OneChanbara: Bikini Samurai Squad (2009)

Alternatieve titel: OneChanbara: Bikini Zombie Slayers

Nintendo Wii / Xbox 360
Fighting

Ontwikkeld door Tamsoft
Uitgegeven door D3

In OneChanbara: Bikini Samurai Squad speel je als Aya, Anna of Saki in een door zombies geïnfecteerd Tokyo. Pak je samoerai zwaard en baan jezelf een weg door de chaotische straten van deze metropool. Het spel telt vier verschillende spelmodi: Story, Free play, Quest en Survival. Tevens is het mogelijk om van outfit te veranderen.

avatar van Donkerwoud
Dit is echt zo'n spel waar ik een wii voor zou willen hebben. Maar nee, ik hou het bij mijn PS3.

avatar van Tha)Sven
Die omschrijving klinkt echt dramatisch

avatar van Mega Man
Tha)Sven schreef:
Die omschrijving klinkt echt dramatisch

Hopelijk is het ook zo bedoeld. Net zoiets als de films Zombiestrippers en Planet Terror. Zo'n film/game kan ook nooit serieus bedoeld zijn lijkt me. En als dat wel is dan mag Tamsoft zich even achter de oren krabben.

avatar van Maiky

avatar van ReMyTje86
Wat is choastisch precies?

In dit geval (heel erg druk)

Tja spelfoutje. Aangepast.

Spel voor oversekste puppers denk ik.

avatar van Starmaster501
mooie 15 van de PU het is dus niks op de meiden na

avatar van maxo922
1,5
Niets bijzonders, veel te eentonig

avatar van Bahamut Zero
Klinkt inderdaad verloren, net als de hoes overigens

avatar van Ruiter13
Starmaster501 schreef:
mooie 15 van de PU het is dus niks op de meiden na

PU houd wel van zwart/wit stemmen hoor, want ik ken veel slechtere spellen! Het is technisch misschien niet van deze tijd, maar als je het op pakt als een jaren 90'' arcadekast spel dan kan je je er zeker mee vermaken.

avatar van Starmaster501
Maar in 2009 verwachten we ook games van 2009 en niet van 1990

avatar van Ruiter13
Starmaster501 schreef:
Maar in 2009 verwachten we ook games van 2009 en niet van 1990

Dan noemen we het toch 'retro' . Dat is helemaal in anno 2009

waarom heeft ze eigelijk een string aan lol xD wat heeft dat met samurai te maken xD

avatar van kaholiic
slippedwheat schreef:

String? had ik nog niet eens gezien. Maar als je het had nog niet gemerkt .Ze heeft een cowboy hoed op ,dat lijk al helemaal niet op samurai

avatar van Naomi Watts
1,5
De game heeft niet veel om het lijf. Behoorlijk lelijke graphics (lijkt soms net een upscaled PSX game), repetitieve gameplay maar toch wel een feest van herkenning met al die Onechanbara lore. Verhaal heeft weinig om het lijf en na drie levels heb je het dan ook snel wel gezien, en dan ben je nog lang niet op de helft. Je moet wel over een survivor mentaliteit beschikken om de game uit te spelen, de beloning om dat te doen is er ook niet. Al is het openingsfilmpje echt geniaal .

Wie van crap houdt, moet dit echt niet laten liggen al is er veel betere crap te vinden.

avatar van creepy_one

weet je dat niet!?

avatar van creepy_one
Wat is choastisch precies?

oh sorry, had die typ fout niet gezien XD

Geweldig. Voor 4.99 de xbox360 versie uit de store opgepikt en het blijft toch wel lachen hoe Aya in het intro filmpje de douche uitspringt na een waarschuwing door haar zuster, haar beste bikini aantrekt, cowboy hoed opzet en stoer ten strijde trekt tegen hordes zombies. Pure cult.

Wie speelt er tenslotte nu niet graag als een halfnaakte babe met een samuraizwaard terwijl de gore van het scherm spat. Dan is zelfs matige gameplay (die in meerder Musha games beter is) maar bijzaak.