Conflict Zone (2001)

Alternatieve titel: Conflict Zone: Modern War Strategy

PC / Sega Dreamcast / PlayStation 2
Strategy
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Mathématiques Appliquées
Uitgegeven door Ubisoft

In het begin van de eenentwintigste eeuw hebben de meerderheid van de landen, wegens de vele oorlogen en terroristische dreigingen, samen een internationaal vredesleger opgezet, het 'International Corps for Peace', ICP. Deze militaire organizatie, met als hoofddoel het verwezenlijken van wereldvrede, wordt echter streng in de gaten gehouden door de media. Niet alle partijen zijn even blij met de komst van de ICP en hebben meer vertrouwen in de meer economisch ingestelde organizatie GHOST. Zal het jou, als ICP commandant, lukken om de meest gevaarlijke missies te volbrengen én je goede indruk bij de media weten vol te houden?

JWD
Best een leuk spel, wel erg moeilijk. de filmpjes (als je om de zoveel levels hebt gehaald) zijn erg grappig. Je kunt je eigen basis bouwen maar wel alleen op de aangewezen plek (dit is wel een nadeel) eenmaal een groot leger gebouwd val je uiteraard aan. Al je eenheden kunnen ervaring opdoen, hoe meer ervaring hoe dodelijker ze zijn. Je kunt geld verdienen door burgers te redden en naar het vluchtelingen kamp te brengen. Het wordt na een bepaalde tijd wel eentonig.

gamelord
Heb deze geprobeerd, maar wat is hij slecht getuned zeg!!
Vooral de units selecteren was een hele opgave, laat staan om
verschillende units apart te selecteren. Nee ik ergerde me dood dat het met de controller moest was helemaal niet te doen .

Een rts hoort dus naar mijn mening thuis....op de PC!!