Diablo III (2012)

Alternatieve titel: Diablo 3

Macintosh / PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Blizzard
Uitgegeven door Blizzard

Het verhaal speelt zich twintig jaar na de gebeurtenissen van Diablo II af. De Speler krijgt de keuze uit vijf karakterklassen, waaronder de Barbarian, Witch Doctor en Wizard. Nieuw daarbij is de keuze tussen het mannelijke of vrouwelijke geslacht.

dr channard schreef:
Kan iemand mij eens uitleggen wat Diablo is ? Ik speel eigenlijk kort Fallout 3 en begin RPG best leuk te vinden. Heb echter nog nooit gehoord van Diablo. Zo een beetje de basic things (welke wereld, vechtsysteem, creatures...)

Zie hier...

Vind het er op een of andere manier allemaal maar saai en gedateerd uitzien.

Maar dat zal wel aan mij liggen.

avatar van Thorak
Het eerste stukje van act I is vrij saai ja, maar dat veranderd wel. Gedateerd? Nee zeker niet! Maar een spel als dit moet het sowieso van de gameplay hebben. Leuke graphics zijn mooi meegenomen, maar niet essentieel.
Maar bij ieder spel vind ik de gameplay belangrijker dan de graphics, daardoor ga ik een spel niet beter vinden in ieder geval. Ik speel meer oudere spellen en beleef daar meer plezier aan dan veel nieuwe spellen met extreme graphics, puur vanwege de gameplay...

Pastichio Rocker
Nooit de appeal gezien van dit soort games. Maar goed, ik ben er dan ook geen liefhebber van. Heb er geen geduld voor. Toch vreemd, aangezien ik van oude adventure games zoals Day of the Tentacle en Simon The Sorcerer erg heb genoten.

avatar van Cassevis
Weet iemand hoe je 'diablo 3 license attached'' naar je acount? (error 12)
Of is dit ook gewoon door de niet werkende servers?

Pastichio Rocker schreef:
Adventures als DoT zijn heel anders, dit is gewoon hack & slash.

Cassevis schreef:
Weet iemand hoe je 'diablo 3 license attached'' naar je acount? (error 12)
Of is dit ook gewoon door de niet werkende servers?
Komt door de servers inderdaad...

avatar van AvMerode
Krijgt trouwens wel zeer goede score van 5 critics. (zie metacritic)
This is Mass Effect 3 all over again met users die het lopen af te kraken.
Ik wacht alleen even met kopen, komen nu namelijk teveel games tegelijk uit.
Dus ga eerst voor dragon's dogma en Max Payne 3.
Wou diablo 3 pirate/pindakaas versie uittesten in single-player, maar schijnt moeilijk te cracken zijn omdat blizzard een systeem heeft waarbij je zelfs in SP mode online moet zijn ingelogd.

@Pastichio Rocker
Ben je niet bekend met Diablo?
Day of the Tentacle en Simon The Sorcerer zijn point&click adventures, Diablo is een hack&slash/rpg.

AvMerode schreef:

Ik ben opzich helemaal pro anti-hack, maar dat je ten allen tijden met internet verbonden moet zijn vind ik wel mega irritant!! Nou ja, hopelijk dient het het goede doel en krijgen we hier niet zoals in veel spellen bergen hackers en al helemaal niet de irritante 'goldsellers' zoals in World of Warcraft en Diablo 2!

Voor zover ik het spel nu gespeeld heb (en de beta) zou het een dikke 4.5* krijgen!

avatar van Cassevis
Thorak schreef:

Enige voordeel van continu online zijn is dat je ziet als een van je friends online komt. Maar zo'n groot voordeel is het ook niet natuurlijk. Ik spreek gewoon af. Voordelen wegen dus niet op tegen de nadelen.

avatar van jellecomicgek72
Ik kan niet spelen, ik krijg een error als ik wil inloggen, dat de servers busy zijn, What de fuck ??!! Hoe is dit op te lossen??????!!!!! Godver wordt hier echt kwaad om!!!!

avatar van Starmaster501
Ik wacht maar even met deze kopen denk ik...

