Romancing SaGa (1991)

Super NES / WonderSwan Color

Ontwikkeld door Square
Uitgegeven door Square

De legendes van de wereld Mardias vertellen over een oer-oorlog tussen de drie goden van het licht en de drie goden der duisternis. Na een lange strijd gaven de duistere goden zich over, de oudste Death werd verbannen, de middelste Saruin werd opgesloten en de jongste Schirach werd van al z'n kracht ontdaan en tot mens gemaakt. Nu, vele eeuwen later, blijkt een donkere macht Saruin uit zijn gevangenschap te verlossen en zo de wereld te vernietigen. Acht verschillende helden zullen opstaan om deze ramp te voorkomen, aan jou om ze een voor een op hun reis te begeleiden.