Harry Potter and the Chamber of Secrets (2002)

Alternatieve titel: Harry Potter en de Geheime Kamer

PC / Macintosh

Ontwikkeld door KnowWonder en Westlake
Uitgegeven door Electronic Arts en Aspyr

Vlak voor zijn tweede jaar op de Hogwarts School voor Hekserij en Tovenarij wordt tovenaarsleerling Harry Potter door de elf Dobby gewaarschuwd dat zijn terugkeer op de school tot een ramp zal leiden. Harry gaat toch, en komt er achter dat hij nog steeds gehaat wordt door Professor Snape en zijn klasgenoot Draco Malfoy. Er is echter ook goed nieuws: de beroemde schrijver Gilderoy Lockhart is de nieuwe Duistere Krachten-leraar. Na een tijdje worden enkele Hogwarts-studenten versteend aangetroffen... maar wie of wat is de oorzaak hiervan? Zelfs Harry staat niet boven verdenking.

avatar van Spock
Ik schrik mezelf nog steeds kapot als er ineens zo'n oranje slak achter me zit.

avatar van LimeLou
Ja die slakken zijn hardcore. Ik drukte pas nog escape en rende van mijn beeldscherm weg toen ik ze zag.

avatar van wiiplayer
Vroeger was ik helemaal verslaaf aan het eerste deel op de PC en opeens maakte ik mezelf bang voor die kaboutertjes. Die rot gezichten + Windows 98 lag

avatar van Jim Carrey
wiiplayer schreef:

Ik vond het zo vervelend dat die zo op je af komen rennen. Vroeger rende ik weg i.p.v. ze proberen uit te schakelen

avatar van Spock
Jullie bedoelen die alfen of die kleine dingetjes die je smekkies kwamen stelen? Hoe dan ook allebei irritant.

avatar van jerom1234
Ik vond dat level met die zwadderaars die op je af kwamen rennen super eng!
Mijn hart voelde ik gewoon hart kloppen!
Ik verstopte me altijd achter die pilaren in plaats van weg te rennen!

Over het algemeen heb ik een hekel aan de harry potter games maar deze game wist mij echter wel te smaken, er zat toen dr tijd flink wat spanning in het was gewoon vermakelijk, ik vond overigens wel dat Harry wat stijfjes zich voort bewoog in dit spel.

avatar van tommycool
Harry Potter And The chamber of the secrets, is een erg leuk en magisch spel voor de gamecube, waar ik persoonlijk een paar jaar geleden geen genoeg van kreeg. Spannend, magisch, en vermakelijk.

avatar van Mitchel
Samen met deel 1 mijn favoriete game.
Dit speelde ik toen ik klein was met mijn moeder op de PC. Wat een goede herinneringen heb ik hier aan. Inmiddels al meer dan 20x uitgespeeld. Het blijft geweldig haha.

5 sterren voor deze game!

Net als bij het vorige deel hebben ze het weer lekker verwarrend gemaakt welk platform welke versie heeft. 5 verschillende games in hetzelfde jaar, allen met dezelfde titel en dezelfde hoes. Dank aan youtuber Flandrew voor duidelijk de verschillen uitleggen.

Deze pagina heeft de PC / Mac versie.
De Playstation 1 versie is hier.
De Playstation 2, Xbox en Gamecube versie is hier.
De Game Boy Color versie is hier.
De Game Boy Advance versie is hier.