Thorak schreef:

Snap het, maar heb de laatste jaren teveel games gekocht en werd altijd teleurgesteld en vervolgens weer verkopen. (pc games kun je niet eens verkopen omdat alles op je steam of wat dan ook account staat)
Dus kopen is voor mij nu minder.

Als diablo 3 afprijst gaan we ervoor, maar dat kan lang duren met een Blizzard game.

jellecomicgek72 schreef:
Euhmmm even denken.... Een van de meest verwachte spellen van het afgelopen decenium is net 3 dagen uit... Erg veel mensen die een vrije dag hebben vandaag...
Ja, zou het kunnen dat het vandaag bijzonder DRUK is op de server?!

avatar van jellecomicgek72
Ik krijg deze error:

''this battlenet account does not have a diablo 3 license attached to it''

Hoe is dit op te lossen, kan niet zo zijn dat ik al 2 dagen niet kan inloggen omdat de servers te vol zijn.

avatar van CarealotCarrot
Je moet je battlenetaccount natuurlijk wel activeren

avatar van rebeljel84
ik speel Diablo III zonder problemen

ik speel het vanaf de eerste minuut zonder problemen.

Hier ook probleemloos!

Heb je een Battletag aangemaakt? Dat moet je ook doen samen met een Battlenet account maken...

hellboy.ray
ben vandaag (of eigenlijk gisterenavond) begonnen met spelen
en ik zit er gelijk weer lekker in...
ik zal vast mijn vrienden bellen dat een avondje stappen
er voor mij voorlopig even niet inzit

avatar van Futures
In Japan waren er mensen die binnen 1 dag Diablo al hadden verslagen, toch wel ziekelijke no-lifers hoor.

avatar van Thorak
Tja Japan, daar noem je ook wel een land op!

avatar van Thorak
Tjonge jonge, hoe lang blijft de server nog in onderhoud??? Gaan ze dat lekker op een zondag middag lopen doen! Goed bezig Bliz!

avatar van dave
Ik begrijp waarom de echte Blizzard fans de meest geduldige mensen op aarde genoemd worden. Na elke release uit het verleden bleken de servers de plotse overload niet aan te kunnen. Dat is met Diablo 3 helaas niet anders.

Beetje jammer weliswaar om het oneindige gesnotter overal tegen te komen. Als het spel beschikbaar is, wordt het de hemel ingeprezen, en als de servers down zijn spuwt men gal. Arme, arme Blizzard werknemers.

avatar van TonyTHorror
Arme, arme Blizzard werknemers.
Haha, yeah right.. Je moet gewoon je zooi in orde hebben en no way dat dit boven hun verwachting is gebleken.

avatar van AvMerode
Inderdaad, helemaal als je 60 euro voor een pc game vraagt.

In pandakaasland komt de crack trouwens steeds dichterbij.
Schijnt niet zo moeilijk te zijn als dat ze hadden gedacht.
Starcraft 2 was moeilijker te cracken volgens de dudes.

avatar van Thorak
Ieder programma is te kraken, zodra een programma niet te kraken is kán het ook niet werken...

avatar van SonnieBrasco
Ik heb de spel zelf niet, maar heb een uurtje of 2 bij iemand gespeeld en het is niets voor mij. Het ziet er gruwelijk en grappig uit en aan het begin is wel lachen, maar hoe langer je blijft spelen hoe slaap wekender het wordt

avatar van Thorak
De Diablo serie is ook wel een beetje een hate-it-or-love-it serie. Het meest geweldige blijft toch om met vrienden online te spelen!
Diablo 3 vind ik erg mooi, geweldige verhaallijn die alle 3 de delen erg goed samen brengt, leuke karakters en NPC's... Maar ik ben er nog niet helemaal uit of ik de huidige skilltree een verbetering vind... Ik had denk ik toch liever het skiltree systeem van Diablo 2 terug gezien, gecombineerd met die van Diablo 1 waarmee je skills van andere classes kan gebruiken. Hoe geweldig speelde de fireball schietende warrior wel niet!