Uncharted 2: Among Thieves (2009)

PlayStation 3 / PlayStation 4
single player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Naughty Dog

Nathan Drake is terug. Dit keer volgt hij de sporen van de 13e eeuwse ontdekkingsreiziger Marco Polo, en de schepen die hij verloor op de terugreis naar Italië. Hij wordt hier in bijgestaan door Chloe Frazer. Nathan is uitgerust met een ruim arsenaal aan wapens en vechttechnieken om de vele vijanden die op zijn pad wachten, te verslaan. Naast de uitgebreide singleplayer-modus is het verhaal van Uncharted 2: Among Thieves ook met zijn tweeën door te spelen, terwijl spelers het in de verschillende multiplayermodi met zijn tienen tegen elkaar op kunnen nemen.

avatar van Naomi Watts
Nijmegen schreef:
Hopelijk wat meer speelduur dan de vorige, 8uur ong. is aan de lage kant!

Iets langere speelduur maar veel meer play value door het MP gedeelte. Ik heb er weer zin in, vooral benieuwd naar de situaties die ontstaan tussen Chloe en Elena.

avatar van DylanVR
deze kan onmogelijk slechter zijn als de vorige en die was al super!

Game_Kaza
Damn, ik kijk iedere seconde meer uit naar deze game!
Ik heb al een co up avondje spelen met een vriend gepland Uncharted 1 was al keigoed maar verdiende net geen 5*. Deze lijkt de gaten te vullen.

Imperial Figure
single-player campagne schijnt net zo lang te duren als die van deel1 maar de online MP maakt alles goed, dit is zo'n game die ik nooit zal verkopen uit mijn collectie, eeuwig houdbaar.
De game-play in online mode doet mij wat denken aan gears of war 2 en ook het matchmaking is precies hetzelfde, duurt soms ook ontiegelijk lang maar de soundtrack is mooi om aan te horen dus tijd genoeg voor relaxte muziek.
De upgrades doen mij wat denken aan de perks uit die van cod4, bandolier, een soort van steady aim, air support etc. etc. en het oogt als gears 2 maar speelt net zo soepel als cod4 (misschien nog iets soepeler zelfs).

uncharted 2 online is in feite dus cod4 (ongeveer) in 3de persoon perspectief.

Net voor het eerst even de beta gedaan met Winkelwagentje, jellecomicgek en Game_Kaza. Was m'n eerste keer, bakte er nog niet veel van, maar het smaakt zeker naar meer. Had alleen last van connection errors. Weet niet precies waar het aan ligt, misschien dat er iemand aan het downloaden was op dat moment in huis...

ja het was erg leuk zo'n games-meeting.

Game_Kaza
Indd erg leuk. Die error was wel gek. Een glitch ofzo. Ik raad niet aan op de middelste knop te klikken tijdens verbinden.

Op Gamerankings nog steeds geen cijfer onder de 90 na 26 reviews

avatar van stevie
Op Metacritic ook niet. Gemiddelde van 97 op 54 reviews en een userscore van 9.8 uit 96 stemmen. Heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien, zo'h monsterscore.

stevie schreef:

GTAIV (kuch)

Dan ben ik bij voorbaat al terughoudend.

De 16de is het zover! Ik kan haast niet meer wachten!

rpger schreef:

GTAIV (kuch)

Dan ben ik bij voorbaat al terughoudend.

Daar zeg je zoiets

Nu ja, de enige betrouwbare bron ben ik zelf. Da's de enige recensie die voor me telt. Of het spel zo'n score verdient is maar de vraag natuurlijk, maar het wil op z'n minst zeggen dat het toch goed is.

Misschien morgen in de mediamarkt eens kijken of hij er al ligt.

stevie schreef:

Daar zeg je zoiets

Misschien morgen in de mediamarkt eens kijken of hij er al ligt.

hij komt 16 oktober/deze vrijdag uit, gewoon tot vrijdag wachten.

avatar van rpger
Enkele webshops hebben hem al op voorraad en zijn gister/vandaag begonnen met verzenden.

Imperial Figure schreef:

hij komt 16 oktober/deze vrijdag uit, gewoon tot vrijdag wachten.

Het zou niet de eerste keer zijn dat een game vroeger verkocht wordt, ik heb zo al enkele games voor hun officiele releasedatum kunnen bemachtigen. Nu ja, ik zal er niet van doodgaan als hij er nog niet ligt. Wat overigens wel vreemd is, is dat er op de Twitter van Naughty Dog te lezen stond dat de Europese release 14 oktober is, met uitzondering van het Verenigd Koninkrijk op 16 oktober.

fifa10 lag ook 2 dagen voor release datum in de winkelrekken

SvV_Ying
Mensen in mijn lijst spelen m al. Ga zo langs de Savegames, verkoopt bijna altijd eerder.

savegames?.:)

DylanVR schreef:
savegames?.:)

Winkel hier in Amsterdam die altijd heel gevaarlijk bezig is Verkoopt spellen meteen als ze hem binnen krijgen. GTAIV, FIFA 10, Uncharted 2 kwamen allemaal 1 of 2 dagen eerder.

avatar van rpger
De mijne is vanochtend ook al verzonden zie ik net.

SvV_Ying schreef:

Amsterdam is voor mij 120 KM rijden met de auto en dan nog terug (30 euro aan benzine plus 65 euro aan game = 95 euro), nee ik wacht wel tot 16 oktober.
Vermaak mij toch wel met demon's souls, alleen uncharted 2 gaat mij echt puur om de online MP met de cod4 achtige perks.

Mediamarkt Rotterdam had hem al vandaag voor 49 euro. Ff gehaald dus!

avatar van Awake78
Savegames, is dat niet die tent in Noord? Waar ze ook 2e hands games verkopen?

Imperial Figure
Mensen zoek bij Toys XL daar heb ik de limited edition gekocht van uncharted 2, wel 70 euro maar goed.
Darkcity treft het maar weer met zijn 49 euro.

Awake78 schreef:
Savegames, is dat niet die tent in Noord? Waar ze ook 2e hands games verkopen?

ja dat is m

avatar van stevie
Hij kwam pas morgen binnen. Ik moest een telefoontje doen om te verifiëren, en dan zou ik hem misschien mogen gaan halen. En anders zal het op een dag toch niets meer uitmaken. Spannend dat wachten.

Imperial Figure
Ik zit alweer op de helft van de single-player in hard mode, gaat snel.
De graphics vind ik niet echt van wwwowww, er mist iets in de graphics wat in het eerste deel wel zat maar er zijn gelukkig geen pop-ups in de texturen.
Game-play gaat het gelukkig om en dat is precies zoals in het eerste deel, alleen nu zit er een soort van stealth systeem in en het vechten is wat meer uitgebreid.
Online MP is verslavend maar soms heb ik wel van, is dit alles? het klinkt vreemd maar het komt soms wat repetitief over, op ten duur zeg maar.
Demon's Souls is voor mij nog steeds de game van 2009 maar uncharted 2 is een lekkere snack tussendoor, waar ik ook een lange tijd mee zoet ben.

avatar van jaspertje3
Imperial Figure schreef:

Darkcity treft het maar weer met zijn 49 euro.

Ik heb em voor 43 euro en valt morgen door de brievenbus

avatar van Awake78
Ik heb hem voor 329 euro (inclusief een PS3 Slim met 250 gb HDD).

Nee hoor nog niet, maar ik denk er wel over na om deze bundel aan te schaffen. Lijkt me een kicken spel dit.

jaspertje waar besteld:)