Tekken (1994)

Arcade / PlayStation / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / PlayStation Vita
Fighting

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Explosieve bewegingen uit de Oosterse vechtkunsten en meedogenloze speciale aanvallen worden hier tot leven gebracht door de buitengewoon soepel verlopende animatie. Zeventien van de beste krijgers ter wereld nemen het op in 's werelds eerste King of Iron Fist Tournament.

Dit is een spelletje dat je nog in vele lunaparken terug ziet komen. De game was indertijd zeer vermakelijk. De vervolgen zijn ook nog steeds goed. Vind dit nog steeds een degelijk vechtspel. Mijn vrienden neem ik dan eens af en toe mee naar huis en vervolgens geef ik ze nog eens goed op hun gezicht...
3***!

avatar van Metalfist
Man, wat wil ik dit graag spelen, heb daarstraks bij een vriend Tekken 5 gespeeld waar dit mee op stond...
Zou graag alle Tekkens hebben maar heb momenteel alleen maar den Tournament en den 3 maar die is eigenlijk vrij kapot...

avatar van Zuzuu
Dit is weer zo een klassieker, een soort cult zeg maar. Wat mis ik dit toch zeg.

avatar van equalizersound
ik had eerst tekken 2 gespeeld en toen zag ik deze liggen ik heb dit spel weken lang gespeeld ik vond Prototype Jack de beste

avatar van MrDrx
De eerste en natuurlijk 1 van de beste

RippedBone Dog
In het begin toen tekken voor ps1 uitkwam was het een ware revolutie, als'k er nu naar kijk ziet het er niet uit en het speeld erg houterig.
Maar uiteraard we worden verwend met alle next-gen games.
Tegenwoordige tijd moet je niet vergelijken met toen dus'k geef tekken een dikke 5* want dat was ie toendertijd zekers waard.

avatar van Bahamut Zero
Wat een nostalgie, de allereerste fighter die ik voor de psx speelde. Als je hem tegenwoordig er in dropt erger je je mateloos aan (zoals RippedBone Dog ook al aangeeft) de houterige vechtstijl

avatar van ps3me
Uit mijn geboortejaar
En een erg leuk spel, ik vind alle tekken's wel leuk maar ik ken maar tot deel 3...

avatar van iMontana
Het verbaast me dat ik deze versie van Tekken nog heb liggen na al die jaren. Veel heb ik er niet over te zeggen maar weet wel dat toen ik het voor het eerst speelde er vrij weinig aan vond. Pas toen Tekken 2 uit kwam voor de PlayStation werd ik een fan van de Tekken series.

Los van dat vind ik dit niet echt een leuk Tekken spel het is gewoon veelste langzaam en houterig. Nu zou je denken maar voor die tijd was dat toch normaal? Uhm, nee. Tekken 2 kwam op 3 augustus 1995 uit en dit was toch meteen een hele verbetering. Minder houterig, meer personages en een stuk sneller. Wat eigenlijk al bij deze Tekken hoorde te zijn ipv alles zo houterig te maken en zo langzaam.