InFamous (2009)

PlayStation 3
Action / Shooter

Ontwikkeld door Sucker Punch
Uitgegeven door Sony

InFamous draait om een enorme explosie die ervoor zorgt dat de stad Empire City wordt vernietigd. De stad is een grote chaos en de speler staat midden in deze chaos als Cole Deze normale jongen is na de ramp niet zo normaal meer, hij beschikt opeens over unieke krachten. Of Cole deze krachten gaat gebruiken om mensen te helpen, of juist om ze kwaad te doen, is een keuze die de speler zelf moet maken.

danku

avatar van Naomi Watts
Imperial Figure schreef:

Denk het toch niet, prototype ziet er gewelddadiger uit maar dat wil nog niet zeggen of de game goed word uitgewerkt, maar we wachten af.

De hands-on's zijn voorlopig more impressive.

Repetitief? kom op zeg, het is ook maar net hoe je de game speelt,

Hoe je de game speelt? wat een lulkoek. Je kan iets wel wat krom is recht proberen te lulle nmaar repetitief is het zeker. De demo voelde al repetitief aan, laat staan heel de game.
als je snel door het verhaallijn heen wilt heen komen is deze game inderdaad niks voor jouw maar als je geduld hebt en geniet van de sfeer en gebeurtenissen in de stad zul je hier helemaal van genieten.

Als RPG fanatic haal ik alles uit een game wat ik eruit halen kan. Sfeer was ook niet bijzonder, dode stad, qua design ook geen boeiende stad verder en de burgers vind ik ook maar kartonnen borden.

avatar van Donkerwoud
Bij mij was het enthousiasme waarmee ik begon snel weg toen de missies eigenlijk allemaal op elkaar gingen lijken. Er zijn een heleboel reapers, jij moet ze doodmaken, er komen meer reapers, jij moet ze doodmaken. Ook voelde de stad leeg en een tikkeltje doods aan t.o.v. wat je na GTA IV mag verwachten.

Ik zeg niet dat de game slecht wordt, maar de demo an sich heeft geen enorme indruk op me achtergelaten. Het is echt afwachten hoe de andere krachten eruit gaan zien en wat de invloed is op de gameplay.

Imperial Figure
Heb hem net 2 uur geleden gekocht bij toys R rus (ze hadden hem al) en ik zal ervan genieten, ik neem mijn tijd voor deze game dus een cijfer zal pas over een dikke maand komen.

wow dit spel is wel gaaf zeg ik heb de demo vandaag gespeeld en ik moet zeggen ik ben onder de indruk je hebt wel niet zoveel anvale maar ja het beeld is top je kan best veel doen ik vind de game top maar ik koop hem nog niet wil eerst prototype kopen als die er is =)

Imperial Figure
Heb gister dus infamous gekocht en ben er zeer tevreden mee maar infamous behoort toch meer in het platform/adventure (met wat shoot elementen) genre thuis en prototype toch meer in het actie genre, er is toch wel veel verschil tussen de twee titels moet ik zeggen.
infamous is vooral exploren, een beetje ala assassin's creed over daken heen klimmen en springen.
Veel elementen in infamous zijn ook vaak repetitief, maar het belemmerd de game-play niet vind ik zelf.
Infamous is in feite een soort van Jak II: Renegade zonder humor.
Als je een gewelddadig stukje superhelden game in je collectie wilt hebben dan zit je bij infamous fout, dan ben je bij prototype op het betere adres.
Prototype is mij wat over the top allemaal maar uiteraard ben ik wel benieuwd naar die game, maar het wat rustiger sfeertje in infamous ligt mij toch meer.
Verwacht in infamous wel veel van die side missions waarbij je vaak dingen moet opzoeken maar waarbij de radar vaak niet duidelijk aangeeft waar het is, maar dat is juist de kracht van infamous; het exploren.

Niet eens voor de PC...

avatar van jellecomicgek72
nee, alleen voor de consoles

avatar van Deatheye
Glacius schreef:
Niet eens voor de PC...

Het is ook gemaakt door Sucker Punch wat onder Sony valt

Ja jammer.
Eerst Prototype binnenkort eens proberen.
Deze kan ik mogelijk alsnog wel een keer op de PS3 spelen.

jellecomicgek72 schreef:
nee, alleen voor de consoles

Nee alleen voor de ps3...

avatar van jellecomicgek72
niet zo bijdehand doen he?

