Trash Panic (2009)

Alternatieve titel: Gomibako

PlayStation 3
Puzzle

Ontwikkeld door Sony

Gomibako is een variant op het klassieke Tetris waarbij de afgemeten blokjes zijn vervangen voor willekeurige stukken afval. Probeer zoveel mogelijk van deze voorwerpen in een container te proppen. Hierbij dien je rekening te houden met de afmetingen. Het is mogelijk voorwerpen kapot te gooien door ze met voldoende snelheid op andere voorwerpen neer te gooien.

Een van mijn favoriete aankomende projecten voor het Playstation Network. Tetrissen met rommel! Sony kondigde op de Tokyo Game Show aan dat er gebruik wordt gemaakt van een physics engine, hierdoor is het mogelijk je volledig uit te leven op de met rotzooi gevulde container. Voorwerpen kunnen kapot, matrassen en pluche beesten kunnen in brand en alles van glas kan worden vermalen tot een hoopje scherven. De eerste reacties na de presentatie van Gomibako zijn allen zeer positief, dus ik ben benieuwd.

1,0
Net gekocht. Ziet er leuk en hip uit. Verslavend, maar zoals het er nu naar uitziet, erg moeilijk!

1,0
Verander 'erg moeilijk' in 'zwaar frustrerend' en 'vrijwel onmogelijk'.

Ja, ik heb er uren over gedaan om 3 levels uit te spelen en de vierde lijkt onmogelijk te zijn, maar dat dacht ik van de derde ook, dus ik zet nog even door.