NBA Jam Tournament Edition (1994)

Alternatieve titel: NBA Jam T.E.

Arcade / Atari Jaguar / Game Boy / PlayStation / Sega CD / Sega Game Gear / Sega Mega Drive/Genesis / Sega Mega Drive/Genesis 32X / Sega Saturn / Super NES
Sports

Ontwikkeld door Midway
Uitgegeven door Acclaim

NBA Jam is een twee-tegen-twee basketball spel waar je kan kiezen uit alle NBA teams uit het seizoen 1993-94 (Arcade 1992-1993). Met spelers als Barkley, Starks, Pippen, en Grant kun je tal van onrealistische dunks uithalen.

avatar van drezic
Deze was voor mijn gevoel nog mooier dan het originele NBA Jam. Onwijs dunken met powerups en 9 punters; Heerlijk!

Boom Shakalaka!

avatar van RRR
RRR
drezic schreef:
Boom Shakalaka!

Die kreet komt meteen in je op he als je het over deze game hebt. Kheb hem laatst nog gespeeld met een vriend, blijft een leuke game. Best pittig nog als je tegen een goed team speelt. Dan wordt het dus veel 'omverduwen' (H)

avatar van drezic
RRR schreef:

Die kreet komt meteen in je op he als je het over deze game hebt.

Komen er meer naar boven bij NBA Jam. Ik vond die oneliners heerlijk.

"He's on fire!"

"O my!"

Niks is zo lekker als met een driedubbele schroef die bal in het net te dunken. Toppertje

Muggsy
Wanneer ik deze cassette voor de SNES vorige week in de brievenbus vond en nadien in de console plofte was het alsof 1996 (het jaar dat ik NBA Jam T.E. voor de eerste maal speelde) nooit is weggeweest. De fijne deuntjes, NBA-legendes van de jaren '90, rim-rattling dunks en valsspelende computer die wanneer het spannend wordt toch weer steeds bij jouw score in de buurt komt waren allemaal weer terug en ik zag dat het goed was.
NBA Live look out! NBA 2K does it matter?! There's a new (old) kid in town. 4,5 sterren.

avatar van youngtick
Wat heb ik dit spel grijsgespeeld. Jammer genoeg geleend wat dit was een basketbal spel die ik echt met verbazing heb gespeeld toen ik een jaartje of 11/12 was.

Toen ik het met mijn broers ging spelen werden ze zo geirriteerd dat ze bijna niet meer met mij wouden spelen. Ik lag zelf helemaal in een scheur als ze zich frustreren.

Hoe dan ook. De dunks zijn geweldig en de commentaar is gewoon de man. HE'S ON FIRE!!! BOOM SHAKA LAKA.

5 sterren. 4,5 is voor mij niet te accepteren.

Kan mij herinneren dat deze vroeger ontzettend duur was. Iets in de richting van 180 gulden, terwijl Snes games normaal iets van 120-150 gulden kostte.