Diablo III (2012)

PC / Macintosh / PlayStation 3 / Xbox 360 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Action / RPG

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

Het verhaal speelt zich twintig jaar na de gebeurtenissen van Diablo II af. De Speler krijgt de keuze uit vijf karakterklassen, waaronder de Barbarian, Witch Doctor en Wizard. Nieuw daarbij is de keuze tussen het mannelijke of vrouwelijke geslacht.

avatar van Cassevis
Heeft iemand hier de PvP- patch in de test room uitgetest? Zelf niet gedaan maar als de patch komt ga ik Diablo III zeker weer checken. Lijkt me leuk om tegen of met gebruikers hier te battlen.

avatar van Spirit_Catcher
hmm, alweer een pc game op console... ik ben niet goed in pc games maar twijfelde toen om deze te kopen. Ik heb Dungeon Hunter: Alliance op console en genoot er wel van dus ik twijfel enorm (aan de pc versie wennen of toch de console versie). even wachten op reviews over de besturing en dat em goed geport is.
als ik de problemen zo lees met online gaat m'n voorkeur toch voorlopig naar console ultra-twijfels

Console versie schijnt wel even goede ratings te krijgen dan pc versie. Ik denk niet dat dit mijn type game is, maar ik ga hem zeker proberen als 'ie een beetje in prijs daalt. Staat alvast in m'n lijstje.

avatar van Johnno87
Ga hem zeker proberen als hij in prijs is gedaald. Ben er benieuwd naar. Hoor er veel over. Het Auction House is op consoles weg. Dat is een positief punt volgens de reviews.

avatar van Starmaster501
Of dat positief is zal voor iedereen verschillen. Voor mij maakt het niet uit, ik mis het niet want ik gebruikte het nooit

avatar van Thorak
Ja dat hele auctionhouse argument is mij ook altijd al ontgaan, als je het niets vind gebruik je het toch gewoon niet? Ik gebruik het ook nooit en daardoor stoor ik me er ook niet aan.

avatar van Thorak
Gokje: dan komt ook de expansion uit...

3bdelilah schreef:

Het schijnt zelfs veel beter te werken op de console. Dat was een conclusie waar ik zelf ook van stond te kijken.

avatar van Thorak
Wat ik heb gezien aan console gameplay werkt het inderdaad beter en lijkt deze game daar ook voor gemaakt te zijn. Voor console gameplay is het wel weggelegd, voor PC is het een tegenvaller omdat het niet aan Diablo 2 kan tippen.
Met 4 man naast elkaar op de bank en maar hack & slashen lijkt me wel wat.

Afgelopen weken (nou ja in totaal een drietal sessies met een 12-13 uur op de teller) nog eens doorlopen in co-op mode met een vriendin en aangezien ik er nog niet op gestemd heb plak ik er een 4 op. Kan inderdaad niet tippen aan Diablo 2, maar het blijft toch wel erg vermakelijk om met zijn tweetjes (of meer) wat te hack&slashen, zelfs op low level (we hadden beiden een nieuw karakter opgestart, ik een monk, zij een demon hunter). Ik weet dat het tegenwoordig wel erg hip is om Blizzard af te zeiken maar ik kan er gewoon niet onderuit - als het aankomt op het plezier dat ik aan hun games beleef en de afwerking van hun producten blijven ze samen met Bioware nog altijd netjes aan de top van mijn favoriete developers. Laat die expansion in ieder geval maar komen.

MikeMannuh
Ik zal het kort houden. Ik heb hem op de 360 gehaald. Grotendeels eens met Sinner hierboven. Het is geen Diablo 2, maar zeker nog vermakelijk. Van wat ik heb vernomen lijkt me de console versie wel een verbetering over de PC versie, mede doordat er geen rekening gehouden hoefde te worden met een auction house en de loot dus veel beter is. Verder vond ik de toevoeging van de dodge roll ook erg leuk. Spelers zijn op de console best goed te vinden en het is erg leuk om met 2 of 3 andere mensen door Inferno op Master II heen te dreunen.

Eergisteren voor een prima prijsje weten te kopen, en ik heb zojuist de Skeleton King verslagen en The Stranger naar New Tristam gebracht. Nou, ik.... wij, mijn broertje en ik. Vind 'm tot nu toe wel tof, maar ik ben er nog niet helemaal over uit of dat de verdienste van Diablo III is, of het feit dat het een co-op game is. Want elke co-op game is leuk. Wat mij betreft dus nog te vroeg om er wat zinnigs over te zeggen, maar ik denk wel dat ik me hier aardig mee zal vermaken. Vooral vanwege het looten enz.

Ik vind tot nu alleen wel dat het je erg makkelijk wordt gemaakt dat je telkens weer op precies dezelfde plek oneindig kunt herrijzen als waar je was doodgegaan. Het enige waar dit dus blijkbaar niet kan, is tijdens baasgevechten. Want dan wordt je naar de laatste checkpoint gestuurd als je allebei tegelijk doodgaat. Ik vind het ook jammer dat er hoge klassenrestricties zijn, ik heb bijv. Demon Hunter gekozen omdat ie mij wel tof leek. Maar blijkt nu dus dat hij ook echt alléén ranged weapons kan gebruiken, geen melee. Ach ja, mijn broertje heeft voor Barbarian gekozen, dus daar compenseren we elkaar mee.

