Afro Samurai (2009)

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Afro Samurai is gebaseerd op de gelijknamige animatieserie en combineert de traditionele Japanse cultuur met funky technologie en hip hop. Afro Samurai gaat over een man die wraak wil omdat zijn vader vermoord is door de dodelijke vechter Justice. Zijn enige reden om te leven is om Justice te laten bloeden. Zoeken naar gerechtigheid zal niet makkelijk zijn omdat hij op zijn weg velen vijanden zal tegenkomen. Met het doden van Justice zal Afro de nummer één hoofdband overnemen. In deze bittere wereld met overal chaos is er maar plaats voor slechts een persoon aan de top. De muziek in de game heeft invloed op de gameplay en de kunstmatige intelligentie van de tegenstanders.

Ben erg benieuwd naar de uitwerking van deze game!

Eentje om in de gaten te gaan houden denk ik!

avatar van Donkerwoud
Ik ben erg benieuwd naar de serie erachter, die kan ik steeds niet vinden op het interwebs.

Donkerwoud schreef:

De film, is gewoon te bestellen op bol!!!
Of bedoel je dat niet, wist niet dat er ook een serie was?!

avatar van Donkerwoud
Ik kijk anime principieel niet op DVD aangezien de prijzen wel erg hoog zijn in vergelijking tot andere producties. Alleen de studio Ghibli-films komen hier tegen een christelijk tarief.

Taken
De film is echt een aanrader, die kun je gewoon blindelings aanschaffen, wat de game betreft ik wil best geloven dat het een goede game kan worden, maar persoonlijk hou ik niet van film games.

avatar van Barcel
Deze game is zeker iets voor Shinobi.

Deze game is ook voor Rujar. Dit wordt een topper!

Barcel schreef:
Deze game is zeker iets voor Shinobi.

Hè, hè. Ziet er echt bruut uit. Ik heb er al wat over gelezen in Veronica Magazine en daar zijn ze ook helemaal laaiend over.

-marco- schreef:

De film, is gewoon te bestellen op bol!!!
Of bedoel je dat niet, wist niet dat er ook een serie was?!

Is meer een mini serie die als film gepresenteerd wordt. Het bestaat uit 5 afleveringen van elk rond de 23 minuten dacht ik. http://www.moviemeter.nl/film/40420
En er staat alweer een vervolg gepland voor dit jaar, genaamd: Afro Samurai Resurrection.

De soundtracks en movie/serie in bezit, nu de game nog!!

joeri592
een 5,8 in de PU, het blijkt te makkelijk te zijn en zelfs een zeer slechte gamer kan het in 6-8 uur uitspelen, met een beetje ervaring doe j ehet al in 5 uur!!

joeri592 schreef:

Inderdaad Joeri592. Mijn PU kwam deze week binnen en had veel positiefs over dit spel gehoord dus ik dacht dat dit wel wat zou worden. Sla ik de pagina open waar de review van deze Game staat zie ik opeens dat ie een score van 58 (5,8) had gekregen!!
Dat had ik niet verwacht. Maar ja Dat is de mening van de PU natuurlijk. Maar als het zo'n laage score krijgt zal er wel wat aan ontbreken.

avatar van Donkerwoud
In een preview in de PU zat iemand zich op te winden dat het om een samurai met een afro ging. Die review neem ik dan ook met een korreltje zout. Over het algemeen genomen wordt het gezien als een leuke doch gemankeerde game. Ik vis hem nog wel eens uit de budgetbak.

Je leest overal dat de camerabeweging echt hinderlijk is. Zal het toch zelf even moeten checken adhv de demo.

avatar van mnrk
Hier wordt toch de stem gebruikt van Samuel L Jackson??

avatar van jaspertje3
Klopt!

adviesprijs gezakt naar 40 euro, voor een euro of 20 haal ik hem wel

joeri592
nog steeds geen stemmen??

Wacht maar als ik Need for Speed Undercover heb uitgespeeld, zal ik direct aan de slag gaan aan met deze game.

Ik heb gehoord dat je deze Game binnen 5 uur kan uitspelen. en er zit geen Multiplayer bij.
Hij is nu 40 euro maar als ie een eurotje of 20 is haal ik hem ook wel denk ik.

Gewoon op Marktplaats kijken joh.

0 stemmen! Haha best triest voor een game die al een tijd uit is.

Shinobi schreef:
Gewoon op Marktplaats kijken joh.

Dat kan ook ja

Zo ik heb hem dan gisteren eindelijk mogen uitspelen.

Eindstand heb ik er vijf uur, 49 minuten en nog wat seconden over gedaan. Ik heb het alleen over een week uitgesmeerd.
Overigens is dit min of meer in lijn met de anime, aangezien die vijf afleveringen lang is en elke aflevering maar iets van 25 minuten duurt. Dus je zou sowieso toch met een korte game te maken krijgen.

Het verhaal volgt de anime. Dus dat Afro's vader de #1. Headband heeft en wordt vermoord door Justice. Afro zweert dan om wraak te nemen op Justice en zijn vader's #1. Headband weer terug te krijgen.
Alleen om het wat interessanter te maken zijn er uiteraard wat dingen veranderd voor het spel. Maar dat is in een notendop waar het verhaal over gaat.

