Dissidia: Final Fantasy (2008)

PlayStation Portable
Fighting / RPG

Ontwikkeld door Square Enix
Uitgegeven door Square Enix

In Dissidia is een conflict gaande tussen twee goden: Chaos en Cosmos. De tweestrijd is al eeuwen gaande. Chaos heeft enkele inwoners van Dissidia gedagvaard om aan zijn zijde te strijden en in het geheim een leger op te bouwen dat een einde zal maken aan Cosmos. Een klein groepje overlevenden bundelt kracht en gaat de strijd aan om voor altijd een einde te maken aan de tirannie van Choas.

psp
ik had hoge verwachtingen voor deze game, door de verassend hoge reviews overal ( behalve op gamesmeter, maar er zijn dan ook weinig stemmen). Wat me aansprak is dat RPG was gemixt met een soort hacknslash. Maar tot nu toe vind ik er weinig aan en verveelt het snel. Final fantasy spellen moeten blijkbaar altijd op gang komen en duren héél lang (100den uren?) dus ik heb er wel vertrouwen in dat het steeds beter zal worden. Maar tot nu toe speel ik telkens één vreemd bordspel bij de storymode en moet ik telkens tegen overdreven slappe tegenstanders vechten, al een paar werelden lang. Er zit gewoon echt geen uitdaging in tot nu toe helaas. De gameplay en graphics zijn wel heel goed dus misschien dat me cijfer binnenkort veel hoger word maar voor nu laat ik het spel even stof happen want ik heb er nu echt geen zin in. 2.5*