Pilotwings 64 (1996)

Nintendo 64 / Nintendo Switch
Flight

Ontwikkeld door Paradigm en Nintendo

Pilotwings 64 is een videogame gemaakt voor de Nintendo 64. Spelers kunnen tijdens missies gebruik maken van een deltavlieger, gyrocopter of jetpack. Daarnaast zijn in het spel enkele mini-games te verdienen zoals parachutespringen en kanonschieten.

neo (crew)
De N64 werd gelancheerd met Mario 64 en deze game. Echt veel veranderingen zijn er niet met de eerste van de Snes, behalve natuurlijk de graphics. Het is best lastig om alles te halen, waardoor ik in eerste instantie toch vaak meer zin had om gewoon maar wat rond te vliegen. 4 sterren

avatar van pascal83
neo schreef:
Het is best lastig om alle ste halen, waardoor ik in eerste instantie toch vaak meer zin had om gewoon maar wat rond te vliegen. 4 sterren

Er zaten inderdaad erg lastige quests bij. Met name een level met een hangglider, op een eiland met een vulkaan, waar je met de juiste windstroom moest meevliegen, heeft bij mij voor vele frustraties gezorgd. Al met al een erg leuk spel met erg mooie omgevingen.

neo (crew)
Ondertussen weer aangeschaft en de game heeft mij meer dan ooit tevoren kunnen bekoren. Met omgevingen waar meer dan genoeg te ontdekken is, maar je niet van de ene in de andere verbazing te trekken zodat het niet helemaal afleidt van het vliegen zelf. Hieraan ontbreekt het in veel nieuwere soortgelijke games. Ook de missies zijn leuk en gevarieerd en vaak ook gewoon simpel van opzet. Ik kan mij zo achter elkaar storten op missies waarbij ballonnen kapot geschoten moeten worden. Ook heb ik ontdekt dat als weinig andere games deze op mij een fraai relaxerend effect heeft. Het mocht weliswaar nu ook echt buiten het vliegtuig om keer op keer leuk zijn, toch zou een game met enkel motoren voor een ultiem resultaat hebben gezorgd. Met een hanglider en jetpack mis je toch echt wat aan van die fijne vrijheid van het in de lucht capriolen uithalen. 4.5 sterren nu

Relax
Een heel vreemde game die ikzelf nooit echt wat aanvond.
Je moest stunten of een perfecte landing uitvoeren om een level te halen.. mij lukte dat NOOIT.

Elke keer als ik bij vrienden kwam zag ik in wat voor leuke lvls hun aangetroffen waren.. en ik zat daar maar op het eilandje.

2,5*, het duurde te lang, ik werd gek van de muziek en de character looks.

neo (crew)
De Japanse versies heeft een cheat waarmee je onbeperkt brandstof hebt, maar zo'n zelfde is er voor de Europese niet. Weliswaar zijn er levels waar je kan bijtanken, maar dat is ook niet bepaald ideaal.

neo schreef:

Toch vind ik het vliegen met de hangglider ultiem goed uitgewerkt, chapeau.

Rocket belt hadden ze best mogen vervangen door meer chopper missies (inderdaad).

Overigens zijn de extra's geniaal te noemen.