Ninja Blade (2009)

PC / Xbox 360

Ontwikkeld door From
Uitgegeven door From en Microsoft

Ninja Blade is een actiegame waarin je als ninja Tokio moet beschermen van een gevaarlijke ziekte. Om dit doel te bereiken zul je eerst de strijd aan gaan met genetisch gemuteerde monsters. Tijdens deze gevechten kun je gebruik maken van speciale ninjavaardigheden zoals Ninja Vision. Deze vaardigheid laat je bijvoorbeeld de zwakke kanten van een vijand onthullen. Daarnaast is er ook een breed scala aan wapens waar je uit kunt kiezen.

Als dit net zo'n game word als ninja gaiden 2 moet het wel een mooie game zijn.

In ieder geval release datum ligt momenteel op 23 of 24 maart dit jaar

Is dat nu het Cloverfield monster op de hoes?

avatar van Deftones_JP
Gisteravond even de demo gespeeld, wat een meuk! Het is een grote Ninja Gaiden rip-off met daarin wat quicktime events. Absoluut niet mijn ding. Misschien dat de liefhebbers het wat vinden.

shadowmaster100
Deftones_JP schreef:

minja gaiden 2 is zooooooooooooo beter,maar dit is gwn een lekker tussendoortje,dit goedniet slecht gwn een RIP OFF hahahhshhaha

joeri592
en dan plak je er gewoon een 0,5* tegen aan...??

ja idd, lekker tussendoortje maar wel een 0,5*

Snap dat het geen ninja gaiden is maar dit spel maakt meer gebruik van quick-time events dan hack & slash game-play dus liefhebbers van bijvoorbeeld fahrenheit zullen dit spel vast wel waarderen.
Kameraden van me vonden er ook niks aan omdat het niet hun ding is maar goed de één houdt nou eenmaal wel of niet van quick-time events.
Zelf vond ik hem zeer vermakelijk maar voor 60 euro is het mij wat te duur, wacht wel op de budget bak.
Bij nedgame in groningen zag ik hem nu al liggen als import versie (spraak: japans, Text: engels).

shadowmaster100 schreef:

Hee maat ga eerst het hele spel spelen en ga niet zo'n waardering geven aub op basis van een demo..

Tip voor de moderators misschien, stem verwijderen?

joeri592
ik weet haast zeker dat hij zelfs de demo niet gespeeld heeft

dat zou ook nog eens heel goed kunnen ja;)

wie dit een slecht spel vind heeft totaal geen verstand van games...dit is een van de beste games die ik gespeelt heb..heb hem bij een vriend in de states gespeelt topie..alles klopt aan deze game..de filmpjes die gewoon bespeelbaar zijn super mooie grafics..alleen het verhaal is wat ongeloofwaardig...maar daar is het ook een game voor...dus kopen en gamen daar krijg je geen spijt van..dik het geld waard...een dikke 5

Imperial Figure
zizou hoe lang duurt dit spel eigenlijk?
10 uurtjes is tegenwoordig standaard maar omdat ninja blade van de makers is van enchanted arms die wel redelijk lang duurde zou ik het niet weten.

Imperial Figure schreef:
zizou hoe lang duurt dit spel eigenlijk?

Tja dat is wel een compleet andere game natuurlijk

avatar van jaspertje3
Alle off-topic berichten verwijderd, hou het gezellig en respecteer elkaar alsjeblieft.

Imperial Figure
Ign geeft 6,5 en gamespot geeft een 7,5.
Volgens de review duurt het spel 8 tot 9 uren, wel redelijk kort dus.
Maar dit lijkt me toch wel wat, ga hem toch maar halen, even een vliegtuig stoppen met alleen je handen en een touw
Dit lijkt mij een geweldige bullshit game.

Later in de middag, nu dus, heb ninja blade gekocht.
Lekker prijzig maar had er zin in, dus review komt nog wel maar zal eerst even proberen alle achievements in de wacht te slepen.

Imperial Figure
Volgens mij ben ik de enigste persoon die dit spel heeft, want ik zag niemand in xbox live die dit gespeeld hebben en dat is erg jammer.
Het is jammer want ze missen heel wat, ik zie dat zeer veel mensen Wanted: Weapons of Fate en the godfather 2 spelen maar ik kan ze beter ninja blade aanraden.
Ninja Blade wordt erg ondergewaardeerd door ign en andere recensies en ik snap echt niet waarom, want ninja blade is een vermakelijk en zeer spectaculair stukje "bullshit" die amper verhaal bevat maar zich puur uitleeft in de game-play.
Men moet natuurlijk wel van quick-time events houden, want de game bevat zeer veel quick-time events.

