menu

InFamous (2009)

mijn stem
3,89 (131)
131 stemmen

PlayStation 3
Action / Shooter
single player

Ontwikkeld door Sucker Punch
Uitgegeven door Sony

InFamous draait om een enorme explosie die ervoor zorgt dat de stad Empire City wordt vernietigd. De stad is een grote chaos en de speler staat midden in deze chaos als Cole Deze normale jongen is na de ramp niet zo normaal meer, hij beschikt opeens over unieke krachten. Of Cole deze krachten gaat gebruiken om mensen te helpen, of juist om ze kwaad te doen, is een keuze die de speler zelf moet maken.

zoeken in:
SvV_Ying
Ford KAduuk schreef:
Tot nu toe valt dit spel me tegen. Infamous ziet er prima uit en hoewel de stad ietwat standaard is, is het verkennen van deze best leuk. Hoewel de game op het eerste gezicht niet onaardig was, bleek dit toch anders te zijn. De gameplay is namelijk erg eentonig, er zit nauwelijks variatie in. Haast het enige wat je doet is het schieten van elektriciteitsstralen en dit doe je tijdens gevechten zo goed als constant.

Verder is de variatie in vijanden ook vrij mager, dit zijn voornamelijk Reapers. Wat me opvalt is dat je hun wapens niet kunt gebruiken, is toch best jammer aangezien de machinegeweren een verder bereik hebben dan je elektro-stralen. Veel vijanden bevinden zich op hoge gebouwen en dan is het toch wel handig om van een verre afstand te kunnen aanvallen, wat helaas niet kan. Later in het spel krijg je nog granaten en je kunt een aantal vaardigheden upgraden, maar het vechtsysteem in het spel verandert daarmee nauwelijks.

Het principe dat je als goeierik of als slechterik kunt spelen vind ik niet origineel, de game had net zo goed zonder gekund. Het verhaal is naar mijn mening weer iets beter, Cole vond ik echter niet zo'n boeiend personage maar de Reapers zien er wel gaaf uit. De platformonderdelen vond ik nog wel het beste uitgewerkt, je kunt zo goed als elk gebouw beklimmen en het is opzich best geinig om van gebouw naar gebouw te springen met als doel de daken onveilig te maken voor je vijanden.

2*


Ik weet niet hoe ver je bent, maar veel van deze punten verbeteren nog aanzienlijk zoals de variatie in de vijanden en variatie in gameplay. Ook het verhaal blijft interessant met een geweldig eind!

Misschien ga je het nog wat leuker vinden.

avatar van jellecomicgek72
4,0
zo te lezen in jou bericht ben je pas aan het begin van het spel. infamous is een spel dat blijft boeien. de volle 15 uur lang.

avatar van Tsjo-Wi
4,0
Inderdaad, ik snap Ford Kaduuk ook niet helemaal. Ik vind dit dus echt de meest gevarieerde free roaming game die ik gespeeld heb, veel beter dan GTA IV, Prototype en Assassins Creed bijvoorbeeld. Je moet net zo veel platformen als vechten dus het argument dat je alleen maar elektriciteitsstralen schiet gaat ook niet helemaal op.
En dat platformen werkt gewoon superlekker. Ondanks dat er geen voertuigen zijn in Infamous kun je je toch behoorlijk snel voortbewegen, door middel van het gliden over die kabels en treinbanen en stukjes te zweven. Tegen het einde van de game als je alle moves hebt en vertrouwd bent met de controls en omgevingen voelt het gewoon super lekker om door te stad te racen.

Daarnaast wordt de combat later in het spel steeds uitgebreider en uitdagender en wordt het aantal krachten dat je tot je beschikking hebt toch best groot. Vooral de laatste kracht die je krijgt is megavet en origineel. Maar de variatie zit hem vooral in de vele leuke sidemissions. Die variëren van gewone gevechtsmissies tot stealth-, zoek- en racemissies en gingen mij gewoon nooit vervelen.

Tel daarbij op dat het verhaal gewoon goed in elkaar zit en op een coole manier verteld wordt en je hebt in mijn ogen de beste city freeroamgame aller tijden. Alleen het punt over dat goed en slecht zijn ben ik met je eens, dat hadden ze er wel uit kunnen laten...

Ford KAduuk
Je moet net zo veel platformen als vechten dus het argument dat je alleen maar elektriciteitsstralen schiet gaat ook niet helemaal op.


Het platformen vind ik wel een leuke afwisseling, maar de gevechten in het spel zijn naar mijn mening erg eentonig.

