Uncharted 2: Among Thieves (2009)

PlayStation 3 / PlayStation 4
single player / online

Ontwikkeld door Naughty Dog
Uitgegeven door Sony

Nathan Drake is terug. Dit keer volgt hij de sporen van de 13e eeuwse ontdekkingsreiziger Marco Polo, en de schepen die hij verloor op de terugreis naar Italië. Hij wordt hier in bijgestaan door Chloe Frazer. Nathan is uitgerust met een ruim arsenaal aan wapens en vechttechnieken om de vele vijanden die op zijn pad wachten, te verslaan. Naast de uitgebreide singleplayer-modus is het verhaal van Uncharted 2: Among Thieves ook met zijn tweeën door te spelen, terwijl spelers het in de verschillende multiplayermodi met zijn tienen tegen elkaar op kunnen nemen.

Komt dit spel uit 2009?!?! Wow Max Payne 3 komt uit 2012 en dit spel ziet er nog 30x beter uit

En ik ben geen dude.

Haha. My apologies, mea culpa

Je bent ook 23, ik doel meer op middelbare scholieren (13 - 18 ongeveer) en natuurlijk zijn er uitzonderingen.

Het blijft imho een absurd idee dat deze game de analen in zou gaan als de beste game ooit. Op internationale sites (mobygames etc.) komt deze game niet eens voor in de top 10, alleen hier. En dat het veel pubers zijn baseer ik niet alleen op de hoge score van deze game maar ook op reacties als 'dit is de beste spel ooit XD' 'hep um eindelijk op me xbox' en 'voeg me toe me nik is ...' etc.

Ik gun ze hun fun maar voor mij is het irritant.

Is gewoon een over de top shooter met wat slappe puzzels.

Haha. My apologies, mea culpa

Ik gun ze hun fun maar voor mij is het irritant.

Geen probleem hoor ^^ Ik vind het gewoon naar als iemand het niet eens is met een bepaalde notering en dan de spelers van het spel op een bepaalde manier bekritiseert, wat dus, naar mijn mening niet relevant is. Ik zeg overigens niet dat ik dit spel het beste spel ooit vind, maar ik snap wel dat sommige mensen dit spel als zodanig beschouwen.
Op MM staat bv Shawshank op nummer 1 ; dit vind ik ook niet terecht, maar dat betekent nog niet dat ik de mensen die hem wel op nr 1 hebben staan, ga bekritiseren of ze in een bepaald hokje stop. Daar hou ik gewoon niet zo van.
En ja, ik kan nogal aanvallend zijn als iets me niet zint (dat moet nou eenmaal als vrouw zijnde, anders wordt er over je heen gewalst)

Confusie schreef:
Is gewoon een over de top shooter met wat slappe puzzels.

Ik op mijn beurt kan dan ook absoluut niet begrijpen dat mensen dit als beste ooit zouden beschouwen.

Een echt goede game is een potentieel hartroerend kunststuk, waarvoor wel enkele diepgang vereist is.

Ik noem een Ocarina of Time.

Daar heeft deze simplistisch eentonige zooi bar weinig mee te maken.

Het is vooral gewoon een eentonige shooter en ook daarin bepaald niet het sterkste wat er op de markt is.

avatar van CarealotCarrot
Confusie schreef:

hoeft niet imo, en zelda OoT is qua verhaal niet erg goed vind ik redelijk standaard zelfs.

On topic, Uncharted spreekt me niet echt aan. Ik heb alleen de demo van deel 1 gespeeld en dat voelde inderdaad redelijk slap aan. Dit soort spellen moeten het hebben van hun sensatie en die sensatie zal wel de slappe kanten van de game verhullen.

Niet echt mijn ding dus.

Confusie schreef:

Vond je tetris ook een potentieel hartroerend kunststuk?

Ja, maar dan vooral dat muziekje.

avatar van psolitsa
Een goede game hoeft niet perse een hartroerend kunststuk te zijn...( Mario Kart, PAC-man, etc ).
Een goede game zorgt ervoor dat je tijdelijk helemaal opgaat in het spel, al dan niet ontroerd. Dat er even een momentje is, tussen jou, de tv, en de console/computer. Daar gaat het volgens mij om. Het feit dat sommige spellen ontroeren is bijzaak ( een fijne bijzaak soms, dat wel ).
Iedereen heeft zijn eigen mening natuurlijk, en over smaak valt niet te twisten. Maar een slappe shooter..tsja..daar ben ik het dus echt totaal niet mee eens..

