RollerCoaster Tycoon (1999)

PC / Xbox
Simulation / Strategy

Ontwikkeld door Chris Sawyer
Uitgegeven door MicroProse en Hasbro

RollerCoaster Tycoon is een spel waarbij het de bedoeling is om een goeddraaiend en uitdagend pretpark te bouwen. Hierbij kun je verschillende attracties naar eigen ontwerp bouwen, of de standaardmodellen neerzetten. Natuurlijk moeten de gasten ook te eten krijgen en het landschap moet ook aantrekkelijk zijn.

avatar van Dragonslayer

Ok, leuk. Maar kan iemand me vertellen wat hier precies geremastered aan is? Rollercoaster 1 en 2 deden het namelijk op mijn pc nog gewoon.

Dus waarom zou ik hier 20 euro voor betalen terwijl ik RCT deluxe al heb en die doet het nog gewoon.

avatar van mister-fool
Ik zie ook niet gelijk waarom Rollercoaster Tycoon moet worden geremastered. RT is geprogrammeerd in Assembly; een programmeertaal die erg dicht tegen de nulletjes en eentjes van de hardware aanzit. Daarom loopt het spel ook zo vloeiend, ondanks het feit dat er honderden actoren worden gecreëerd. Het draait wss daardoor ook nog steeds erg goed op mijn computer. Door het isometrische perspectief zie ik ook niet zo snel wat er visueel kan worden verbeterd.

Dragonslayer schreef:

Ik krijg de games al jaren niet meer lekker speelbaar. Of errors, of saveproblemen of een resolutie waardoor ik veel te ver sta uitgezoomd. Daarnaast is dit een mix van beide delen, plus aanvullingen. Best leuk toch dat het weer goed speelbaar op nieuwe apparaten is. Wel is de 20 Euro erg prijzig ja. Ik wacht wel op een sale.

avatar van Dragonslayer
Met een beetje geluk heb ik het even kunnen spelen via steam family share. Er is inderdaad weinig tot niks veranderd. Het is een soort mix van RCT 1 en 2 met alle DLC's. Geen bijzondere nieuwe toevoegingen gezien tot nu toe. Alleen een fast-forward knop.

RCT world is zelfs minder duur dan deze. Lekker laten liggen en eventueel wachten op een sale.

avatar van mister-fool
Dragonslayer schreef:
Alleen een fast-forward knop.

Ah, dan toch nog een relevante toevoeging

RollerCoaster Tycoon 20 jaar: 'Je kunt een beetje god spelen' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

De game is vandaag 20 jaar oud! Felicitaties aan een van de allerleukste games ooit.

Zou 'm zo weer kunnen spelen en er dan weer uren van genieten.