Daarnaast wordt de combat later in het spel steeds uitgebreider en uitdagender en wordt het aantal krachten dat je tot je beschikking hebt toch best groot. Vooral de laatste kracht die je krijgt is megavet en origineel.


Wat voor krachten zijn dat dan?

Maar de variatie zit hem vooral in de vele leuke sidemissions. Die variëren van gewone gevechtsmissies tot stealth-, zoek- en racemissies en gingen mij gewoon nooit vervelen.


In je doelstellingen zit opzich wel genoeg variatie, maar aangezien je in de meeste missies ook vijanden moet verslaan zijn ook deze aan de eentonige kant.

avatar van Naomi Watts
Ford KAduuk schreef:


In je doelstellingen zit opzich wel genoeg variatie, maar aangezien je in de meeste missies ook vijanden moet verslaan zijn ook deze aan de eentonige kant.

Tsja, op zo'n manier is elke game eentonig.

Ford KAduuk
Tsja, op zo'n manier is elke game eentonig.


In het verslaan van de vijanden had wel wat meer variatie kunnen zitten, dat is wat ik eigenlijk probeer te zeggen. Als je verschillende wapens/vaardigheden hebt die je tijdens een gevecht kan gebruiken om je vijanden te verslaan dan heb ik hier geen enkel probleem mee. Maar als je steeds met dezelfde aanval je vijand moet omleggen dan vind ik dat vrij saai.

In Infamous heb je wel een paar andere aanvallen zoals het gooien van granaten, een soort van elektrische wervelwind en een luchtaanval. Maar deze kun je slechts zelden effectief gebruiken in een gevecht, dus uiteindelijk komt het toch neer op het schieten van steeds dezelfde elektro-stralen.

avatar van Tsjo-Wi
4,0
Ik vind die sticky bombs, doelzoekende granaten en luchtaanval anders superhandig hoor en ik gebruikte ze ook bij elk gevecht. En er zijn echt best veel manieren om je vijanden te doden, probeer maar eens al die stuntmoves te halen...

Tsjo-Wi schreef:
En er zijn echt best veel manieren om je vijanden te doden, probeer maar eens al die stuntmoves te halen...
Goh, die stunts zijn bijna niet te halen, ik had er slechts 15/21 kunnen voltooien.
Daarna had ik er wel eventjes genoeg van gekregen.

Game_Kaza
Er is zoals gezecht vatiatie in het vechsysteem, je moet er alleen mee leren omgaan. Granaten kun je goed gebruiken om groepen te verslaan en de schokstook kun je goed gebruiken om vijanden van een dak te blazen.

Ford KAduuk schreef:


Het principe dat je als goeierik of als slechterik kunt spelen vind ik niet origineel, de game had net zo goed zonder gekund.



Integendeel. Kiezen tussen goed en slecht is heel belangrijk in de game. Het veranderd je krachten, de omgeving, Cole gaat er anders uit zien, hoe Cole uiteindelijk word en hoe mensen over je denken. Ik heb zelden een game gezien die dit thema zo goed wist te behandelen.


Game_Kaza

Ford KAduuk


Volgens mij wil Naomi Watts hiermee duidelijk maken dat KOTOR hetzelfde goed/kwaad systeem heeft als Infamous. Ik ken ook wel meerdere games waarbij dit het geval is, Fable bijvoorbeeld. Ín True Crime kon je dacht ik ook als een goeierik of slechterik spelen. Er zijn volgens mij nog wel meer spellen die hiervan gebruikmaken, dus origineel kan ik het eigenlijk niet noemen.

Game_Kaza
Ford KAduuk schreef:
(quote)


Er zijn volgens mij nog wel meer spellen die hiervan gebruikmaken, dus origineel kan ik het eigenlijk niet noemen.


Ik duinde meer op de "het had net zo goed zonder gekund" zin.

Ford KAduuk
Ik ben al weer wat verder in het spel, het bevalt me al iets beter. 1 sterretje erbij.

avatar van Tsjo-Wi
4,0
Ford KAduuk schreef:
Ik ben al weer wat verder in het spel, het bevalt me al iets beter. 1 sterretje erbij.

Haha dat dacht ik al. En als je het geniale einde hebt bereikt dan zul je hem helemaal vet vinden.

avatar van jellecomicgek72
4,0
haha inderdaad dat einde was echt niet normaal wreed!

Game_Kaza
jellecomicgek72 schreef:
haha inderdaad dat einde was echt niet normaal wreed!


