Alan Wake (2010)

Alternatieve titel: Alan Wake: Remastered

PC / Xbox 360 / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Remedy
Uitgegeven door Microsoft en Nordic

Alan Wake is een ''bestselling'' horrorschrijver. Sinds de eerste ontmoeting met zijn verloofde krijgt hij last van vreemde dromen die hij als materiaal voor zijn eerste boek gebruikt. Maar dan verdwijnt ze plotseling. Alan is kapot. Hij kan niet meer schrijven, zijn dromen komen niet meer terug en hij lijdt aan slapeloosheid. Hij trekt zich terug in een klein conservatief stadje, genaamd Bright Falls. Dromen worden echter nachtmerries en het rustige Bright Falls begint steeds meer overeenkomsten aan te nemen met de verhalen uit zijn nieuwe boek. Gewapend met een zaklamp en een geweer probeert hij erachter te komen wat er zich afspeelt in het stadje.

gay

Remedy kan de tering krijgen.

Eens, ze snijden hiermee zichzelf enorm in de vingers, het hele internet schreeuwt moord en brand. Alan Wake werd aangekondigd als een DX10 game, en veel gamers hebben hun rig geupgrade in de destijdse hype hieromtrend. Beter gezegd Microsoft kan de tering krijgen, maar ik ban de game nonetheless eveneens.

avatar van Deftones_JP
rpger schreef:

Dat is inderdaad kut als je dat overkomt. Maar is het niet wat naief om te gaan upgraden voor een game die nog niet eens uit is? Er kan nogal wat veranderen tijdens zo'n ontwikkelingsproces natuurlijk.

Nou ik denk dat dat met name komt door de steeds verschuivende releasedatum... Dit is al 2 á 3 jaar aan de gang?

Deftones_JP schreef:

Ja klopt is ook iets wat ik niet op 1 game zou baseren, alhoewel ik destijds wel meer geld heb uitgegeven voor een DX10 kaart en nog steeds al mijn games op XP run aangezien er bijna geen DX10 games zijn, ik geloof dat Crysis één van de weinige was, en die draaide sneller onder XP met minimaal verschil in graphics.

MS heeft zelf blijkbaar meer belang bij hun niXBOX dan bij Games for Windows.

avatar van scarface
rpger schreef:

MS heeft zelf blijkbaar meer belang bij hun niXBOX dan bij Games for Windows.

omdat de pc niet voor echt game gemaakt is en xbox 360 wel

avatar van Manny Calavera
Kan iemand de stem van user scarface wissen?

scarface schreef:

omdat de pc niet voor echt game gemaakt is en xbox 360 wel

Glacius schreef:

Tja deze simpele waarheid kan ik niets tegen in brengen.

Over Alan Wake wist Myllyrinne te vertellen dat de game zo goed als klaar is. "De horror-titel is weliswaar nog niet goud, maar hoeft nu alleen nog wat verfijnd te worden", aldus Myllyrinne. De nieuwe IP komt volgend jaar in de lente uit voor de Xbox 360. Het is nog niet zeker of de eerder aangekondigde pc-versie ook ooit het daglicht ziet, maar Remedy sluit niets uit.

Nou de lente mensen!

Bron: Kritiek op gebrek originaliteit features in games | nu.nl/games | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Even kijken. Dat bericht komt uit augustus. De game komt ergens in de lente. Dan doen ze er wel erg lang over. Waarschijnlijk is de game al af, maar wil MS het extra aandacht geven(en aangezien veel andere developers dat denken krijgen we een overvol voorjaar) door het in het voorjaar te releasen.
Een PC versie zou dan toch wel tot de mogelijkheden moeten behoren. Ook bugfixing en wellicht wat kleine andere dingetjes kunnen nu uitgebreid op hun gemak gedaan worden. God of War III en Heavy Rain komen rondom maart-april, dus eind februari komt Alan Wake als inzet van MS op de markt. Tegenvallen kan deze game bijna niet meer. Als je als developer de game zo lang uitstelt en daarnaast ook de maker bent van Max Payne en al je budget en reserves in het ontwikkelen van Alan Wake hebt gestopt dan moet dit toch echt wat worden. Ik heb laatst ook nog een video gezien waarin Alan ook even in de bossen rondwandelt. Dat zag er erg mysterieus en sfeervol uit.
Anyway, ik zit al drie jaar te wachten op deze game. Het wordt nu echt tijd.

avatar van Awake78
Tjezus ja wacht al sinds 2006 op deze game. Zag vandaag nog een nieuw stukje demo (opgenomen met een telefoon), zag er wel te gek uit, maar ik ben toch bang dat de tijd deze game een beetje heeft ingehaald.
Ben ook als de dood dat 'ie op Alone in the Dark gaat lijken, met dat autorijden en dingen combineren enzo. In dat geval pas ik mijn username aan