Imperial Figure
Dit is mijn korte samenvatting en eindconclusie van ninja blade:

Ninja Blade werd door vele critici omschreven als een ninja gaiden kloon maar daar ben ik het totaal niet mee eens.
De game is niet origineel want hij kopieert elementen uit dark sector, ninja gaiden, fahrenheit, god of war, devil may cry en nog veel meer. Maar één ding is wel zeker de game barst van de energie want je voelt de adrenaline door je bloed heen pompen dankzij de zenuwslopende quick time events en heavy boss-fights.
1 missie/level bevat 2 tot drie boss-fights en dat is extreem overdreven maar wel erg leuk omdat de boss-fights erg goed zijn uitgewerkt, ook al komt het soms wat repetitief over.
Ik heb hem op normal uitgespeeld want hard was toch wel iets te pittig maar gelukkig heb ik al mijn wapens ge-upgrade via normal mode dus nu ben ik klaar voor de hard mode.
Ign zei dat de game maar 8-9 uren duurde maar dat is dus totaal niet waar, volgens mij hebben ze de game niet eens uitgespeeld (zal wel iemand zijn geweest die niet van quick time events houdt).
Ik was namelijk 11-12 uren bezig om hem uit te spelen en dat is op zich nog kort zou je denken maar de game bestaat 95% uit game-play en 5% uit stil staande filmpjes, ja ok de game is zowat een film maar wel een speelbaar filmpje zeg maar.
Het verhaal is wat slapjes moet ik zeggen maar dat neemt niet weg dat het een extreem cool gamepje is.

Voor mij replay-value genoeg om steeds weer van deze game te kunnen genieten.

een score van 87 in de PU.!!!!

avatar van Tsjo-Wi
En een 7,5 op gamespot is ook niet slecht. Jammer dat ik geen xbox heb....

Imperial Figure
Gametrailers geeft wel weer een zeer laag cijfer omdat ze het een ninja gaiden rip-off vinden en omdat de game niet innovatief is.
Ze hebben wel gelijk wat betreft sommige glitches maar dat viel mij niet zoveel op, gedachten op nul zetten en je zult veel plezier in deze game hebben.

Mijn 5* is wel extreem hoog moet ik zeggen dus maak er een 4,5* van en dat is zoals iedereen weet ook erg hoog voor een niet origineel spel.

www.gametrailers.com

ninja blade review door gametrailers, ze zochten de glitches wel erg extreem op moet ik zeggen maar op zich hebben ze wel gelijk dat fromsoftware totaal geen creativiteit en eigen input hebben gegeven voor het creëren van deze game maar ninja gaiden rip-off gaat me toch weer te ver.
De unlockable kostuums zijn inderdaad erg lelijk maar gelukkig kun je ook je eigen kleuren kostuum maken.

verwacht wel een extreem onzinnige game want het meevliegen met een raket en het rijden van een motorfiets over vliegen brokstukken is extreem bullshit, maar wel erg vermakelijk.

avatar van Bahamut Zero
Imperial Figure schreef:
Kameraden van me vonden er ook niks aan omdat het niet hun ding is

Euh, ik vondt hem best vet hoor

Haha, grapjas

Ik ga dit spel zelf ook nog wel eens kopen maar dan wel zoals Imperial Figure zegt. Als ie een eurootje of 30 kost

MikeMannuh
Ik moet zeggen dat deze game me toch best teleurstelde. Ik had de demo gespeeld en hij leek me best cool, maar uiteindelijk gaat deze game toch heel erg snel vervelen vind ik.

Ten eerste ben ik het er wel gewoon mee eens dat dit een NG rip off is. Sommige moves zijn gewoon precies hetzelfde. Een voorbeeld: de 'Flying Swallow' Dragon Sword move in Ninja Gaiden 2 (spring + Y (Y)(Y)) is gewoon identiek in Ninja Blade, inclusief de animatie. Het opladen van de shuriken en wapens is precies hetzelfde, alleen dan minder duidelijk om te zien wanneer hij overgaat naar het volgende charge level, om maar even een paar voorbeelden te noemen. In mijn opinie dus echt gewoon een Ninja Gaiden rip off, en nog een redelijk slechte ook. Dus, zoals al eerder vermeld, originaliteit is erg ver te zoeken. Dit komt ook naar voren in de inhoud van de game. Overall heb je geloof ik een handjevol verschillende enemies, als het er meer dan 10 verschillende zijn (exclusief bosses) zouden het er veel zijn. Qua bosses is originaliteit ook erg ver te zoeken. Nadat je denkt een baas helemaal afgemaakt te hebben, met een Todomé attack (finishing move) nogwel, is hij er het volgende level er gewoon doodleuk weer bij.......en nog eens, en nog eens, en nog eens. Sommige bazen komen geloof ik wel 4 of 5 keer terug. Misschien was het budget op en dachten ze, naja we moeten toch minimaal 3 bazen per level doen, laten we er een paar recyclen.

