Aquaria (2007)

PC / Macintosh
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door BitBlot
Uitgegeven door BitBlot

Je speelt als Naija die op zoek is naar haar familie. Tijdens deze zoektocht door een grote oceaan komt zij van alles tegen, zoals onderwaterleven, grotten en ruïnes van vergeten beschavingen. Je kan allerlei gebieden op niet-lineaire wijze verkennen, puzzels oplossen en vechten tegen vijandelijke monsters. Naija kan liederen zingen die bepaalde effecten hebben op haarzelf en haar omgeving. Tevens kan ze zich ook transformeren om bepaalde energiekrachten te krijgen waarmee ze vijanden kan aanvallen.

avatar van FrK.
Wordt wel geprezen geloof ik, ik vond er echter niet heel veel aan. Het bevat wel een mooi vormgegeven onderwater-wereld