Het is en blijft Remedy he.. Die zijn waarschijnlijk in totaal al 6-7 jaar hier mee bezig(alhoewel, misschien zijn ze een keer helemaal overnieuw begonnen, maar dat is alleen maar een goed teken; ze zijn kritisch op hun eigen werk). Die zullen er wel wat van maken. Maar goed, voordat ik 'm koop wil ik ook wel graag wat reviews zien.

avatar van Awake78
....en wat betere filmpjes/video's. Wat er nu mondjesmaat van uit komt word ik niet warm of koud van. Ziet er een beetje standaard uit.

avatar van Gatvol
lol...wel grappig.
rond 2007 is iedereen in volle glorie over dit spel.
aan het eind van alle berichten is er ongeloof,
verdriet, woede en verwarring.

ik volg de vooruitgang van dit spel ook al sinds ik erg lang
lang geleden iets over heb vernomen..

zal het eerlijk verklappen.. Alan is nog helemaal niet awake,
en dat blijft nog wel even zo denk ik..

(sorry, haal mijn 'stem' even weg)

Ik weet niet maar verdienen ze straks ook nog wat met dit spel als je al 6 jaar bezig bent?

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Stem + bericht over stem verwijderd.

avatar van JacoBaco
Rujar schreef:

Ik hoop op zn minst eeuwige roem.

avatar van 1993dulmen
Lijkt me wel alsof de game al 2 jaar af is maar niet hebben uit gebracht omdat er niet genoeg vraag naar was. De graphics zijn goed maar dit konden ze 2-3 jaar geleden ook al. Wordt vast wel vette game..

Ik denk nog steeds dat ze radicaal opnieuw begonnen zijn, omdat ze niet tevreden waren over het oude. Zo is het camerastand zo dat het meer op een Batmanachtige manier is geplaatst. Persoonlijk vind ik het camerstandpunt in Max Payne 1 en 2 nog het beste tot nu toe voor dit soort games.

avatar van rpger
After a long and winding road to release, it seems as though we have a SOLID release date and launch info pertaining to Remedy’s Alan Wake. Launching May 18 in North America and May 21 in Europe, the Xbox 360 exclusive that seeks to establish a new gaming genre (that of the gripping psychological action thriller) is built like a “chilling episodic TV series, where your wits and light are your only allies”. Good thing then that you can pre-order your copy and reserve your Bright Falls Bonus Pack, which includes exclusive content such as avatar gear, an Xbox LIVE theme, and a “making of” video.

Ik ga dan denk ik toch maar een xbox 360 kopen. Controller heb ik al, het enige wat ik nodig heb is een kale xbox. Kan me geen reet schelen of ie geband is of niet, of gemod is of niet, maar ik moet en zal een xbox hebben. De gameplay die ik heb gezien ziet er echt fenomenaal uit.

Oké dan, ik heb nu een xbox. Technisch imo inferieur aan de PS3, maar er zitten wel hele leuke games bij en ook op het marketplace heb je leuke games in de vorm van Perfect Dark, Trials HD en Shadow Complex.
Nu is het nog maar wachten op Alan Wake. Even kijken waar ik de CE zal gaan bestellen.

Hier een link naar wat info over de CE.

Belachelijk dat de game niet naar PC komt. Echt belachelijk!

avatar van Awake78
Waarom is dat zo belachelijk? Er verschijnen wel vaker games op een eenzijdig platform toch? Dan is het gewoon zaak dat jij, als jij de game wilt spelen, de aangewezen console tot je beschikking hebt. Ze kunnen moeilijk alle games naar alle platformen brengen, want dat gaat in veel gevallen ten koste van de kwaliteit.

Ik miep er ook niet over dat S.T.A.L.K.E.R. of Napoleon Total War niet naar de Xbox360 komt. Shit happens....

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Waarom is dat zo belachelijk

Omdat ze, in de 500 jaar dat de game in development was, altijd hebben volgehouden dat hij naar de pc zou komen. De reden waarom dat ineens niet gebeurd is ook van een stuitende stompzinnigheid.

avatar van Awake78
Welke is dat dan? In mijn gedachte is dat al een lange tijd geleden bekend gemaakt.

avatar van rpger
Ze kwamen met een onzinverhaal dat de game beter zou passen op een console. Ik denk gewoon dat Microsoft hier achter zit. Dit is misschien wel de enige 360 exclusive waarvoor hardcore PC gamers warm lopen en mogelijk een xbox aanschaffing voor overwegen.

Ik heb zelf Silent Hill Shattered Memories op de Wii, ik moet nog maar zien dat Alan Wake dat gaat overtreffen.

Dat ie niet naar de PC komt na een 4 jaar lange belofte, dat ie wel op de pc zou komen, is op z'n zachtst uitgedrukt tering verrot.