menu

Quake III: Team Arena (1999)

Alternatieve titel: Quake III: Revolution

mijn stem
3,44 (9)
9 stemmen

Macintosh / PC
Shooter
single player / multi player / online

Ontwikkeld door id en Bullfrog
Uitgegeven door Activision en Electronic Arts

Quake III: Team Arena is een uitbreiding op het origineel, voornamelijk gefocust op team-based multiplayer gevechten. Het bevat een boel nieuwe maps, twee uitgebreide en twee geheel nieuwe gametypes. Naast CTF, Team Deathmatch, Free for All en Tournament van het origineel, heb je in deze uitbreiding ook nog Team Tournament, One Flag CTF, Overload en Harvester erbij.

zoeken in:
avatar van The_CrY
3,0
De uitbreiding op Quake III Arena voegt een hoop maps toe, een paar nieuwe game modes, een stel wapens, en een verbeterde AI voor de bots. Bij de 1 op 1 gevechten merk je inderdaad dat de bots nieuwe trucjes kennen, wat de deathmatch en vooral de 1v1 verfrissend en interessant houdt. Echter het grote geadverteerde fenomeen zijn natuurlijk de Team modes, welke nu ook in de single player zijn verwerkt.

De verschillende modi zijn hier Capture the Flag, One-Flag CTF, Overload, en Harvester. Allemaal zijn ze op dezelfde maps te spelen en komen ze een beetje op hetzelfde neer. Ga naar de andere kant, doe iets, en kom terug. Bij One-Flag CTF zit er een neutrale vlag in het midden en moet je deze naar huis brengen. Bij Overload is er geen vlag aan beide kanten, maar een soort doodshoofd die je genoeg moet beschadigen zodat ie ontploft. Bij Harvester verzamel je bij elke kill een punt die in het midden op de halen is. Om te punten te verzilveren moet je naar de vijandelijke basis. Deze Team-based variant op Quake 3 vind ik niet zo sterk. Bots gehoorzamen je niet en spreken je orders tegen; overal liggen power-ups verspreid die het spel ontzettend makkelijk maken, zelfs op de hogere niveaus; en de hele presentatie is gewoon niet zo flitsend als bij de grote concurrent Unreal Tournament. Je hebt geen idee waarom je dit doet. Er is geen verhaal, alles lijkt wat op elkaar, en het voelt wat afgeraffeld. Quake III Team Arena is gewoon een multiplayer titel, net als het basisspel, en in je uppie is er gewoon niet zoveel aan, zeker omdat de deathmatch ladder er ditmaal niet bij zit. De nieuwe wapens zijn aardig, maar niet essentieel. De chaingun, bekend van Doom en Wolfenstein 3D, is een leuk ding, maar veel te sterk; de proximity mine launcher, bekend van de Quake 1 en 2 mission packs, is een onding; en de nailgun, geenszins lijkend op het gelijknamige wapen uit Quake 1, is een soort veredelde shotgun, maar wel met een lekkere punch.

In wezen is dit gewoon een uitgebreidere editie van het basisspel en in die zin is het voor online helemaal geen verkeerde versie om te hebben, maar wat dit spel goed doet deed Quake III Arena ook al. Voor wie graag offline knalt is Unreal Tournament de uitdagendere en gevarieerdere als het om Team modes gaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:22 uur

geplaatst: vandaag om 17:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.