Bejeweled 2 (2004)

Puzzle
single player / online

Ontwikkeld door PopCap
Uitgegeven door PopCap

Bejeweled 2 is de opvolger van de klassieker Bejeweled. Het spel telt vier nieuwe speltype: Classic, Action, Puzzle en Endless. Tevens is Bejeweled 2 voorzien van een grafische make-over. De originele gameplay is echter behouden gebleven, wissel de diamanten van plek en probeer deze in zo groot mogelijke groepen van het speelveld te spelen.

PC: Heel simpel en heel verslavend. (veel speelplezier aan gehad ..en nog steeds).

In z'n eenvoud is het een goudmijntje. 4,5 ****

avatar van JonnieBrasco
Veel plezier aan beleefd destijds. Classic kan ik me herinneren als de spelmodus zonder tijdslimiet waarbij het game over was als je geen moves meer kon doen (en het kon zo maar zo ver zijn...), terwijl je bij de modus Action dan gewoon een reset kreeg en door kon spelen maar juist wel in een race tegen de klok speelde. Beide waren leuk, maar bij Action had je het wat meer zelf in de hand en was het gaaf als je na een kwartier nog steeds in het spel zat. De spelmodi Puzzle en Endless kan ik niet meer herinneren.

Ik heb recent nog het derde deel op de PS3 gespeeld en het is een motiverend gamepje, dat het maximale haalt uit het principe. Geen idee of deel 2 er veel van weg heeft.