Thorak schreef:
Gokje: dan komt ook de expansion uit...

Ik had het dus bijna goed gegokt, 1 week later...

avatar van patenpac
Een grote tegenvaller. Toen ik deze aanschafte, was ik er helemaal klaar voor om een leuke multiplayer RPG te spelen. Hier is echter heel weinig van voort gekomen. Het is voor mij heel eentonig, waardoor het al snel begint te vervelen. Ook van het multiplayer deel heb ik nog maar weinig gezien. Ik kan helemaal niet begrijpen hoe er zoveel activiteit is op dit spel, terwijl een RPG als The elder scrolls voor mij stukken beter is.

Al bij al een grote teleurstelling.

avatar van thoyouknow1980
Geschikt voor de bankhanger
Dit deel heeft wat minder impact op mij gemaakt dan het fantastische deel 2.
Desalniettemin is dit een toffe dungeon crawler met wat goede eigenschappen zoals:
-goede balans in item finds
-mooie sfeervolle omgevingen
-verslavende gameplay
-fijne besturing met een controller
Al met al heb ik mij goed vermaakt met deze leuke game

thoyouknow1980 schreef:
Geschikt voor de bankhanger

Bankhanger !? nu hij naar de Switch komt kun je hem overal spelen he...
wat een tof apparaat...

Ik ben benieuwd. Ergens vind ik het geweldig dat Blizzard werk maakt van ports naar de Switch (een Diablo, Overwatch en zeker een Heartstone (!!!)) zouden geweldig zijn op het ding. Aan de andere kant is het spel nu ook alweer 6 jaar, bijna 7 jaar oud. Denkelijk zowat platgespeeld door iedereen. Maar goed - geruchten gaan wel dat er wat Nintendo content aan wordt toegevoegd (items en naar het schijnt zelfs Ganondorf dus dat is wel weer leuk...maar aan de andere kant - blijkbaar wordt er erg hard aan een opvolger gewerkt - maar dat kan naar Blizzard normen natuurlijk ook jaren duren dus...

avatar van thoyouknow1980
Echt naar Switch...cool,wil die console sowieso gaan halen voor Smash bro en Metroid natuurlijk

Is dit spel het halen waard als je het met 1 speler speelt?
Of is dan de lol er snel af?.

Ook met 1 speler de moeite. In mijn eentje heb ik er meerdere tientallen uren ingestoken om diverse karakters op te levellen en te gearen. Met twee of meer alleen nog maar meer (en leuker). Maar het maakt geen drol uit. Het verhaal is aardig om een keertje doorheen te gaan - maar daarna begint de lol pas met de random portals om loot te verzamelen (helemaal vergeten hoe die modus nou weer heet, maar toch).

Mooi zo dan haal ik hem voor de Switch..

Diablo 3: Eternal Collection Switch Review - Better With Age - GameSpot

Een 9 van Gamespot Het blijkt een uitstekende port te zijn...

Dit lijkt me nog een spel perfect geschikt voor de switch. Ook al heb ik 'm al op de PS4, deze aankoop overweeg ik wel.

Het speelt ook zeer fijn op de Switch en het spel bevalt me ook echt..
Alleen ik moet vrij dicht bij de tv zitten om het goed te kunnen begrijpen of te lezen.
Je kunt duidelijk zien dat het eigenlijk een pc spel is.

Hebben die vleugels (die je draagt) en die trollen die je vergezellen, ook nog een extra functie? of zijn die puur cosmetisch... die trollen die om je heen lopen doen trouwens niks ze vechten niet mee...

Zijn er nog Diablo 3 spelers actief ? want ik heb wat vragen...

Die vleugels zijn voor zover ik me herinner puur cosmetisch. Maat het is al een hele tijd terug dat ik het nog gespeeld heb. Trollen? Ik neem aan dat dit een van de powers van je klasse is? Dan zouden ze of damage moeten dealen of damage absorberen, maar ik neem aan dat dit wel in het spel zelf uitgelegd staat. Of anders gewoon even een Diablo III wiki consulteren kom je het verste mee.

Oke dank u.. ik zie nu pas dat die trollen geld voor mij verzamelen!.

Weet ook iemand hier mij hoe ik mij Paragon level om hoog moet krijgen ?
Ik blijf nu steeds op nul staan...

En ik kan steeds maar heel weinig wapens en andere kleding dragen het zit zo vol. Kan ik dat ook uitbreiden...?

avatar van patenpac
Mijn stem toch verhoogt van 2,0 naar 3,0. Toentertijd was ik niet al te ervaren met dit soort RPG games, maar na wat meer onderzoek is dit toch zeker wel een degelijke RPG.