RollerCoaster Tycoon (1999)

PC / Xbox
Simulation / Strategy

Ontwikkeld door Chris Sawyer
Uitgegeven door MicroProse en Hasbro

RollerCoaster Tycoon is een spel waarbij het de bedoeling is om een goeddraaiend en uitdagend pretpark te bouwen. Hierbij kun je verschillende attracties naar eigen ontwerp bouwen, of de standaardmodellen neerzetten. Natuurlijk moeten de gasten ook te eten krijgen en het landschap moet ook aantrekkelijk zijn.

Kom op..............................nog 1 stem!

avatar van Jim Carrey
Een superleuk spel om te spelen, echt leuk om je eigen achtbanen te maken dit vind ik nou nog eens een topspel om te spelen echt helemaal geweldig gemaakt .

* * * * *

Iets beter dan de eerste vind je niet J.Carrey?

JohnWilliams schreef:
Iets beter dan de eerste vind je niet J.Carrey?

Voor zover ik weet is dit de eerste of zit ik nou mis

Oh, ik schreef dit bij de verkeerde, Rollorcoaster Tycoon 2...vind je die beter dan deze of niet?

JohnWilliams schreef:

Bijna allebei super ik kan er moeilijk uit kiezen ik vind ze allabei denk ik even goed!

Denk dat ik deze toch wat beter vind eerlijk gezegd maar inderdaad Deel 2 is een prima vervolg!

Superleuke game die me uren, dagen, weken, maanden heeft vastgehouden.
Het leukste was gewoon lekker door te bouwen aan je park nadat je je doelstelling had behaald, waarna je echt een gigantisch park kon bouwen waar het zo ontzettend leuk was overheen te scrollen en te kijken hoe alles liep.
En natuurlijk even alles saven en dan een achtbaan saboteren zodat ze ontsporen haha.
Vooral de vrolijke muziek maakte me erg blij.
De vervolgen waren allemaal minder dan het origineel.

Ja, ook leuk dat je voor vrijwel elke attractie een muziekje kon kiezen.

Louis2703
JohnWilliams schreef:
Ja, ook leuk dat je voor vrijwel elke attractie een muziekje kon kiezen.

Dat kon pas vanaf deel 2.
In deze zat er alleen muziek bij de draaimolen en de botsautootjes...

Oh?
Voor zover ik me kan herineren kon dat ook bij deze...

avatar van Tsjo-Wi
Volgens mij had elke attractie zijn eigen muziekje die je aan of uit kon zetten

avatar van Princess Piranha
Nee dat was dus bij deel 2.

JW heeft welgelijk; met de uitbreiding Loopy Landscapes kon dat.

avatar van prisgamefreak
whaha dit spel kreeg ik in 2000, toen was ik 6. ik wist niet wat het betekende maar ik ging altijd de allergevaarlijkste achtbanen maken, mensen opsluiten enzo

dit spel is niet supermooi gemaakt, maar wel heel leuk, :

Louis2703
Goodfella_90 schreef:
JW heeft welgelijk; met de uitbreiding Loopy Landscapes kon dat.

Ja, maar we hebben het hier over de gewone game

prisgamefreak schreef:

dit spel is niet supermooi gemaakt, maar wel heel leuk, :

En dan 2,5*? Doe het gerust wat hoger hoor. Ik merk aan je enthousiasme dat je het een leuk spel vond en nu geef je het een 2,5* dus een 5...

avatar van prisgamefreak
Louis2703 schreef:

Ja, maar we hebben het hier over de gewone game

okee okee ik vind mooie plaatjes( hoe noemen jullie dat, graphics? ) fijn, maar hier had ik helemaal geen last van de wat 'mindere' graphics, dus dan een 4,5

Blijft altijd leuk! Gisteren weer gespeeld bij een vriend, want op mijn pc nu kan hij helaas niet meer...

looANIMEool
in het begin is het wel leuk maar het verveelt veeel te snel

Vind het juist nooit vervelen, je kan namelijk altijd het wel inrichten naar jouw smaak.

avatar van Thomas83
Ik vind RTC ook absoluut geen spel dat snel verveelt. Er is juist zoveel te doen en te variëren wat betreft de inrichting, en je park groeit niet even in een paar minuten.

avatar van Bart Tönjann
..En als ik het dan tóch zat word, leg ik het gewoon een maand of drie even opzij... Daarna speel ik het gewoon weer opnieuw, en is het wederom dolle pret. Serieus, dit spel komt toch steeds weer bij me terug.

avatar van Spawn NL
Bart Tönjann schreef:

Ja dat heb ik helaas niet, ik dacht hem laatst nog even te gaan spelen maar na ongeveer een half uur had ik zoiets van waarom vond ik dit vroeger zo leuk ?!

Maar ja dat neemt niet weg dat ik er toen heel veel plezier mee heb gehad.

avatar van Thomas83
RollerCoaster Tycoon is na een half uurtje nog lang niet op zijn leukst vind ik. Ik geniet het meeste van het spel als mijn park onderhand goed begint te draaien en er mooi uitziet, en je trots kunt kijken naar wat je allemaal hebt neergezet.

Thomas83 schreef:

Dat klopt, meestal na dat moment ga ik overigens pas me richten op de recreatie. Vergeet overigens niet altijd monteurs en schoonmakers aan te nemen want ik vergeet het meestal omdat ik te snel atracties wil bouwen etc.

avatar van Spawn NL
Thomas83 schreef:

Zo was het vroeger ook altijd voor mij, uren was ik met 1 park bezig. Overal fontijnen en bomen plaatsen, zorgen dat alles er netjes uitzag voldoende eten je kent het. Maar als ik dat nu wil gaan doen bouw ik een supervette achtbaan en dan heb ik het wel weer gezien en krijg ik de neiging om iedereen te verdrinken xD

Spawn NL schreef:

Aah, teh herkenbaarheid

avatar van Freud
Een middeltje om het leuk te houden als het park vol begint te staan, is opvallende bezoekers uitzoeken (met extreem lage tolerantie, of heel kwaaie of zo) en die dan laten volgen, zodat je bericht krijgt bij alles wat ze doen. Namen geven van mensen die je kent maakt het nog wat overzichtelijker, uren pret verzekerd .

Melanie Warn, die naam maakt iedereen blij.

Thomas83 schreef:
Absoluut, maar ik kreeg, toen alles goed draaide,altijd een soort van waanzinsdrang om alles nog groter te maken. Nou, dat liep bij mij altijd uit op een grote chaos haha.

Maar zeker een mooi spel. Toen ik een jaar of 11 was speelde ik het al helemaal grijs, want ik vond dat zo geweldig. Je eigen achtbanen en pretparken maken enzo. Nu speel ik nog af en toe RCT 3 maar kan zeker niet wachten tot deel 4 uitkomt. Ze zijn er mee bezig overigens:)