Kirby's Dream Land 3 (1997)

Alternatieve titel: Hoshi no Kirby 3

Nintendo Wii / Super NES / Nintendo Wii U
Platform

Ontwikkeld door HAL

Het lijkt een mooie rustige dag te zijn in de wereld van PopStar, maar dat verandert al snel, wanneer Kirby en Gooey iets zwarts in de lucht zien, in de vorm van een wolk. Het verspreidt zich over het hele landschap van PopStar en nu is het aan Kirby (en eventueel Gooey, die bestuurd kan worden door een tweede speler) om het zwarte geval te verslaan en de vrede terug te laten keren.

avatar van Princess Piranha
Wat een heerlijk spelletje! Ik ben er echt helemaal aan verslaafd. De graphics zijn lief, zacht en mooi tegelijk. Groot pluspunt is misschien wel de multiplayer mode. Die werkt heel erg goed! Per level heb je ook een missie waarmee je een hartje kan halen. En ik moet zeggen dat ik niet altijd door heb wat ik daarvoor moet doen. Daardoor wordt het soms best moeilijk, maar dat zorgt weer voor extra uitdaging.

Ik ben pas in wereld 3, maar ik vind dat het nu al 4 mooie sterren verdiend.

avatar van Puarmaster
Prima Kirby game in deze reeks. Echter is die Gooey een nutteloze toevoeging in de singleplayer. Hij zit je dan meer in de weg dan dat hij helpt. Wel van toegevoegde waarde zijn de dieren die je helpen en ook leuk dat ze de krachten versterken die je op dat moment hebt.