Ik vraag me wel af hoe ze deel 2 gaan aanpakken met 2 verschillende eindes. Bij het slechte einde ligt alles in puin en de stad vol lijken. Bij het goeie einde ziet alles er normaal uit.

avatar van jellecomicgek72
4,0
dat zou ik ook niet weten. Ben nu bezig met het goede einde eens kijken hoe dat is.

SvV_Ying
Misschien wel een prequel. Er is veel gebeurd in de jaren voor het einde van InFamous volgens de eindfilmpjes.

Die brokstukken zijn toch wel erg moeilijk te vinden, ik moet nog maar één brokstuk te pakken zien te krijgen. Maar tevergeefs, ik heb alle landen meermaals afgezocht en ik vind het laatste brokstuk nog steeds niet.

avatar van Martijn
4,5
Misschien moet je deze nog?
Er zit een shard ergens midden in het water, je moet er via wat paaltjes heen springen, ik weet alleen niet meer precies waar.

avatar van Timodude
4,0
InFamous.
InFamous is nou niet echt een game die ik zelf zou uitkiezen.
Een vriend van me had hem en nam hem een keer mee.
Toen ik al de verhalen er over horde en toen ik het zelf even had gespeeld wou ik meer.
Ik leende de game en ging aan de slag.
De verhaallijn is geweldig.
Net zoals andere games is het bijna verslafend en wil je weten wat er vedder gaat gebeuren.
De graphics gaan wel, totaal niet slecht maar ook niet dat je er versteld vaan staat.
De besturing bevald me wel, alle functies zitten op de goede plek bij de standaard besturing.
Wat ik gewildig vind aan de verhaallijn is dat je zelf kan kiezen voor goed of slecht.
Zelf heb ik hem op slecht uitgespeeld en als je voor slecht kiest dan is het ook zeker echt slecht.
Het ''slechte'' einde vond ik goed verzonnen.
Het ''goede'' einde heb ik op youtube opgezocht.
Ik zelf ben niet zo van het 2 keer spelen van een game.
Het moet wel een hele goede game zijn als ik er na het uitspelen nog zin heb om het verhaal nog een keer te horen.

Het verdient een dikke 4.0

Nijmegen
Nu al een afgeprijsde platinum voor de ps3!

avatar van lisa=10jaar
5,0
heb tijdje niet meer gespeeld maar het blijft gewoon een leuk spel voor de playstation 3!

avatar van Martijn
4,5
Zeg lisa, die nr 1 van jou. Heb jij die gespeeld toen die uitkwam?

avatar van lisa=10jaar
5,0
Nee, ik speel ze bij me broer Jellecomicgek72

avatar van Tha Luz
Martijn schreef:
Zeg lisa, die nr 1 van jou. Heb jij die gespeeld toen die uitkwam?


haha

avatar van Zino
4,0
wtf waarom staat er Dylan in die beschrijfen die gast heet Cole

avatar van jellecomicgek72
4,0
Aangepast

avatar van PsxPs2Ps3
4,5
net uitgspeeld als de good guy

Zeer vett einde en leuk en zoals te verwachten dat er een vervolg komt.Wanneer komt er nou niet op een eerste deel een vervolg.. op kutgames zoals damnation maybe(al heb ik hem nooit gespeeld, wel een revieuw van gelezen die genoeg erover zei) en maybe nog wel een paar kutgames waar ik de naam al lang niet meer van weet ...

Dit is een zeer leuke game.
Graphics zijn niet zoals in AC maar de gameplay is wel erg leuk.
Ook zeer leuk verhaal en de keuzes die je moet maken zijn ook zeer leuk

Natuurlijk zijn er missies die veel op mekaar lijken,maar dat zijn dan ook maar kleine missies zoals de politie wat helpen,of de medicijnen terug vinden voor het ziekenhuis...

Het klimwerk deed me natuurlijk denken aan AC.Wat ik ook graag doe,meestal een leuk uitzicht of er lekker afspringen op een bepaalde hoogte.Of de vijand die je niet kan raken en jij dan wel met een geplaatste bom of electrischestoot.
Op AC vond ik het klimwerk wel beter en veel mooier maja in elke game liggen de graphics natuurlijk anders en dat is net als de gameplay ook zo.

Ik vind dat een game moet opstarten en na het openingsfilmpje moet je er meteen kunnen invliegen met een heel boeiend verhaal net zoals deze daar over beschikt.Dan zit je echt aan je tv vastgeketend van de spanning en met de gedachte...what comes nextt !!

Met die gedachte zit ik nu en zal ik ook zitten als ik deel 2 in me ps3 console steek...


Infamous krijgt van mij een 4,5*

Nu deze maar nog eens als de bad guy spelen...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:40 uur

geplaatst: vandaag om 06:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.