IndyCar Racing (1993)

Racing

Ontwikkeld door Papyrus Design Group
Uitgegeven door Virgin

Deze racer was bedoeld als een realistische simulatie van de CART IndyCar Racing, tegenwoordig bekend als de Champ Car World Series. Alle coureurs, chassis en motoren van die tijd zijn beschikbaar. Er kan op acht circuits geraced worden, individueel of in kampioenschapsverband.

avatar van Raymond
Opvolger van Indianapolis500 uit 1989
Destijds een van de meest realistische racesims, en ook grafisch zeer goed voor 1993,deze racesim heb ik heel veel gedaan.

avatar van JonnieBrasco
In dit spel maakte ik kennis met het circuit van Laguna Seca, een circuit dat in latere spellen altijd een favoriete baan zou blijven. (Gran Turismo en Superbike bijv.) De overige zeven tracks, met name de vier oval banen, waren iets saaier om te racen. Maar de besturing was oké, het sleutelen aan de set-up's ook, en de instelbare concurrentie tijdens de race was ook een pluspunt. De midi-muziek die erbij zat was bagger, maar had je ook niet nodig. 3,5*