Ten tweede, het aantal quicktime events in deze game is echt ongelofelijk. Veel te veel naar mijn mening. Ben je net even lekker bezig wat lui af te slachten, komt het volgende quicktime event weer aanzetten. Nou moet ik zeggen dat ik helemaal geen fan ben van deze quicktime events. Indien je dat wel bent is deze game een top game voor je.

Ten derde, de gameplay werkt zichzelf erg tegen. Je levelt je wapens op waardoor je meer damage doet en je bijvoorbeeld makkelijk een aantal enemies tegelijk af zou kunnen maken met een mooie area effect move, ware het niet dat je mission rating aan het eind o.a. wordt bepaald door de zogenaamde finishing moves. Dat is een move waarbij je je enemy een keer of 2 met een gewone move slaat waarna er, je raad het al, een quicktime event wordt geactiveerd! Dus zelfs tijdens het gewoon afmaken van enemies wordt je nog geacht zoveel mogelijk quicktime events te doen. Daarnaast heb je ook nog de mission time die meetelt in de mission rating: hoe sneller hoe beter natuurlijk. Maar aan de andere kant moet je ook het hele level doorspeuren met je ninja vision om health pieces, chi pieces, outfits en emblems te verzamelen wat erg tijdrovend is. Kortom, erg veel elementen die de, naar mijn mening langzame gameplay voor een ninja game, nog langzamer maken.

Daarnaast, voor de mensen die het behalen van achievements leuk vinden, zijn er dan nog de achievement bugs die erg irritant zijn. De achievement voor het behalen van een A+ rating op alle missies kan bijvoorbeeld niet gehaald worden als je de laatste missie doet voordat je overal een A+ rating hebt. Hetzelfde voor het finishen van de game zonder retries. Deze bug zou gefixed moeten zijn, maar helaas gebeurde het mij gisteren nog dus blijkbaar werkt het toch niet echt zo als het zou moeten. Ook het behalen van de normal en hard mode achievements is erg lastig, als je bedenkt dat de game je gewoon automatisch, zonder te vragen of te informeren, een difficulty terugzet als je 10 keer dood bent gegaan, waardoor je dus je achievement misloopt. Erg vervelend.

Al met al vind ik dit best een tegenvallende game, mede doordat Ninja Gaiden en Ninja Gaiden 2 gewoon zo goed zijn. Heb je deze games nooit gespeeld, zul je dit best een leuke game vinden. Hou je erg van quick time event dan is dit vast jouw top titel van het jaar. Ik heb in ieder geval spijt dat ik er 60 euro voor heb betaald. Meer dan een euro of 20 of 30 had ik eigenlijk niet aan deze game uit moeten geven.

Overall geef ik hem 3 sterren. Het is geen geweldige game, maar er zijn zeker ook nog veel slechtere games op de markt.

Nu is een spelfout hier en daar helemaal niet erg maar dit is wel een stapje te ver hoor.

Imperial Figure
MikeMannuh gaf aan dat de game erg snel gaat vervelen en dat werd ook al gezegd in reviews, maar ik vindt het genoeg replay-value bevatten omdat het een uitdaging is om in elke missie een A+ ranking te behalen (oftewel het steeds opnieuw spelen van de levels/missies) en vooral in hard mode is het lekker pittig.

Ninja Blade is een must have game voor mensen die van quick-time events houden.

blijf het zeggen gewoon een top spel...

joeri592
wat een lage score!! deze game is echt helemaal te gek!

joeri592
imperial figure waarom ben je van 4,5 naar 3 sterren gegaan??

joeri592 schreef:
imperial figure waarom ben je van 4,5 naar 3 sterren gegaan??

was er toch te snel op uitgekeken, heb me vermaakt met de game vandaar toen die 4,5* maar na meerdere malen uitspelen werd het steeds minder.
Vanaf level 6 wordt het vrij irritant en oninteressant dus vandaar de 3*.
Zeg niet dat het een slecht spel is, maar een 3* kom ik uit op een 6,5 en dat is voldoende voor een on-origineel maar vermakelijk gamepje.

joeri592
o, ik heb hem nu anderhalf keer uitgespeeld maar ben nog niet uitgespeeld :d

shadowmaster100
MikeMannuh schreef:

ja de demo bevat gelijk ook de beste level van de hele game

Irritante kutgame...goed om een hartaanval van te krijgen. Jappaners het blijft een vreemd volk. Gedrocht van een game. Kan nu beter gaan wandelen, voordat ik de 360 in elkaar timmer.

Grappig. Zag vanmorgen pas dat het een game van From Software is. Bizar dat ze na een kitsch-titel als dit op de proppen weten te komen met Bloodborne en Dark Souls.

Tot nog toe vind ik het eigenlijk best wel vermakelijk. Totaal onoriginele kitsch, maar misschien net daarom zo leuk. Hoewel de overdaad aan QTE's op een gegeven moment wel wat vervelend wordt.