Imperial Figure
Ik had een hele lange review getypt maar per ongeluk drukte ik op het gamesmeter logo bovenaan waardoor ik alles weer op nieuw moest typen, maar nu hou ik het maar kort.
Combineer crackdown, jak 2 renegade, assassins creed, batman en star wars en je krijgt infamous.
Met infamous zit ik nu al op 42% van de trophies, heb de story mode in hard mode als good guy uitgespeeld en ik heb nog niet eens als de bad guy gespeeld .
De missies werden later in het spel veel gevarieerder en ook is het verhaal zeer intrigerend moet ik zeggen.
Ook kun je je powers upgraden en je krijgt later in de story mode allemaal nieuwe moves (ga ze alsjeblieft niet vergelijken met de moves en powers uit prototype ).
Ik ken er niks aan doen maar infamous komt in mijn top10, ben al het hele weekend bezig met infamous maar kom er maar niet achter weg plus ik moet de game nog als bad guy uitspelen.
De game doet mij ook veel denken aan de stijl van naughty dog alleen kom je er wel achter dat het niet van naughty dog is want de humor ontbreekt namelijk.
Het is jammer van de pop-ups en de andere visuele minpunten maar het zijn gelukkig maar minuscule grafische schoonheidsfoutjes want ik merk er amper wat van.
Ondanks de minuscule minpuntjes ga ik toch maar voor de volle 5*.

De demo heb ik gister gedownload. Die is me goed bevallen. Dus ik zit te denken om de Collector's Edition hiervan te gaan halen.

avatar van Martijn
Zit er nog veel verschil tussen het bad guy verhaal en het good guy verhaal dan? Lijkt me niet toch, of verlopen de cutscenes iets anders?

avatar van Tsjo-Wi
Op gamespot zeiden ze dat er juist wel veel verschil in zat en dat je heel veel morele keuzes moet maken en als goodguy later andere missies krijgt dan als bad guy.
Ik denk dat ik deze binnenkort ook maar eens ga halen

Martijn schreef:

De cutscenes bestaan uit comic's en verschillen wel, want good actions brengen de cutscenes/verhaal in wat goed hoort te zijn en bad actions laten cutscenes er ook echt evil uit zien en het heeft impact op het hele verhaal.
Zelfs de mensen in de stad reageren op jouw acties, ben je een hero dan klappen en juichen ze voor je maar wanneer je evil bent lopen ze gelijk voor je weg en schelden ze je uit.
Ja er zijn uiteindelijk twee verhalen gaande en ik duurde er bijna 20 uur over om de hoofd missies uit te spelen als good guy dus tel er nog maar 20 uur bij op met de evil side en je komt op 40 uur plus de sidemissions komen erbij kijken en uiteraard dingen verzamelen voor trophies.

good and evil

avatar van Martijn
Maar uiteindelijk help je als bad guy die stad toch ook nog? Je was in de demo een bad guy maar je hielp wel mensen in de missies.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Off topic onzin verwijderd.

Heb trouwens gehoord dat je in infamous ook kunt switchen naar een chickie!!!!!!!!

hoe lijp is dat mensen!!!!!!

ow en vergeet niet:
een stem tegen martijn
is een stem voor toffe games!!!!!

Martijn schreef:

Het begint met, je gaat de mensen helpen maar jij kunt kiezen wat je ermee gaat doen, zoals in het filmpje zie je dat je de mensen neer knalt om dat je het eten voor je zelf wilt houden (dat is de bad side dus).
Toen ik als good guy die missie deed moest je die mensen hun gang laten gaan en hun dus niet neerknallen (good side want je bent niet egoïstisch).
En de filmpjes waren ook anders, toen ik die missie in good side haalde kreeg je een cutscene te zien waarbij trish (je ex-vriendin in het spel) jouw respecteert voor jouw goede daden maar de missie behalen in evil side ging trish jouw ondervragen waarom je niemand helpt en waarom je de stad nog erger laat worden.
Dus je helpt de stad als bad guy niet, maar ik weet niet hoe het zit met het einde/eindresultaat, want ik ben nog maar halverwege in het spel als bad guy dus ik zal wel aangeven of het einde ook jouw evil status aangeeft zeg maar.

Ok thnx voor je uitleg.

joeri592
Imperial Figure schreef:

joeri592 schreef:

haha, goed geobserveerd, welke maand

avatar van killer7
Heb het spel al bijna een week thuis liggen maar heb hem nog geen eens gespeeld, ben veelste druk bezig met de Uncharted 2: Among Thieves multiplayer Beta

Imperial Figure
Ik zag een interview met de makers van infamous (Sucker Punch) en die lui zijn echt meer dan 3 jaar bezig geweest met het maken van deze game.
De game werd zelfs bijna geannuleerd omdat Sucker Punch het bijna niet kon op redden, maar toen sony het project wou stoppen ging Sucker Punch er helemaal voor.
Gelukkig is Sucker Punch er nog en ik ben benieuwd naar infamous 2 (deel 1 eindigt namelijk met een soort van open einde) als die ooit komt.

Veritas
Man kun je dat nederlands veranderen,want dat slaat echt nergens op.Verpest het hele spel zo

avatar van Martijn
Heb je de algemene menu taal op Nederlands staan? Zo ja moet je die op Engels zetten (of Duits wat jij wil). Dat moet het doen.

Veritas schreef:

Ik heb mijn settings op engels staan en toen ging het spel automatisch engelse taal downloaden bij opstarten van spel.

Veritas
Ok thnx ik heb nu alles in het engels,veel beter nu.Wat dat een hoop verschil kan maken zeg.Ik vind het tot nu toe een erg tof spel