Edit : Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat de negatievelingen gewoon ontzettend jaloers zijn op de goedverzorgde en übermannelijke Drake...

avatar van morris_rednalooz
Een game vind ik vooral goed als ik erbij uit m'n dak kan gaan. Veel epische actiemomenten, momenten waarin veel gebeurd of te zien is, in combinatie met geniale gameplay. Heel veel diepgang is daar inderdaad niet voor nodig, maar bij sommige games vind het simpele ervan juist fijn. Af en toe een cutscene om het verhaal te ondersteunen, maar ik wil vooral zelf spelen. Voor diepgang en hartroering kijk ik liever films.

morris_rednalooz schreef:

Hmmm..aan de ene kant ben ik het met je eens , aan de andere kant hoeft een spel echt geen epische actiemomenten etc te hebben... Ik ben bijvoorbeeld groot fan van SH 2, en daar zitten zeker epische momenten in, maar niet zoals jij die bedoeld denk ik ..
Maar ik zie dat je Uncharted ook kunt waarderen, dus dat verdiend al een pluim

psolitsa schreef:

Hier speelt smaak natuurlijk ook een rol. Ik kan er bijvoorbeeld echt van genieten, maar ik begrijp het als mensen zulke momenten maar bijzaak vinden. Ik zeg trouwens niet dat het per se nodig is in een spel om goed te zijn, ik vind het gewoon heel erg fijn (zelfs voor mij is het niet noodzakelijk, kijk maar naar mijn top 10).
Maar ik zie dat je Uncharted ook kunt waarderen, dus dat verdiend al een pluim

morris_rednalooz schreef:

Haha ja ok. Maar begrijp me niet verkeerd; ik vind die epische actiemomenten in UC ook echt geweldig! Zeker als Drake er daarna zo'n luchtige opmerking achteraan gooit !

avatar van Realistic Gamer

En sully bij mij

...

Wait wut?

avatar van psolitsa
Hahahaha , hm ja, smaken verschillen, i guess?

Enig minpunt is misschien wel dat gedoe rondom Marco Polo, uiteraard is een behoorlijk grote deel fictie..maar het blijft een mini minpuntje.
Enne wat betreft die die bad guy aan het eind, waar die Hitler vergelijkt met Genghis Khan is typerend en verkeerd.. maja !

avatar van wiiplayer
Beide punten gebeuren niet. Marco Polo is een 5 seconden durende easter egg (en trophy) en heeft verder totaal niets met het verhaal te maken. En hij vergelijkt Hitler niet met Genghis Khan, hij noemt beide enkel in een lijst met mensen die niet ver genoeg durfden te gaan.

Het gaat oa over de reis die Marco Polo maakte dus Marco Polo speelt echt wel een grote rol hoor.. de shambalaah en cincimati steen oa.

En over Hitler zei hij iets van dat Hitler de wil had, vandaar dat hij zogenaamd zo groot was blabla

Als man zijnde is het leven niet anders hoor

Ik druk geen mensen in een hokje hè, jonge gamers zijn gewoon te jong om oudere games meegemaakt te kunnen hebben in de bijbehorende tijdsgeest. Hierdoor krijg je kromme vergelijkingen.

Shawshank is briljant man, of vrouw bedoel ik natuurlijk, je hebt ook al geen verstand van films..!

Als man zijnde is het leven niet anders hoor

Lol,als man zijnde is het leven wel zeker anders, op meerdere manieren.
Jonge gamers zijn niet te jong om oudere games goed te kunnen beoordelen. Iedere serieuze gamer zal bijvoorbeeld heus wel de genialiteit van Donkey Kong Country in kunnen zien, zonder meteen te zeuren over " slechte graphics " bijvoorbeeld. Ik kan oudere games zeer zeker wel objectief beoordelen, maar ik ben niet zo iemand die een game beter beoordeeld door nostalgiegevoelens ; dus vanuit dat standpunt ben ik van mening dat er geen bepaalde tijdsgeest nodig is om een game objectief te beoordelen. Zo. Did that make sense
En eh: ik vind Shawshank ook heel goed hoor, daar niet van, maar een nummer 1 notering gaat me iets te ver. En ik heb óveral verstand van

Wat is dan volgens jou de beste film ooit? Dat hele gedoe van Nr1 veroorzaakt altijd wel discussies want er kan er maar 1 nr 1 zijn

avatar van Ageingrebel
koning-phong schreef:

Let it be Duncan Duncan MacLeod, the Highlander.

avatar van psolitsa
Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar daar komen vele films voor in aanmerking. Maar dit is het gamesforum, dus..

psolitsa schreef:

Lol,als man zijnde is het leven wel zeker anders, op meerdere manieren.

Hey zeker is het leven als man anders! Maar het ging over walsen en dan is het hetzelfde. Over je heen laten walsen bedoel ik dan, dus. Verder zijn vrouwen zeker heel anders, die denken altijd dat ze overal verstand van hebben enzo...

Ik heb onlangs een vriend deus ex geleend, het origineel. Vond hij niets, het was te gedateerd om door te komen. En er zijn meer voorbeelden. Speel bijvoorbeeld maar eens AC II of III en dan deel 1 nog eens. Is t ineens een hele saaie game, terwijl het niet zo lang geleden echt spectaculair gevonden werd. Ik denk dat tijd echt wel invloed heeft op je mening over een game. Maar goed. Let's agree to disagree

drezic schreef:

Hoe verklaar je dan dat ik SH 2 (waarvan de graphics echt niet geweldig zijn) beter vind dat zijn nakomelingen? En dat ik de oude DK Country prefereer over de nieuwste?
Ik denk dat het vooral per persoon scheelt....ik ben iig blij dat ik zo openminded ben dat ik oudere games zeker wel kan waarderen.