Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned (2009)

Alternatieve titel: GTA IV: The Lost and Damned

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

The Lost and Damned is een uitbreiding op Grand Theft Auto IV. Je speelt met Johnny Klebitz, een lid van motorbende the Lost en ziet met dit personage een totaal andere kant van Liberty City. Daarnaast bevat Lost and Damned ook nieuwe multiplayermodes, wapens, voertuigen en meer muziek.

Imperial Figure schreef:
San Andreas is erg uitgebreid en zeker weten de grootste free roaming game die er is, maar dat wil nog niet zeggen dat het de beste is.
En dat er in bully minder tijd en liefde is gestoken, is verre van realiteit want er zijn meerdere rockstar teams (ontwikkelaar van bully is Rockstar Vancouver, ontwikkelaar van max payne is Rockstar Vienna samen met remedy, ontwikkelaar van Midnight Club is Rockstar San Diego, ontwikkelaar van gta is Rockstar North etc. etc.) dus dat is pure bullshit dat er minder liefde en tijd is ingestoken, de makers van bully waren meer dan 3 jaar bezig om de game te maken dus tijd genoeg lijkt mij.

Ik ben het ook oneens dat Bully minder goed zou zijn uitgewerkt. Op sommige punten was het zelfs sterker dan de GTA-delen van toen. De interactie met je omgeving is hier stukken uitgebreider dan in eender welke GTA, de nieuwste komt daarvan in de buurt maar ook nog niet helemaal. Sowieso vind ik het jammer dat de seizoenen niet zijn meegenomen naar GTA IV.

Van mij mogen er trouwens GTA's blijven komen als ze de overtreffende trap weten te behouden. IV was toch weer beduidend sterker dan zijn voorgangers, ook al was hij verre van perfect.

joeri592
komt ie nou ook in de winkel te liggen of is ie alleen te downloaden, en als ie in de winkel komt word ie dan echt maar 20 eurO?

avatar van Maiky
Ik heb stemmen gehoord dat 'ie ook in de winkel verkrijgbaar zal zijn, maar pin me er niet op vast.

Mocht dat het geval zijn, dan geef ik het vierde deel nog een kans en zal ik er objectief en uitgebreid mee spelen en een reden zijn om deze uitbreiding aan te schaffen. Lost and Damned klinkt mijn inziens al veel interessanter; het wereldje van de motorbendes ligt me meer dan de Oostblokcriminaliteit.

Ik wil ze bij Rockstar toch nog een kans geven.

Lui
Ik ben wel benieuwd, ik ga hem in ieder geval wel halen.

Waneer komt deze dan uit? en bevat het nieuwe missie's? en hoeveel gaat hij kosten? Ik mag toch hopen dat hij in de winkel te kopen is.

Wat een grap dit. Wedden dat dit het beste spel van 2009 gaat worden.

carlo schreef:

komt waarschijnlijk in de winkel rond de 20 a 30 euro

En weet ook iemand waneer dat deze uitkomt?

avatar van Donkerwoud
Boeit me niet, kan hem toch niet spelen op mijn PS3.

avatar van Marcellussss
Rujar schreef:
Wat een grap dit. Wedden dat dit het beste spel van 2009 gaat worden.

Heb je best hoog zitten op GaMe, maar dit voegt dus niets toe. Onderbouwing?

Is sarcastisch bedoeld, omdat GTA IV de best game van 2008 was.

Alles wat Rockstar tegenwoordig uitbrengt is automatisch iets uit de boven categorie.

Toch wat ik hiervan heb gelezen moet het wel wat toevoegen aan GTA IV, en over het verhaal waren ze ook positief hoe het verhaal van Niko en deze door elkaar heen lopen. Maar ik hoop dat deze ook gewoon in de winkel uitkomt voor een euro of 20 en dat zal het waarschijnlijk wel weer waard zijn voor ongeveer 10 uur en extra speeltijd.

avatar van Bahamut Zero
Wist niet dat deze kwam. Lijkt me een interessante uitbreiding

Imperial Figure
Volgens ign kost de game 20 dollars (weet niet precies hoeveel euro dat is).

The Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned expansion pack is available as a downloadable product on Xbox Live Arcade. Gamers can also keep an eye out for Xbox Live Marketplace token cards available at select retail outlets.

Imperial Figure

Maar is dit ook als stand alone of een add one?

Heb geen idee, ign had het alleen maar over een uitbreiding en xbox marketplace.
Maar bij details stond wel 1 - dvdrom dus ik denk dat het ook via dvd verkrijgbaar zal zijn.

Maar is dit ook als stand alone of een add one?

Je hebt de oorspronkelijke game nodig om het te kunnen spelen. Maar er zijn volgens mij zat compleet nieuwe features.

avatar van ps3me
Het spel is alleen te downloaden en zal niet in de winkels verschijnen.

Zo staat het op de site van rockstar:

HOW TO BUY

Starting February 17th, 2009 worldwide at 3:00 AM Eastern Standard Time, simply go to Xbox LIVE Marketplace with your connected Xbox 360 console and purchase the Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned download for 1600 Microsoft Points ($19.99).

Note that to play Grand Theft Auto IV: The Lost and Damned requires a copy of the original Grand Theft Auto IV release for Xbox 360 - but you can play it even if you haven't finished Niko's story.

If you haven't registered an Xbox LIVE account, you can do so online here.

If you need a copy of the original Xbox 360 release of Grand Theft Auto IV, you can browse online retail options here.

Lui
Maar moet je het spel dan opslaan op je harde schijf ofzo?

ja volgens mij wel

avatar van Tha Luz
Die gast op de voorkant heeft ook echt een kut kop.

Lui schreef:
Maar moet je het spel dan opslaan op je harde schijf ofzo?

Ja dat moet.

Tha Luz schreef:
Die gast op de voorkant heeft ook echt een kut kop.

heb je gelijk in, wat een rotkop.

Lui
Moet het per se een harde schijf zijn of kan het ook op een memorycard?

FeZ
Het is 2 gig, dus dat kan niet.

Lui
Oke, bedankt voor de informatie allemaal, dit is namelijk niet bepaald een onderwerp waar ik verstand van heb (viel vast wel te merken)!

Maar het originele spel (dus GTA 4 zelf) hoef je niet op de HD te plaatsen? Je moet die dvd dus gewoon in je xbox doen en dan deze uitbreiding moet dan op je hdd staan van je xbox?

avatar van Marcellussss
Syphrone schreef:

Iets in die richting neem ik aan.

Alleen voor X360?