Persona 3 FES (2007)

Alternatieve titel: Shin Megami Tensei: Persona 3 FES

PlayStation 2

Ontwikkeld door Atlus
Uitgegeven door Koei en Atlus

FES staat voor Festival Edition. Deze uitgebreide versie van persona 3 bevat een nieuw hoofdstuk, dat zich afspeelt na het hoofdverhaal en vooral focust op het verhaal van robot-meisje Aegis. Buiten het Aegis Chapter zijn er ook nog extra kostuums voor alle party-leden, nieuwe wapen-fusie mogelijkheden, drieëntwintig nieuwe Personae, nieuwe side-quests en een hard moeilijkheidsgraad.

avatar van Naomi Watts
Tja.. Persona 3. Vorige Persona's deels gegamed en dit is toch even anders. Minder vrijheid maar wat is de gameplay verslavend.

De dag gestuurde simulator, het fusen en verzamelen van Persona's, je worstelen door de dagelijkse beslommeringen van het Japanse schoolsysteem, tegelijkertijd je relaties en je skills op peil houden en tot slot proberen op de bovenste verdieping te geraken. Weinig vrijheid maar deze gameplay werkt zo enorm verslavend. Wat is het heerlijk als de vakantie zich weer aandient. Ook dat er bij elke volle maan een eindbaas zich aandient is erg slim gedaan.

Verhaal is ok en chars zijn mooi gedesigned, al miste ik wel wat depth. Ook voelde ik niet echt een mystery feel door de game heen, ondanks de thematiek is het best 'light' uitgewerkt allemaal. Al ben ik zeer onder de indruk en ik neig nogal naar een 5*. Maar er is toch iets wat me weerhoudt om dat te doen, iets wat ik mis, sommige elementen iets te rough around the edges. Ik ga toch voor een dikke 4,5* al voelt dat wel erg alsof ik deze game daar flink tekort mee doe. Ik hoor om me heen dat Persona 4 toch wel een geperfectioneerde Persona 3 is, die de minpunten die aankaart wegpoetst, dus daar vestig ik me hoop op. Binnenkort ga ik me maar wagen aan Persona 4.