FIFA Soccer 2002 (2001)

Alternatieve titels: FIFA Football 2002 | FIFA 2002

Nintendo GameCube / PC / PlayStation / PlayStation 2
Sports
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Electronic Arts

Met ruim 75 nationale voetbalteams en 16 divisies kan worden gestreden om een plaats in de World Cup van 2002.

avatar van thomzi50
Waarom heet dit niet gewoon Fifa 2002? Weet iemand overigens wie er op de Nederlandse voorkant stond, want ik weet niet zeker of ik dit nou gespeeld heb

Op de Nederlandse voorkant staat Van The Man.

Maar buiten dat, dit is denk ik toch wel mijn favoriete FIFA uit de bekende reeks. Speelde het elke dag toendertijd, misschien wel twee jaar lang omdat ik zijn opvolger maar slecht vond. 4,5*.

Speelde het alleen tegen een vriend op de PSX. En dan vaak ook nog cheaten. Grote bal, gewichtloze bal, grote spelers, klein veld, dicht veld, denk aan die ongein. Best grappig om een bal vanaf de stip op het goal te schieten en dan bijna in je eigen goal vliegt

Vond deze nog geeneens zo goed. 2001 was beter naar mijn mening. FIFA 2003 die een jaar later kwam was wel stukken verbeterd maar deze is slechter dan FIFA 2001, ondanks dat 3,5* omdat ik deze game best wel vaak heb gespeeld.

avatar van Bennerd
Ik had op mijn pc iets ongelooflijk irritant bij dit spel:

iedere keer dat ik het spel in mijn cd-romlader stak, moest ik het herinstalleren, anders kon ik het niet spelen, en iedere keer als ik een speler wisselde in mijn team (niet tijdens de match, maar in je opties), dan viel het spel uit, en kon ik weer helemaal opnieuw beginnen.

Dan maar het spel op PS2 gekocht

Goede game, heb ik veel gespeeld, totdat ik Fifa 2005 in mijn bezit had, en is dan ergens in een donker hoekje in mijn kast verzeild geraakt.

avatar van paulisdik
Dit is een van de weinige FIFA spellen die ik nooit heb gespeeld.
Dat kwam geloof dat ik rond die tijd de ps2 kocht en geen psx spellen meer kocht en meer ging op Gran Turismo 3

avatar van WBN
WBN
thomzi50 schreef:
ruud van nistelrooy

avatar van Paap
De enige PS2 Fifa die ik heb gekocht en ik heb er spijt van. Vraag me niet waarom maar ik vond het nergens lekker spelen. Gelukkig ontdekte ik snel PES

kevin13
leuk en makkelijk spel, maar toch heel onrealistisch

en de spelers zijn heel slecht afgewerkt, maar ja, het is en blijft een playstation 1 spel

Sims
Cool voetbal spel, hoewel ik in het echt wat minder enthousiast over de sport ben...

avatar van WeZet
Dit was de ultieme Fifa voor mij, althans, op dat moment. Grafisch vind ik het super en het had een heerlijke gameplay.

***.4.0***

kevin13 schreef:
leuk en makkelijk spel, maar toch heel onrealistisch

Ik ergerde met alleen aan de spelers maar de stadions waren wel aardig...

De serie werd langzaam aan wat beter, maar grote veranderingen bleven uit. Vanaf Fifa 06 werd dat beter. Deze speelde wel aardig en ik geloof dat ik hiermee lange tijd speelde door mijn eigen gemaakte team met de suffe naam Stars United (omdat ik alle topspelers in mijn team gooide haha).

avatar van FrK.
Keeper onderuit schoffelen was toch dé verbetering van deze game

riczz
deze is op 2005 en 2006 na de beste fifa!

1,5
t was best fijn, maar ze blijven maar komen