De gameplay is erg goed, alleen een beetje jammer dat de camera soms irritant is. Maar dat moet je maar voor lief nemen.
Je hebt een ruime keus aan combo's die je kunt maken met de meeste onzinnige namen als: 'One Badass Muthafucka.'
Hoe meer ervaring je verzamelt des meer combo's je kunt unlocken.
Wat natuurlijk wel jammer is dat de meest brute combo's toch wel iets lastig zijn om uit te voeren, maar zeker de moeite waard zijn om op te oefenen.

Naast de basic moves, blocks enz. Heb je nog een Focus- en een Overfocus mode.
Focus mode is een soort van bullet time waarbij het beeld naar zwart wit overgaat en je een precisie aanval op je tegenstander kunt uitvoeren. Dit kan een horizontale- of een verticale aanval zijn. Hierbij zie je een streepje in beeld en kun je bepalen welk deel van het lichaam je eraf hakt. Dit zorgt voor de meest brute situaties waarbij het bloed eruit gutst.
Om een voorbeeld te geven je kunt gewoon het gezicht van iemand eraf hakken of alleen iemands oor. Er zijn tal van mogelijkheden.
De Overfocus mode is een beetje hetzelfde alleen blijf je dan een tijdje in bullet time en heb je niet echt de keus over welk lichaamsdeel je eraf hakt.

Met de humor zit het goed in de vorm van Ninja Ninja. Hij heeft echt te grappige comments op het doen- en laten van Afro. Ik heb me soms echt kapot zitten lachen.
Er zit nog een leuk onderdeel met Ninja Ninja in het spel. Je kunt een soort van poker met hem spelen tijdens bepaalde gevechten, dit heet: Body Part Poker. De bedoeling hiervan is dat de tegenstanders en hun lichaamsdelen kaarten moeten voorstellen.
Bijvoorbeeld als je drie keer de hoofd van een samurai eraf hakt, dan heb je een : Three Head Flush.

De graphics zijn verder echt mooi om te zien. Het is een soort van cell shaded, dus cartoony achtig. Moet ook wel aangezien het een adaptatie van een anime is.

De muziek bestaat voor het grootste gedeelte uit rap/hip hop muziek en is zeker goed te doen. Zeker als RZA voor de muziek verantwoordelijk is, dan zit het zeker goed.

Eindstand als je een goede hack and slash game wilt spelen met een redelijke speelduur dan raad ik je zeker Afro Samurai aan. En als je de anime nog niet hebt gezien, dan raad ik je aan om deze ook maar eens snel te gaan bekijken.

Ik geef deze game 4, 0 sterren.

leuke review! als ik hem voor 20 euro zie dan haal ik hem

Idd een aardige review Shinobi.

Ik ben fan van de afro serie en ook de beide soundtracks van RZA heb ik in de kast staan.

De rede dat ik deze game nog niet heb aangeschaft is dat ik overal lees dat de camera zo slecht is, dat dit het speelplezier ZEER wegneemt.

Begrijp dat dit volgens jou wel meevalt?

Maybe toch meer een keer uit een budgetbak halen dan!!

joeri592
hij is nu vo0or 30 euro te krijgen, ik denk dat ik hem toch haal ondanks de korte speelduur en de soms wat irritante camera, want het spel lijkt me gewoon zooo vet!

avatar van kaholiic
lijkt me een vet hard spel!

avatar van kaholiic
Raar dat voor sommige games (die wel gewoon in elke winkel liggen) niet veel op word gestemd en dat er weinig berichten bij staan.

avatar van Ageingrebel
joeri592 schreef:

Ik dacht dat ze het cameraprobleem na een patch hadden opgelost? Kan iemand hier me zeggen of het echt een grote verbetering is? Want dan haal ik hem misschien wel voor 25 euro hier in de winkel.

Tijdens het spelen had ik niet echt hinderlijk last van de camera.

Pff, ben al een tijdje aan het sukkelen op het laatste level. Eén van die eindbazen kan ik maar niet vloeren!

avatar van mr blijhoofd
ha dit spel laatst in de afgeprijsde bak bij de lokale gameshop gekocht 3 stuk voor 20 euro.lekker brut en goed speelbaar af en toe wat ruzie met de camera maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. het verhaal was wel wat onsamenhangend. maar daar speelde ik m niet voor de gewoon het brute geweld heerlijk. wel een kant tekeningetje voor de eindbaasen die waren echt soms oneerlijk moeilijk ten opzichte van de rest van het spel. maar al met al toch een dikkuh pluim voor dit spelegie het ziet er prachtig uit het loopt allemaal soepeltjes en de uitspraaken van samuel l, Jackson waaren her en der briljant. dus vind je deze game in de afgeprijsde bak houd je van games alla god of war, Ninja Gaiden of Devil may Cry koop deze dan rustig. zo mooi als die andere drie zal het nooit worden maar het is een frisse afwisseling.

aanrader voor weinig geld