Zoop (1995)

Atari Jaguar / Game Boy / PC / PlayStation / Sega Mega Drive/Genesis / Sega Saturn / Super NES / Macintosh
Puzzle

Ontwikkeld door Hookstone
Uitgegeven door Viacom

In Zoop bestuur je een driehoek welke zich bevind in het midden van het scherm. Iedere seconde wordt er een vormpje aan één van de zijkanten het level binnen geduwt. De speler kan vormpjes welke dezelfde kleur hebben als de driehoek kapot schieten. Op deze manier dien je ervoor te zorgen dat geen enkel vormpje het middelste kwadrant binnendringt.

avatar van glimlicht
SNES:

Leuk puzzelspel, maar helaas wat te hectisch en moeilijk.
Perfect voor op een handheld, voor korte speelsessies, maar met een controller is het niet echt speelbaar.

*2,5

avatar van PC.ENGINE.FAN
Hij was op alle systemen wel hetzelfde, maar ik vond hem erg moeilijk. Binnen de eerste 10 levels schiet de moeilijkheidsgraad als een raket omhoog. En dusdanig moeilijk dat ik na één enkel potje er ook gelijk mee kap. Merkwaardig dat dit door Viacom werd uitgegeven,