucasArts en Aspyr

Het spel begint waar de Star Wars film eindigen. Het is de bedoeling dat je leert omgaan met The Force terwijl je les krijgt van Luke Skywalker. Uiteraard is het niet te vermijden dat je op den duur als Jedi met opponenten te maken krijgt.

avatar van thomzi50
Geweldig spel vond ik dit altijd, beste Star Wars-game die ik ken. Dikke 4*

avatar van davidov
Vond de game maar vaak matig ontworpen. Hoe dan ook, ik heb wel extreem veel plezier gehad om met de force te spelen en met mijn zwaardje te zwaaien.... Voor het vermaak geef ik de game behoorlijk wat punten, maar moet er ook weer wat afnemen vanwege de matige game dat het eigenlijk is.... 3.5*

avatar van Foetsj_NL
Ik heb me er ook mee vermaakt Zeer goede game van Lucas Arts !
4 *

avatar van Gameinspecteur
Ik heb een demo gespeeld en ik vond hem echt gaaf!
Ik hoop dat ik hem nog ergens kan krijgen

Is deze game ook niet voor de xbox???

avatar van jossieboy12
Zeer vermaakt met deze beste game Van Lucasarts! 3,5 sterren

avatar van predator
Best wel een vermakelijke game. *3,5

avatar van Jossie.!
DarthSolidKevin schreef:
Is deze game ook niet voor de xbox???

Jawel. Ik heb hem zelf voor de XBOX.

avatar van Jossie.!
Nog een paar weken geleden gespeeld. Dit is nou een game wat ze meer moeten gaan maken! Een eigen Jedi. Een eigen kleur- en Lightsaber. Zelfs het handvat.

Allemaal prachtig. Van mij mag Lucasarts een deel 3 maken.
4,0 Sterren

riczz
zeker de moeite waard om te spelen!.
Zulke games is gewoon puur vermaak! *4 ster

AHWA
Gisteren de multiplayer eens geprobeerd. Geweldig om anderen met je lightsabre te lijf te gaan. Kon er nog niet heel veel van helaas.

Zijn er mensen die deze spel op vista/windows 7 gespeeld hebben? Bij mij loopt ie steeds vast. Mijn videokaart is de ati 4870.

avatar van Brains
Deze game vond ik niet zo goed als zijn voorganger. Het was natuurlijk leuk om nu eindelijk ook lightsabers te kunnen dual wielden of een dubble bladed lightsaber te hebben, maar het verschil in kracht en flexibiliteit was dermate groot dat het niet eens een keuze meer was. Dual Wield was bij verre de beste en de mensen die online iets anders gebruikten omdat het mooier was of iets dergelijks werden met de grond gelijk gemaakt.
Naast dit was het verhaalsgewijs niet veel soeps. Je mocht dan wel je eigen character samenstellen, maar deze had totaal geen karakter terwijl ik Kyle Katarn toch wel een toffe gozer vond. Op deze manier probeerde deze game een beetje mee te liften op het "Choose Your Path" succes van KOTOR. Dit werd namelijk al in de trailer aangekaart, maar uiteindelijk komt het neer op niet meer dan één of twee keuzemogelijkheden aan het einde van de game. Verder is er weinig mis met deze game natuurlijk. Spelmechanisch wijkt het weinig af van zijn voorganger, maar door de bovengenoemde punten vind ik deze zeker minder.

avatar van The_CrY
Single player scoort deze game een flink stuk minder dan Jedi Outcast óf Dark Forces II. Het concept idee is leuk maar barslecht uitgewerkt. Er zijn gewoon té veel siths als tegenstander, en het verhaal onderbouwt die zoooo slecht. De terugkeer van Tavion is onvermijdelijk, maar op de toffe Kyle Katarn na is het allemaal zo saai geacteerd. De "Choose Your Path", zoals Brains het formuleerd, is inderdaad slecht uitgewerkt. In tegenstelling tot de zeer goede manier waarop het geregeld was in Dark Forces II, moet je hier zonder aanloop opeens plots kiezen door de mega-irritante Rosh Penin te vermoorden of niet. Het hem laten leven getuigd mijns inziens méér van dark side, maar goed.

Goed... de positieve punten:
- De gameplay. Het blijft je een übermachtig gevoel geven om met lichtzwaard en force-powers rond te lopen. Lekker stormtroopers afslachten of een duel aangaan verveeld zelden.
- Dual sabers en saberstaff! Yay!
- De modvriendelijkheid. Er zijn genoeg mods te vinden op het net die het spelplezier zowel offline als online flink verhogen.

Ik heb vele uren aan dit spel gewijd en zeker niet in de single player campaign. Vandaar tóch een zeer ruime voldoende.

avatar van Dark Lord Andrew
ROSH! xD

Vergeet Jar Jar Binks, deze krijgt de prijs voor meest irritante en naïve karakter in het star wars universum!

avatar van Oortrommel
Na het toch wel teleurstellende Jedi Outcast eindelijk weer een Jedi Knight deel dat van redelijk niveau was. De uitbreiding van vechtstijlen, lightsabers en de toevoeging van een vermakelijke multiplayer maken dit voor mij na Dark Forces II de beste Jedi Knight game in de serie.

Komt als het goed is net als de voorganger ook naar de Switch.

Leuk, gezien het resultaat van de vorige port en het feit dat ik deze nooit heb gespeeld.

Alleen al die onsterfelijk opzwepende deuntjes maken het misdadig om hier niet het ene spel na het andere in elk denkbaar genre van uit te poepen.

Zoals men lange tijd wel deed.

Speel nu met Jedi Outcast sinds lange tijd weer eens een goed Star Wars spel en als vanouds word ik daar best enthousiast van merk ik.

Kijk maar:

?

Een Star Wars bundeltje met deze en zijn voorganger zou wel erg aardig zijn. Om niet te spreken van Rogue Squadron 1-3 of Star Wars Racer 1 en 2.

Rogue Squadron ja, ook spellen die er nog steeds redelijk feilloos uitzien.

En vergeet Shadows of the Empire niet.

Al vraag ik me bij die wel een beetje af tot in hoeverre de gameplay vandaag overeind blijft.

Iets als X-Wing Alliance, nooit echt gespeeld maar misschien ook wel lache.

Dan maar al die ouwe meuk met een nieuw lak laagje op de markt gooien weer, als het zo ontzettend ingewikkeld is om een paar leuke nieuwe dingen in elkaar te knutselen.

avatar van LikeAJedi
Toevallig zie ik deze game net voorbij komen op de ps store voor 23,99€. Blijkbaar 26 maart erop gezet. Aanschaffen?

Lijkt me redelijk aan de prijs. Zag hem voor de Switch voor twintig en heb ik ook niet gelijk gedaan. Jedi Outcast was acht euro ofzo, vond ik nog zo netjes van ze. Wacht wel op een aanbieding.

avatar van LikeAJedi
Confusie schreef:

Hij is inderdaad te duur voor een game uit 2003. Ik wacht wel op een aanbieding.