Final Fantasy Legend II (1990)

Alternatieve titel: Sa·Ga 2: Hihou Densetsu

Game Boy / Nintendo Switch / PC / Apple iOS / Android

Ontwikkeld door Square, Square Enix en Racjin
Uitgegeven door Sunsoft, Square en Square Enix

Het verhaal van Final Fantasy Legend II draait om MAGI, de stukken van een verbrijzeld standbeeld van de godin Isis. De held wordt gewekt door zijn vader, die uitlegt dat hij een tijdje weg zal zijn. Hij maakt vervolgens zijn weg door het raam van de held. Jaren later besluit de held zijn vader te zoeken en uiteindelijk deelt hij mee aan een gevecht tussen de goden en de bewakers; een organisatie dat is toegewijd aan het beschermen van MAGI om zo te voorkomen dat het in de verkeerde handen valt. De speler bezoekt twaalf verschillende werelden, waaronder de hemelse wereld en het middelpunt van een tempel. Het doel van het spel is het verzamelen van uiteenlopende stukken MAGI verspreid over elk van deze werelden. Deze MAGI stukken kunnen door je personages worden uitgerust om zo je statistieken te verbeteren of speciale vaardigheden vrij te spelen.